/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
F-Secure: Nmap TCP scan
Fra : kasper006
Vist : 1129 gange
100 point
Dato : 27-02-07 20:00

Hej

Når jeg sidder ved min computer, er der de seneste dage begyndt at poppe en besked op fra mit virusprogram (F-secure) om at den har blokeret et forsøg på at trænge ind: Nmap TCP scan

hvis jeg klikker på detaljer kan jeg se:
fjernport: 80
lokalport: 59965
fjernadresse: 218.108.76.1
lokaladresse: 83.73.238.158

Normalt plejer jeg ikke og være bange for de advarsler fra mit virusprogram, men denne meddelse popper op et par gange om dagen og jeg er lidt mistænklig ved det

er der nogen der ved hvad det er??

Tak

Accepteret svar
Fra : maxhankat

Modtaget 110 point
Dato : 27-02-07 20:22

Hej.

Jeg har samme antivirusprogram og oplever det samme gang på gang.

Jeg har ringet til TDC og spurgt om fænomenet og fået det svar, at det ikke betyder noget men blot er en besked om at Firewallen har forebygget ved at blokere for et forsøg at invadere din PC.
Så tag det ganske roligt.

Du kan jo selv ringe og spørge på TDC's kundeservice for Sikkerhedspakken, hvis du er meget nervøs for, hvad det betyder.

Mvh

Kommentar
Fra : kasper006

Dato : 27-02-07 20:47

så er jeg da mere rolig
men er der nogen der ved hvad Nmap TCP scan er for noget?

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 27-02-07 21:15

Jeg har ærligt talt ikke meget forstand på Nmap men vil råde dig til at vente her på tråden, til der kommer et klogt hoved og forklarer det.

Du skal sikkert nok få et svar på et eller andet tidspunkt.

Kalder kalder: Stl_s - mirit - molokyle
og mange flere!!!!!!!!!!!!!!!! Kom og forklar os uvidende noget om Nmap
Please!

mvh

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-02-07 21:57

Maxthenotsomuchhankat, din kalden blev hørt .

Nmap er en opensource sikkerheds/sårbarheds scanner, som er indbygget i F-Secure, sammen med andre avancerede funktioner. Nmap rapporterer en portscanning, som både kan være en hacker, eller det kan være en "hæderlig" scanning. Det kan være udbyderen der tjekker forbindelsen f,eks.

Så ingen grund til uro. Det er korrekt hvad TDC siger. F-Secure har blot gjort sit arbejde .

Btw, F-Secures 2007 version er simpelthen den bedste sikkerhedssuite, der kan købes for penge. Den er fyldt med avanceret beskyttelse. Virusscannere fra Norman, Kaspersky, F-Prot, og F-Secures egen scanner. To Spywarescannere, Ad-Aware PRO og Kaspersky. Og så er der lige alt det andet sikkerhed, som f,eks Nmap. Den er dyr, og den fylder en hel del på maskinen. Men kvaliteten kan ikke diskuteres. Den er i top.

Godkendelse af svar
Fra : kasper006

Dato : 01-03-07 23:41

Tak for svaret maxhankat og stl_s.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 02-03-07 08:58

Ja men stl_s, du skulle jo have points af mig også, for du gav jo samtidig mig et flot svar om Nmap.
Og jeg var slet ikke klar over alle F-secures fortrinligheder, men det er jeg nu.

Og så må du må med med et simpelt tak!

mvh

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 02-03-07 09:01

En forvirret slutbemærkning rettes til :
Citat
og så må du nøjes med et simpelt Tak!

Mvh