/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hijackthislog - anyone?
Fra : akaup
Vist : 819 gange
100 point
Dato : 25-02-07 17:50

Anyone?

Mvh. Akaup - fra tidligere indlæg mht. sløv computer.

Logfile of HijackThis v1.99.1
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16414)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
c:\programmer\mcafee.com\agent\mcdetect.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mctskshd.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\OasClnt.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsescn.exe
c:\programmer\mcafee.com\agent\mcagent.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe
C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe
C:\Programmer\Launch Manager\OSD.exe
C:\Programmer\Launch Manager\Wbutton.exe
C:\WINDOWS\system32\Prismsta.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe
C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsftsn.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\MPAPI\MPAPI3s.exe
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BlueSoleil.exe
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\HJTrenamed.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://192.168.1.1
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsshl.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchAp] C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotkeyApp] C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LMgrOSD] C:\Programmer\Launch Manager\OSD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Wbutton] "C:\Programmer\Launch Manager\Wbutton.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CtrlVol] C:\Programmer\Launch Manager\CtrlVol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Prism_Utility] Prismsta.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [PRISMSTA.EXE] PRISMSTA.EXE START
O4 - HKLM\..\Run: [VSOCheckTask] "C:\PROGRA~1\McAfee.com\VSO\mcmnhdlr.exe" /checktask
O4 - HKLM\..\Run: [VirusScan Online] C:\Programmer\McAfee.com\VSO\mcvsshld.exe
O4 - HKLM\..\Run: [OASClnt] C:\Programmer\McAfee.com\VSO\oasclnt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcupdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PcSync] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Synchronizer.lnk = C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\AdobeCollabSync.exe
O4 - Global Startup: HotKey.lnk = C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} (McAfee.com Operating System Class) - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcinsctl/4,0,0,101/mcinsctl.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1168004249949
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1169468426250
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
O23 - Service: McAfee WSC Integration (McDetect.exe) - McAfee, Inc - c:\programmer\mcafee.com\agent\mcdetect.exe
O23 - Service: McAfee.com McShield (McShield) - McAfee Inc. - c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
O23 - Service: McAfee Task Scheduler (McTskshd.exe) - McAfee, Inc - c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mctskshd.exe
O23 - Service: McAfee SecurityCenter Update Manager (mcupdmgr.exe) - McAfee, Inc - C:\PROGRA~1\McAfee.com\Agent\mcupdmgr.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 25-02-07 18:31

Stl_s skal nok komme og kigge på din log, bare vent så er han der lige pludselig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-07 21:09

svinger tryllestaven og tryller stl_s frem

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 100 point
Dato : 25-02-07 21:31

Jeg ved ikke hvordan, men Miritdk tryllede mig her ind .

Der er kke andet at bemærke, end disse linier, som er et par ubetydelige småfejl i registreringsdatabasen. Sæt et flueben ved disse liner, og klik på fix checked knappen:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

Kommentar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 25-02-07 22:35

Du kunne også sende den ind til www.spywarefri.dk?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-07 22:38

niclas_bræmhøj hvorfor i alverden det når stl_s er her og har kigget på loggen ?????

Godkendelse af svar
Fra : akaup

Dato : 26-02-07 07:41

Tak for svaret stl_s + andre.

Har fuldt ud tillid til kompetancen med den baggrund, så ingen grund til at sende den til spywarefri.dk

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 26-02-07 09:26

Undskyld akaup tusinde gange, at jeg opfordrede dig til at lægge loggen i er nyt spørgsmål.
Jeg så det for sent - og sådan dummer man sige uafladeligt - Pardon!

Man sku' ha' en på hovedet skulle man, når man blander sig uden grund.

Mvh
maxhankat

nok engang: SORRY!!!!!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-02-07 16:36

Akaup, tak for point, og tak for tilliden

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 26-02-07 20:13

>Undskyld akaup tusinde gange, at jeg opfordrede dig til at lægge loggen i er nyt spørgsmål.
Jeg så det for sent - og sådan dummer man sige uafladeligt - Pardon!

No worries - ingen skade sket
Desværre har jeg været lidt for hurtig på tasterne, da jeg troede at computeren var fixet - den giver stadig problemer Nu kan jeg selvfølgeligt udelukke at et kig på en log fra hijackthis kan hjælpe, men jeg har jo stadigvæk problemet med en sløv computer de første 4-5 minutter efter start fra standby

Nå - har ikke lige tid pt til at gøre noget ved det. Må vist prøve et par online-virusscannere som næste option. Undrer mig bare, at der ikke er andre, der har haft samme problem med svchost.exe.

Alt for nu - mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-02-07 20:38

svchost problemer kan være mange ting.

Prøv lige at køre dette fix:

Hent og dobbeltklik denne fil. Den pakker sig ud til C:\SDFix:
http://downloads.andymanchesta.com/RemovalTools/SDFix.zip

Så starter du op i fejlsikret tilstand http://www.spywareinfo.dk/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Lykkes det ikke, så se her http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=110&PN=1

(OBS: Hvis du bruger Bootsafe, som er en nødløsning, så tjek vejledningen for hvordan du kommer tilbage i normal tilstand)

Gå så ind i mappen SDFix på C drevet. Dobbeltklik på filen RunThis.bat, for at starte værktøjet. Tryk "y" for at bekræfte, at du kører værktøjet på egen risiko. Så vil værktøjet gå i gang med at fjerne trojanservicen, og lave et par reparationer af registreringsdatabasen. På et tidspunkt vil det bede dig om at trykke en taste for at genstarte computeren. Det skal du gøre, hvorefter computeren vil genstarte efter 15 sekunder.

Genstarten vil tage lidt længere end sædvanligt, idet værktøjet skal have tid til at udføre sit arbejde. Når skrivebordet dukker op, vil værktøjet skrive "Finished". Tryk herefter en taste for at indlæse dine skrivebordsikoner igen.

Åben så SDFix-mappen, find filen Report.txt, og kopier indholdet af denne fil herind.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 27-02-07 18:02

Så gjort...
Mvh. Akaup.

SDFix: Version 1.68

Run by Andreas Kaup - 27-02-2007 @ 17:43:43,32

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]

Running From: C:\SDFix

Safe Mode:
Checking Services:

Name:

Path:

Restoring Windows Registry Entries
Restoring Default Hosts File

Rebooting...

Normal Mode:
Checking Files:

No Trojan Files Found...

ADS Check:

C:\WINDOWS\system32
No streams found.

Final Check:

Remaining Services:

Authorized Application Key Export:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\StandardProfile\AuthorizedApplications\List]
"%windir%\\system32\\sessmgr.exe"="%windir%\\system32\\sessmgr.exe:*:enabled:@xpsp2res.dll,-22019"
"C:\\Programmer\\MSN Messenger\\msncall.exe"="C:\\Programmer\\MSN Messenger\\msncall.exe:*:Enabled:Windows Live Messenger 8.0 (Phone)"
"%windir%\\Network Diagnostic\\xpnetdiag.exe"="%windir%\\Network Diagnostic\\xpnetdiag.exe:*:Enabled:@xpsp3res.dll,-20000"
"C:\\Programmer\\IVT Corporation\\BlueSoleil\\BlueSoleil.exe"="C:\\Programmer\\IVT Corporation\\BlueSoleil\\BlueSoleil.exe:*:Enabled:BlueSoleil"
"C:\\Programmer\\JAlbum 6.5\\JAlbumWin.exe"="C:\\Programmer\\JAlbum 6.5\\JAlbumWin.exe:*:Enabled:JAlbumWin"
"C:\\Programmer\\MSN Messenger\\msnmsgr.exe"="C:\\Programmer\\MSN Messenger\\msnmsgr.exe:*:Enabled:Windows Live Messenger 8.1"
"C:\\Programmer\\MSN Messenger\\livecall.exe"="C:\\Programmer\\MSN Messenger\\livecall.exe:*:Enabled:Windows Live Messenger 8.1 (Phone)"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\DomainProfile\AuthorizedApplications\List]
"%windir%\\system32\\sessmgr.exe"="%windir%\\system32\\sessmgr.exe:*:enabled:@xpsp2res.dll,-22019"
"C:\\Programmer\\MSN Messenger\\msncall.exe"="C:\\Programmer\\MSN Messenger\\msncall.exe:*:Enabled:Windows Live Messenger 8.0 (Phone)"
"%windir%\\Network Diagnostic\\xpnetdiag.exe"="%windir%\\Network Diagnostic\\xpnetdiag.exe:*:Enabled:@xpsp3res.dll,-20000"
"C:\\Programmer\\MSN Messenger\\msnmsgr.exe"="C:\\Programmer\\MSN Messenger\\msnmsgr.exe:*:Enabled:Windows Live Messenger 8.1"
"C:\\Programmer\\MSN Messenger\\livecall.exe"="C:\\Programmer\\MSN Messenger\\livecall.exe:*:Enabled:Windows Live Messenger 8.1 (Phone)"

Remaining Files:

Checking For Files with Hidden Attributes :

C:\Documents and Settings\All Users\DRM\Cache\Indiv01.tmp

Add/Remove Programs List:

Windows Driver Package - Nokia Modem (11/03/2006 6.82.0.1)
Windows Driver Package - Nokia (WUDFRd) WPD (11/03/2006 6.82.26.2)
ATI - Afinstalleringsv‘rkt›j for software
ATI Display Driver
CCleaner (remove only)
File Scavenger 3.0
HijackThis 1.99.1
HotKey
HP Photo and Imaging 2.0 - hp psc 1200 series
Microsoft Internationalized Domain Names Mitigation APIs
Windows Internet Explorer 7
Texas Instruments PCIxx20 drivers.
JAlbum 6.5
McAfee SecurityCenter
Microsoft Compression Client Pack 1.0 for Windows XP
Nero OEM
Nero Suite
Nero Digital
Microsoft National Language Support Downlevel APIs
Nero Media Player
Adobe Flash Player 9 ActiveX
Synaptics Pointing Device Driver
Tweak UI
McAfee VirusScan
Windows XP Service Pack 2
WinRAR archiver
Microsoft User-Mode Driver Framework Feature Pack 1.5
Xvid 1.1.2 final uninstall
ATI Control Panel
PC Inspector File Recovery
Nokia Connectivity Cable Driver
J2SE Runtime Environment 5.0 Update 10
BlueSoleil
HP Photo and Imaging 2.0 - All-in-One Drivers
Microsoft Office Professional Edition 2003
REALTEK Gigabit and Fast Ethernet NIC Driver
HP Photo and Imaging 2.0 - All-in-One
PC Connectivity Solution
Adobe Reader 8
hp psc 1200 series
ATI Drivers
Launch Manager V1.1.9
Nokia PC Suite
802.11 G Utility
ECHO er sl†et fra.
TIPCIxx20si
Windows Live Messenger
Realtek AC'97 Audio

Finished

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-02-07 18:21

Jeg tror ikke på virus/malware teorien mere. Min teori går på, at det er dit McAfee der gør knuder. Det vil ikke være første gang, at det har forårsaget kraftigt CPU for brug. Senest i forbindelse med en bug i deres spam filter.

Jeg vil foreslå at du prøver at afinstallere McAfee helt, og prøver at installere en frisk version fra deres hjemmeside http://mcafee.com/uk/smb/downloads/index.html