/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
98SE og RAID
Fra : Tumlehund
Vist : 408 gange
100 point
Dato : 28-08-01 23:30

Jeg har pt. nogle problemer med min computer: den fryser! Det sker ret tilfældigt, f.eks. når jeg læser e-mail, spiller AoK osv. Jeg har installeret win2000.

Nu vil jeg så gerne prøve at installere win98SE for at se om problemet eksisterer der. Hvordan gør jeg lige det, når mine hardiske kører striping på min Highpoint RAID controller???

Jeg har forsøgt at boote med win98SE CD-ROM'en og starte installationen derfra, men installationen stopper bare på et tidspunkt (inden filerne er kopieret).

Jeg har også prøvet at boote med en diskette og så starte installationen fra HD'en - men efter jeg har har startet install.exe sker der intet.

Hvad gør jeg?

PS. Jeg HAR formateret C-drevet med FAT32... :)

Kommentar
Fra : Wobert

Dato : 29-08-01 00:08

har du husket at.... nå ja det har du

er der drivere til din raid på bootdisken?
Wobert

Kommentar
Fra : Tumlehund

Dato : 29-08-01 17:16

Ja, jeg har drivere til RAID controlleren, men problemet er, at når jeg vil installere win98 bliver aldrig bedt om at sætte en diskette i (ligesom når man installerer win2k).

Kommentar
Fra : Wobert

Dato : 29-08-01 21:03

Det bedste ville jo nok være at din RAID driver bliver loadet automatisk med boot disken, ellers kan du vist ikke installere på harddisken! Ellers...
har du checket om partionen står som aktiv?
mvh
Wobert

Kommentar
Fra : Tumlehund

Dato : 30-08-01 13:05

Hvordan får jeg loadet RAID driverne i DOS? Jeg booter jo fra en diskette...

Jeg må lige tjekke om partitionen er aktiv.

Kommentar
Fra : Tumlehund

Dato : 10-09-01 17:47

movingrol>> Mit C-drev er formateret med FAT32, derudover har jeg nogle andre partitioner som er formateret med NTFS.

Kommentar
Fra : SuiX

Dato : 05-12-01 12:20

du skal først installere drivere til raid når windows er installeret...
hvis det er et abit bundkort(kt7a-raid), trykker du bare ctrl-h, når du genstarter og sletter dit array.
2) fdisk, opret partitioner.
3)format c: /Z:64
3) kopier windows biblioteket over til hd, og kør installationen derfra.

håber det virker!

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 01-10-03 15:11

Hejsa

Hvis dit spørgsmålet er besvaret er du så ikke sød at lukke det?

mvh
Ishoey