/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
omreg. af bil?
Fra : ThomasEp
Vist : 1342 gange
50 point
Dato : 26-02-07 18:37

Hej.

Jeg skal til at sælge min gamle bil, men kan jeg ikke omregistrere bilen selvom jeg ikke har et forsikringsbevis på manden??
Det er bare for at forsikre mig at han omregistrere bilen til tiden!
jeg ved da jeg købte en nyere bil, så sørgede ham vi købte bilen for at omregistrere den uden nogen form for forsikringsbevis.
han skulle bare vide hvem vi skulle forsikre den ved

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 26-02-07 18:44

Når du har solgt bilen, så framelder du den i dit eget forsikringsselskab, så har køber 3 uger til at få det ordnet.

Køber kan ikke forsikre bilen uden en registreringsattest. Men du kan måske få oplysninger om hvor "han" vil forsikre. Han får så tilsendt et "forsikringsbevis" som skal bruges på motorkontoret sammen med den gamle registreringsattest.

I kan jo evt. ordne det sammen.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-02-07 18:45
Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 26-02-07 18:55

Jamen det er lidt svært når jeg ikke engang selv har omreg. bilen endnu, den frist udløber på lørdag. det er bare en sikkerhedsforanstaltning for min egen skyld

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 26-02-07 18:58

vi skulle have et forsikringsbevis med. Men som sagt, når din bil er solgt kontakter du dit forsikringsselskab og siger den er solgt pr. den og den dato. Herefter er det din forsikring der gælder i 3 uger. Herefter skal køber have forsikret den i eget navn eller kører bilen ulovligt da der så ikke længere er forsikring på. Herved kan politiet hente pladerne.

Men prøv evt at ringe til :

Centralregisteret for Motorkøretøjer (CRM)
Postbox 130
2650 Hvidovre
Tlf.: 36 48 10 10.
Fax: 33 43 00 35
Mail: dataafd@politi.dk

Der kan rettes henvendelse:
Mandag til torsdag kl. 10.00 – 15.00
Fredag kl. 10.00 – 14.00

De kan svare på dit spørgsmål. Dem talte jeg med da jeg havde spørgsmål vdr. omregistrering.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-02-07 19:01

Citat
Jamen det er lidt svært når jeg ikke engang selv har omreg. bilen endnu, den frist udløber på lørdag. det er bare en sikkerhedsforanstaltning for min egen skyld

Hvem råder over bilen på nuværende tidspunkt !!!!!!

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 26-02-07 19:04

jamen sagen er den at jeg ikke har fået forsikret den endnu, jeg skulle bare ha solgt bilen inden de 3 uger.

nu er der så gået 2½ uge og jeg sælger den højst sandsynligt imorgen.

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 26-02-07 19:05

det gør min kære moster, men hun vil jo gerne ha det overstået så hurtigt som muligt..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-02-07 19:20

Det er da lidt indviklet det her.

Så på nuværende tidspunkt er bilen forsikret og indregistreret i din mosters navn, hvis det er rigtigt er det kun din moster, der kan sælge bilen.

Citat
sagen er den at jeg ikke har fået forsikret den endnu, jeg skulle bare ha solgt bilen inden de 3 uger.

nu er der så gået 2½ uge og jeg sælger den højst sandsynligt imorgen.

Har du købt bilen, hvis ja, så har du haft tid nok til at få papirerne i orden.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 26-02-07 19:32

Hvis du har reg attesten så kan du sagtens sælge bilen, men har du ikke reg attesten kan du selvfølgelig ikke sælge den.

Hvis køber ønsker det, skal du selvfølgelig lave en erklæring på, der ikke er gæld i bilen.

For at sikre dig kan du jo gå med køber på motorkontoret og foretage omreg. så er du sikker på det sker.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-02-07 19:42

Citat
Hvis du har reg attesten så kan du sagtens sælge bilen

Som jeg har forstået det, så er bilen registreret i mosterens navn !!!!!!!

Ja jeg ville som køber nu tænke mig om før jeg købte en bil, hvor papirerne ikke var i orden

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 26-02-07 19:49

Det er jo så din moster der skal skrive under på salgspapirerne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-02-07 20:34

Jeg tror at ThomasEp har købt bilen af sin moster med henblik på at sælge den videre med fortjeneste. Hvorfor skulle ThomasEp ellers have en tidsfrist på 3 uger, som udløber på lørdag !!!!!!

ThomasEp

Du kan ringe til forsikringsselskabet i morgen, hvis du er heldig, så har du forsikringsbeviset onsdag og kan torsdag eller fredag få bilen omregistreret i dit navn. Så kan du sælge den videre.

Har din moster opsagt forsikringen !!!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-02-07 20:49

Du kan få en blanket til mange forskellige forsikringsselvskaber ved en hvilken som helst autoforhandler, så kan køber altid fortryde, og melde den ind i et andet forsikringsselvskab, han også 3 uger til at fortryde, det første forsikrings-"køb"..
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-02-07 21:02

Ja, men det må vel være "moster" der så skal sælge den videre, bilen er jo ikke registreret/forsikret i spørgerens navn eller er den !!!!!!!!

Ja ja, jeg ved ikke om en køber ville stille sig tilfreds med at se en slutseddel i sælgers navn, men ingen andre beviser på om han ejer den forsikring/registrering !!!!!!

Og om det er lovliget eller ej, det ved jeg heller ikke.

Men jeg ved een ting, jeg ville ikke være køber.

Hvordan kan det registreres, at der på nuværende tidspunkt ikke skyldes noget i bilen. "Moster" har sikkert sit på det tørre, det vil en opringning kunne svare på. Men med en slutseddel i hånden kan man måske få et lån.

Ja man har vel lov til at være skeptisk, det ville jeg som køber være.

Ville aldrig købe en bil af en privat, der ikke har orden i papirerne.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 26-02-07 21:22

Jamen ans, hvis jeg nu køber din bil med henblik på at sælge den videre.Så er det jo dit navn der står på reg attesten.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-02-07 21:35

Ja hvis den ikke er omregistreret i dit navn, og så er det mig der kommer til at hæfte

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-02-07 22:02

Herregud, tingene er vel ikke så indviklede:

Der SKAL ligge et bevis/blanket på, at den nye ejer har tegnet lovpligtig ansvarsforsikring før bilen kan omregistreres til ham.

Sådan er det bare, kort og klart.

Citat
jamen sagen er den at jeg ikke har fået forsikret den endnu, jeg skulle bare ha solgt bilen inden de 3 uger.

nu er der så gået 2½ uge og jeg sælger den højst sandsynligt imorgen.

Ja det betyder jo så, at moster kommer til at hæfte for bilen i yderligere tre uger, for den 3 ugers periode har den nye ejer også lov til at vente med at omregistrere bilen efter han har købt den.

Den eneste måde at undgå at moster hænger på bilen i 3 uger mere = stå som ejer og betale forsikring og vægtafgift i yderligere 3 uger , er at afmelde den, aflevere nummerpladen.....og så må den nye ejer betale og hente et sæt nye plader, NÅR han har tegnet forsikring og kan få bilen indregistreret.

Du kan IKKE sælge bilen med plader på og kræve at den nye ejer skal omregistrere med det samme.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-02-07 22:07

Citat
Ja, men det må vel være "moster" der så skal sælge den videre, bilen er jo ikke registreret/forsikret i spørgerens navn eller er den !!!!!!!!

NEJ

Bilhandlere sælger også brugte biler videre, som de har taget i bytte og som står med plader på, registreret til den tidligere ejer.

Det har ikke noget at gøre med hvem den står registreret til for at sælge og omregistrere.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-02-07 22:14

Jeg siger bare stakkels moster, der bliver udsat for dette.

Som jeg tidligere har sagt, så ejer du jo ikke bilen før den er omregistreret i dit navn, men det kan du, hvis du skynder dig rette op på inden lørdag.

Men du skal løbe og ikke bare sidde og vente på at det løser sig af sig selv.

Har du slet ikke dårlig samvittighed over for din moster !!!!!!!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-02-07 22:25

Citat
Bilhandlere sælger også brugte biler videre, som de har taget i bytte og som står med plader på, registreret til den tidligere ejer.

I dette tilfælde tror jeg så ikke, der er tale om en bilhandler, men et privat salg.

ThomasEp kan da bare forsikre/registrere bilen i hans navn. Når han så får den solgt, så får han jo refunderet for meget indbetalt forsikring/registrering.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-02-07 23:36

ans: "ThomasEp kan da bare forsikre/registrere bilen i hans navn. Når han så får den solgt, så får han jo refunderet for meget indbetalt forsikring/registrering."
Nej da ans, den bør da registreres i den nye købers navn.
Ellers skal der jo betales for omregistrering, når den nye ejer køber den i morgen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-02-07 23:50

Citat
I dette tilfælde tror jeg så ikke, der er tale om en bilhandler, men et privat salg

Det er der da ingen forskel på

Citat
Som jeg tidligere har sagt, så ejer du jo ikke bilen før den er omregistreret i dit navn

Jo, hvis den er betalt eller der foreligger et bevis på købet

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-02-07 23:54

Citat
Ellers skal der jo betales for omregistrering, når den nye ejer køber den i morgen.

Ja det skal der jo altid, når en bil bliver omregistreret. Men det beløb er vel til at overkomme.

Og hvem siger at den bliver købt/solgt i morgen.

Citat
nu er der så gået 2½ uge og jeg sælger den højst sandsynligt imorgen.

Jeg gentager så mig selv, men hvis det er en privat handel, så ville jeg ikke være køber.

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 28-02-07 10:12

Hehe.. Det er blevet til en stor debat det her.

Jeg har solgt bilen og han omregistrere den på torsdag. det var hvad han sagde!!'

Jeg købte en nyere bil af en mand her for ikke så længe siden, han omregistrerede bilen UDEN at ha forsikringsbevis med, han skulle bare ha at vide hvor jeg ville forsikre den bil henne af, altså hvilket forsikringsselskab!!

Men tak for alle henvendelserne

Godkendelse af svar
Fra : ThomasEp

Dato : 28-02-07 10:28

Tak for svaret ans.