/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
ali hamann's rygestops-bånd
Fra : ahtn
Vist : 566 gange
100 point
Dato : 26-02-07 22:01

hejsa alle

jeg vil gerne høre om erfaringer mht. Ali Hamann's rygestop-kasettebånd (burde han måske ikke gå over til CD ???)

hvis man er motiveret - virker det så ? - er man ikke motiveret - virker det så ikke ?

er der nogle af jer, der har prøvet det ?

jeg skal indbetale 500 kr (tror jeg nok) til hans giro.

har i nogle erfaringer - gode som dårlige - hører jeg meget gerne fra jer.

på forhånd tak

mvh
ahtn

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 26-02-07 22:43

Hej ahtn

Jeg kender 2 der har prøvet denne løsning - uden virkning.

Jeg er selv ryger lige nu - men har været stoppet tidligere i 6 år - efter min mening er det viljen til at holde op - der tæller, jeg tror ikke det hjælper at smide penge efter noget sådan, hvis ikke viljen er der.

Men held og lykke med dit rygestop - selv ville jeg, hvis jeg skulle få brug for det, vælge rygestoplinien.

PS. 10 kg. på bagen - er bedre end 10 smøger om dagen.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-02-07 23:50

Jeg har prøvet en rygestopcd...Farvel til tobak! Jeg bestilte den og forberedte mig på det..jeg nåede at stoppe inden cdén ankom *GG*

Du kan få den for en hund!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-02-07 23:58

Citat
hvis man er motiveret - virker det så ? - er man ikke motiveret - virker det så ikke

Både og Forstået på den måde, at det heller ikke er sikkert det virker selv om du er motiveret.

Da det bånd blev lavet engang i 70erne, blev der på et tidspunkt lavet en spørgeundersøgelse blandt de der havde prøvet det, og det var meget få der stoppede med at ryge.

Ali sagde dengang, at det var folks egen skyld, for når de havde lyttet til båndet, skulle de lade være med at tænke på at ryge eller at tænde en cigaret i et vist antal timer bagefter og så ville rygetrangen med tiden forsvinde af sig selv......hvilket indirekte siger noget om, at båndet kun er en "sutteklud" for nogen der alligevel har motivationen til at stoppe rygningen.

mvh dova

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-02-07 03:49

Første forudsætning for rygestop er motivation, og selv om det ikke er populært og je gsikkert får Klumme på nakken, så vil jeg anbefale bogen "endelig ikke-ryger".
Den fik mig til at holde op med at ryge, og alle jeg kender der har læst den er ligeledes blevet ikke-rygere.