/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Lave Ikon
Fra : akle
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 02-03-07 19:55

Hej!
Jeg kunne tænke mig at lave nogle ikoner selv, af billeder. Hvordan gør man det, med den rette fil-betegnelse (cur, ico, ani) og i hvilket program, så det også kan virke ved link på hjemmesider.
MVH Akle

Kommentar
Fra : NoName7620

Dato : 02-03-07 21:25
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-03-07 21:25
Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-03-07 22:23
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-07 00:05
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-07 00:06
Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 03-03-07 00:18

Er det på din hjemmeside du vil lave et ikon? ...evt. som favicon?

Dét ikon der vises i adresselinjen?

..eller; når du gemmer et link under din browsers Favoritter/Foretrukne ???

Så gør du således:

Omdøb din ikon fil ..eks. Superduper.ico til favicon.ico og læg filen i rodbiblioteket (= / ), dér hvor index.html fil ligger ...på serveren (= hos din host/udbyder).

Indsæt følgende kode mellem <head> .. </head> i dit (X-)HTML dokument:
Kode
<link rel="icon" type="image/x-icon" href="favicon.ico" />
<link rel="shortcut icon" type="image/x-icon" href="favicon.ico" />

Voila.. !

Her kan du læse hvorledes: http://www.webtip.dk/html/favicon/html_favicon.php

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : akle

Dato : 03-03-07 15:52

Alle tiders, 'molo' - lige hvad jeg havde brug for, - tid til lidt læsestof inden jeg går i gang.
Håber jeg kan vende tilbage, hvis/når der dukker spørgsmål op i denne forbindelse.
Foreløbigt tak til alle gode forslag.
MVH Akle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-07 16:36

Der er mere at hente hér: http://www.webtip.dk/html/favicon/html_favicon.php

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : akle

Dato : 03-03-07 16:46

Tak, tak, - et godt link kan ikke gives for tit!
Jeg sætter stor pris på hjælpsomhed!
--- og naturligvis får du min accept på mit spørgsmål!
MVH Akle

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 03-03-07 16:48

Tak for svaret molokyle.
MVH Akle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-07 17:22

Velbekommelse

..jeg var 'lidt' ved siden af ...med de gentagne gode råd ...jeg ved det godt ..nu !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : akle

Dato : 03-03-07 20:34

'molo'
Jeg har lige været inde at afprøve "icona5" = tip fra 'mirit'. Dén duer ikke i mit tilfælde, da man ikke kan bruge billeder, men kun tegne grafisk i meget begrænset omfang.
Nu går jeg over til dine forslag.
Glæder mig til at prøve kræfter.
MVH Akle

Kommentar
Fra : molokyle