/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Superflot skrift til opgave
Fra : Ditte1986
Vist : 2138 gange
220 point
Dato : 02-03-07 19:23

Hej

Jeg søger en superflot skrift til en afleverings-opgave.
Ved godt at smag er forskellig, men søger forslag.
ÆØÅ er en selvfølge.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 02-03-07 19:56

Det er godt nok svært at give dig nogen form for råd når du ikke oplyser, hvilken opgavetype det handler om!

Prøv at være lidt specifik, handler det om jounalistik, tekstildesign,jura eller ...

KH Mette

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 02-03-07 20:15

du skal passe på med at putte en flot skrift type på for nogle lære ser det som om at de er for at skjule noget så man skal passe på med at ta en al for flot skrift type

men kan anbefale Moonstar men den skal nok downloades føst (kan ikke huske hvor gogle den)

Kommentar
Fra : Ditte1986

Dato : 02-03-07 20:18

Hejsa

Det er en opgave indenfor revision.

Anbefalingen af en skriftttype indebær jo muligvis at jeg skal kunne downloade den gratis...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-03-07 20:20

Prøv at se her: http://www.fonts.dk/Fonts/ det er en dansk side, så mon ikke alle bogstaver er med (jeg har ikke set efter) det er små zip filer, hent dem du kan lide, åben og kig-brug eller slet

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-03-07 20:20

Lav evt. overskrift i en pæn font, men lad endelig være med at bruge en fancy font i selve teksten - ej heller kursiv!

Hvis folk skal have lyst til at læse opgaven, skal teksten være læsevenlig.

Arial eller Times New. Og naturligvis en masse, der ligner.

Hanne

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 02-03-07 21:16

Hej jeg vil anbefale dig GARAMOND, den er let læselig og meget smuk. Jeg kan desværre ikke sætte den ind her.

Jeg mener den ligger i word uden videre.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-03-07 21:19

Hvad angår teksttyper så hent dem her, de er alle danske. Der er yderligere et lille program, som kan vise TTF typer, hvor som helst på din PC.
http://www.4shared.com/dir/1446718/e39f35cb/sharing.html
Gå ind i mappen Font Viewer og hent hvad du har lyst til!

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 220 point
Dato : 03-03-07 00:35

Verdana er en font lavet specielt til at læse på en skærm.

Skal du aflevere elektronisk til skærmlæsning? Vælger du denne font.

Næsten samme skrift beregnet for udprint er Tahoma. (Lidt mere 'luft' mellem tegnene.)

Denne font vælger du, hvis du afleverer elektronisk og det skal printes ud.

Begger er sans-serif, præcis som fonten Arial (Helvetica ...på MAC), hvilket betyder 'uden fødder' og er gode opgave skrifter. (Trætter ikke øjet og er letlæselige.)

Ved du ikke på hvilken type maskine eller operativsystem opgaven bliver læst på? Så vælger du en af disse.

En skrift med fødder er f.eks. Times New Roman. (Gammeldags 'AVIS' skrift)

Hér på kandu.dk bruges:
Kode
font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica;

Hvilket for Internet Explorer og Windows betyder: Tahoma ..

..og for MAC Lucida Grande eller Helvetica.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 03-03-07 11:58

Se først på tallene, - de skal være let læselige, - vælg så enkelt som muligt, - revision skal ikke være desideret flot - men nemt og overskueligt. Læg vægt på at tal placeres lige over hinanden, - i f.eks. eksempler.
Ammitz

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-03-07 15:44

Med tabulator/tabel - IKKE mellemrumstasten.....

Godkendelse af svar
Fra : Ditte1986

Dato : 31-05-07 22:05

Tak for svaret molokyle.