/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Hvad er Lønnen
Fra : ZentaFreja
Vist : 1191 gange
100 point
Dato : 03-03-07 12:23

Hej alle sammen
Jeg er 35 år er udannet køkkenassistent og er ansat
kommunalt på nuværende tidspunkt, men har tænkt
mig at skifte job til det private indenfor samme jobkategori.
Er der nogen der ved hvad lønnen ca. ligger på i timen

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 12:47

Tjek selv på http://www.jobindex.dk/cgi/cv/salaryindex.cgi
Det afhænger lidt af mange ting, så kig selv lidt på det - prøv det

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-03-07 13:51

Øh... CLAN, Jeg kan ikke lige se, hvor på den side du henviser til, man kan se forskellen mellem kommunal og privat ansættelse?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 14:10

Kommunal er hun sikkert helt klar over, da hun er ansat som sådan... altså kan hun tjekke på Jobindex's side, hvad "andre" i samme job får.
Hvorfor kigge på forskellen???
Lone spørger om, hvad hun kan forvente "out there"... og 'det kan hun finde på anviste link
Måske du har et bedre bud?? Det vil Lone sikkert sætte pris på, istedet for

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 14:13

NB: Ellers er der http://www.kost.dk/lon/beregn

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-03-07 14:23

Nåeh, jeg har bare ikke opfattet, at de løneksempler, der gives er på det private marked??

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 14:28

OK... men tester jeg på mig selv, så passer http://www.jobindex.dk/cgi/cv/salaryindex.cgi udregningen nu meget godt (jeg skulle faktisk have en smule mere i løn)

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-03-07 14:33

Men Clan, nu ved jeg ikke om du er ansat offentligt eller privat. Kan du på den side finde oplysninger om BÅDE offentlige og private lønninger?

Hvis man er kommunalt ansat og ønsker at søge over i det private arbejdsmarked, så er det jo interessant hvordan de private lønninger ligger i forhold til den offentlige løn, -i samme job..

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 14:36

Lone...
Hvis du selv prøver, så vil du sikkert finde lønnen via det anviste link.
Jeg har prøvet (med din alder) og for Århus Amt... men du kan sikkert taste flere oplysninger om dig selv, end jeg kan... men ud fra mit "forsøg", så ligger lønnen på 18.650 - 20.250 pr. md. med +/- 3.000 i standardafvigelse.
Citat
Din bruttoløn inkl. pension bør ligge indenfor 1-2 standardafvigelser fra gennemsnitslønnen. Bemærk dog, at tallene kun er vejledende og du bør naturligvis også tage højde for andre ting end lønnen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 14:45

NEJ det kan man ikke... kun hvad "andre får" om de er offentlige eller ikke, det melder historien ikke noget om, så jeg kan sagtens se dit synspunkt på det, men nu er Lone jo offentligt ansat, og kender med garanti sin egen løn... altså kan hun på linket sammenligne sig selv med "andre" i samme eller andre områder af landet.
Jeg er ikke offentligt ansat, så deraf udleder jeg at Jobindex tilkendegiver et godt gennemsnit for det private, da deres udregning passer godt overens med min løn.

Et andet alternativ er jo at rette henvendelse til sin fagforening, og her få svar på sine spørgsmål.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 03-03-07 14:56

hejsa
jeg er offentligt ansat, og hvis jeg bruger den udregning der henvises til så ville jeg gå ca. 8000 ned i løn om måneden, så det passer vist ikke helt lønnen idag er jo meget individuel da vi kører med det der hedder ny løn ( noget fanden har skabt) , men hvis jeg skal forholde mig til den udregning ja ja så skal jeg nok ikke klage over lønnen .

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 15:03

Så er der nok kun fagforeningen tilbage

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 03-03-07 15:36

ja eller selv ringe rundt og høre om lønnen evt. opsøge arbejdspladser og få en snak med tillidsmand/kvinde og høre om lønnen det pågående sted.

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 03-03-07 19:04

privat fuldtids køkkenassistent i jylland ligger lige under 20000, så det er ikke lønnen man bliver tyk og fed af

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 19:36

Så passer 18.650 - 20.250 pr. md. med +/- 3.000 i standardafvigelse jo meget godt

Kommentar
Fra : ZentaFreja

Dato : 04-03-07 11:41

Hej Alle Sammen

tak for alle jeres links men de viser jo ikke hvad lønnen er for
det private marked og jeg ved at lønnen er en del højre end
kommunalt, så de links kan jeg jo ikke rigtig bruge til noget
Jeg har prøvet at regne min løn ud og den viser 20500 +/-
3000 men det kan jo være det er rigtigt jeg ved det jo ikke.
Jeg skal til samtale hos topdanmark som køkkenassistent

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-03-07 13:00

Hej, Lone.

20500 + 3000 lyder da ikke så ringe endda. Så er det jo nok også op til dig selv at "sælge dig selv så dyrt som muligt..."

Vi krydser fingre for dig!

Kommentar
Fra : ZentaFreja

Dato : 04-03-07 13:25

hej Birgitta
Jeg har bare fået at vide at lønnen er meget højre men nu
får jeg at se når jeg har været til samtale

Lone

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-03-07 13:37

...Du må bare fortælle dem, hvad du vil ha'!!!