/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Beskyttelse mod direkte links
Fra : Søssan
Vist : 628 gange
200 point
Dato : 02-03-07 12:23

Hejsa

Hvordan, med hvilke koder, beskytter jeg min hjemmeside mod direkte links, altså mod at der bruges "kopier" i stedet for "gem som".

Søssan

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-03-07 16:45

Det er umuligt, at beskytte sig 100%, men du kan naturligvis gøre det langt mere besværligt.
Den der vil have et kopi af et eller andet, kan også plukke det ud, uanset dine anstrengelser!

Kommentar
Fra : rootyphp

Dato : 11-03-07 08:22

Har måske forstået det forkert, men med nedenstående har du ikke mulighed at højreklikke på din hjemmeside.
Som severino nævner, er det en umulighed at beskytte dit site helt - dog vha. serverside sprog kan dette nemt lade sig gøre.
Indsæt dette stykke kode i din header (<head>)
Kode
<script language="JavaScript1.1" />
<!-- Original: Martin Webb (martin@irt.org) -->

<!-- This script and many more are available free online at -->
<!-- The JavaScript Source!! http://javascript.internet.com -->

<!-- Begin
function right(e) {
if (navigator.appName == 'Netscape' &&
(e.which == 3 || e.which == 2))
return false;
else if (navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer' &&
(event.button == 2 || event.button == 3)) {
alert("Sorry, you do not have permission to right click.");
return false;
}
return true;
}

document.onmousedown=right;
document.onmouseup=right;
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEUP);
window.onmousedown=right;
window.onmouseup=right;
// End -->
</script>

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 11-03-07 18:05

Direkte links betyder at den besøgende ved at kopier linker direkte til mit billede, som jo ligger på mit webhotel, og det er det jeg søger en beskyttelse imod.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-03-07 14:33

Du kan bruge dette program, virker også i prøveperioden.

http://www.mtopsoft.com/encryptpro/index.htm

Kommentar
Fra : rootyphp

Dato : 17-03-07 06:47

Hov hov.

Det du skriver, er jo ulovligt herhjemme - med mindre man har skriftlig aftale med vedkommende. I det her tilfælde dig.

Meld vedkommende til IT politiet..

Kommentar
Fra : rootyphp

Dato : 17-03-07 06:50

Anden mulighed, ville at sætte et lidt dæmpet 'navn' i dine billeder.
Ser måske lamt ud, men bevirker at andre ikke rigtigt kan bruge dem - fordi folk der stjæler på nettet kan ikke selv finde ud af tingene, derfor stjæler de.

Har selv haft det problem, fik ideen fra Michael -> http://www.denernem.dk/ - hvor disse billeder har copyright i selve billedet af form af tekst logo.

Du kan også skrive en kode og bruge gdlib - som indsætter dit tekst logo automatisk :)

Kommentar
Fra : alka

Dato : 17-03-07 10:33
Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 17-03-07 17:18

Tester Diskens forslag i løbet af aftenen.

Søssan

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 17-03-07 20:17

Disken

Hvor skal filerne ligge. Kan ikke få lov til at "add files" direkte fra min webside. Skal de downloades først, beskyttes, og så uploades igen?