/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows genstarter konstant
Fra : troelsit
Vist : 441 gange
200 point
Dato : 01-03-07 07:52

jeg fik en ny PC igår som jeg skulle have lagt Windows XP på.

Selve installationen gik fint uden problemer - jeg opdaterede computeren via windows også uden problemer. Jeg installerede Office-pakken også uden problemer.

Da jeg så igen gik ind på windows update for at opdatere yderligere crashede computeren lige pludselig. Dvs. den den genstartede sig selv.
Lige siden har den genstartet sig selv i tide og utide. Den når aldrig at starte helt op i windows før den genstarter sig igen, og derfor kan jeg ikke tilgå Loggen. Jeg har prøvet at starte op i fejlsikret tilstand men den gør det samme.
En enkelt gang fik jeg en blue-screen med beskeden "page fault in nonpaged area"

Tror I det er hardware eller software relateret og hvordan undersøger jeg det?

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 01-03-07 08:03

Årsagerne hertil kan være mange, - driverproblemer, programkonflikter, virus, spyware med mere. Microsoft har udgivet tre supportartikler vedrørende dette problem. Artiklerne kan du finde på disse link

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;308029

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;320299

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;311806

Kommentar
Fra : troelsit

Dato : 01-03-07 08:19

Jaeh... 2 ud af de 3 artikler du henviser til omhandler at XP genstarter istedet for at lukke. Det er jo ikke tilfældet. Den sidste artikel er meget generisk og den havde jeg selvfølgelig selv googlet mig frem til inden.

Problemet er at jeg ikke kan nå at komme ind i noget som helst Logview og kan dermed ikke se hvad der sker.

Nogen forslag til hvordan jeg kan diagnosticere om det er soft- eller hardware relateret?

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 01-03-07 08:22

Citat
Nogen forslag til hvordan jeg kan diagnosticere om det er soft- eller hardware relateret?

Det bliver nok lidt svær,når du ikke kan starte computeren op,men mit forslag er at du kan prøve at installer windows igen

Kommentar
Fra : troelsit

Dato : 01-03-07 08:25

Ja, det bliver jeg nok nødt til...

Men jeg installeret oceaner af computere tidligere og har aldrig før set dette mærkelige fænomen... Normalt plejer fejlsikret tilstand at virke

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 01-03-07 08:27

Ja,jeg har også installert windows mange gange og har heller ikke oplevet det du beskriver

Kommentar
Fra : dk

Dato : 01-03-07 08:37

Har du husket at indstallere "drivere" til dit motherboard også, fra medfølgende cd/dvd eller
hentet drivere hos motherboard producentens hj.side ??

Kommentar
Fra : troelsit

Dato : 01-03-07 08:40

Ja, det var det første jeg gjorde. Jeg installerede via den CD der fulgte med motherboardet.

Problemet kom som sagt da under installationen da jeg valgte 4 (valgfrie) opdateringer fra windows update. Mener det var en skærmdriver, media player 11 og 2 andre jeg ikke lige kan huske....

Jeg har fundet frem til det kan være RAM-relateret, men hvorfor skulle det så pludselig opstå?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 01-03-07 08:51

kan du nå og gøre detteher
start >>kør
shutdown -a
ok
dette forhindrer den i at genstarte

hvis du kan, så gå ind i enhedshåndtering og under skærm vælg
"annuller opdatering" af drivere

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 01-03-07 08:53

Fordi mange fejl sker pludselig og ikke sådan kommer snigende.
En fejl kommer altid ubelejliget.

Kommentar
Fra : troelsit

Dato : 01-03-07 08:57

Ja, jeg ved godt fejl kommer snigende

Jeg tænkte nu også bare højt for at lede folk mere hen på hvad det kunne være

Kommentar
Fra : troelsit

Dato : 01-03-07 08:58

Vi taler ikke om at den genstarter på samme måde som når man klikker start-shutdown-genstart

Nej, den crasher simpelthen hvis nogen skulle være i tvivl

Kommentar
Fra : astrup30

Dato : 01-03-07 09:12

symptomerne virker bekendt - blå skærm, genstart osv. du har vel ikke installeret en windows xp sp1 for derefter at opdatere til sp2 og efterfølgende brugt cd-en til at reparere din installation - er windows xp sp2 ikke installeret når man køber computern - hvis du bruger en sp1 cd til rep. af installatione ødelægger du filerne med blå skærm, utallige genstarter til følge

Kommentar
Fra : troelsit

Dato : 01-03-07 09:15

Nej, jeg bruger en XP SP2 original DVD....

Jeg bliver nok nødt til bare at prøve igen og undlade de sidste opdateringer som umiddelbart forårsagede crashet.

Ellers er det hardware-relateret, og det frygter jeg desværre

Kommentar
Fra : astrup30

Dato : 01-03-07 10:03

jeg har også været ude for at måtte frakoble det ene cd-rom drev fordi der var en konflikt mellem de 2 drev - cd-rom drev og brænder, da jeg fik frakoblet den ene drev kørte alt fint igen

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 01-03-07 11:58

deaktiver genstart så du kan se hvilken fejlkode BSOD skriver

Kommentar
Fra : troelsit

Dato : 01-03-07 12:21

Jeg har bare svært ved at nå at deaktivere, da den crasher i samme øjeblik windows starter op... max 10 sekunder efter

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 02-03-07 17:35

jeg har prøvet det
ntldr mangler

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 02-03-07 17:39
Kommentar
Fra : troelsit

Dato : 09-03-07 11:48

Det viste sig at være DVD-brænderen der var defekt....