/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
'Taleboble' i min proceslinie
Fra : PrivateDK
Vist : 482 gange
100 point
Dato : 25-02-07 13:34

I min Windows XP popper der ind i mellem en 'taleboble' op fra min proceslinie.
Kan man vælge ikke at få dem vist?
De kan fortælle mange ting, som hvis der ligger en update, at min Bullguard er opdateret eller manglende diskplads.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-02-07 13:44

Men hvorfor vil du gerne have dem væk. De er da meget informative.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-07 13:45

enig med fijala

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-07 13:46

det er jo bare at klikke den væk hvis den generer dig - men informationerne er jo til nytte hvis du pludselig har problemer og du ikke får besked

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 25-02-07 13:52

Jeg vil heller ikke have dem fjernet! Det var en kammerat der havde set sig irreteret på dem, så lovede jeg at prøve på at finde ud af noget, men det kunne jeg ikke, derfor henvender jeg mig nu til publikum.
Så jeg kan ikke give en gyldig grund, jeg øsnsker bare at vide om det kan lade sig gøre eller ej.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 25-02-07 13:57

Det kan lade sig gøre, men hvorfor smide det nyttige ud?
mvh

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 25-02-07 14:06

1. Click Start, Run and type regedit

2. Navigate to the following subkey:

HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Explorer \ Advanced

3. In the right pane, create a DWORD value named EnableBalloonTips

4. Double-click the new entry, and give it a value of 0.

5. Quit Registry Editor.

6. Log off Windows, and then log back on for the changes to take effect.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 25-02-07 14:07
Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 25-02-07 14:18

eller endnu nemmere - gå ind og kig i kontrolpanel - sikkerhedscenter - skift måden osv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-07 14:24

- Klik på Start, Kør og task Regedit.exe og herefter OK
- Naviger til HKEY_CURRENT_USER \Software\Microsoft \WindowsCurrentVersion\Explorer\ Advanced
- Opret feltet EnableBalloonTips som en DWORD type
- Sæt EnableBalloonTips værdien til 0 (nul) for at deaktivere Ballon tips
- Genstart computeren for at ændringen træder i kraft

Vil du have Ballon tips tilbage igen, så sæt EnableBalloonTips til 1 (et) eller slet selve feltet EnableBalloonTips. Genstart herefter computeren.

advarsel - selvom det hele burde og skulle køre i baggrunden er det ingen garanti - kan jeg love dig med garanti - been there - done that - og fortrød bitter da jeg ikke var opmærksom på en advarsel om en trojaner

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 25-02-07 14:41

miritdk >> god oversættelse af min den engelske

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-07 14:43

hcma - næææ du - jeg havde den liggende fra engang

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 25-02-07 14:49

miritdk >> det var altså ikke ment som en joke. jeg havde selv den engelske liggende, men tror s.. jeg hugger din (er selv for doven til at oversætte, og hvorfor begynde på noget en anden allerede har gjort perfekt)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-07 15:26

hcma - hug endelig - jeg hugger da også dit når jeg skal bruge det

Godkendelse af svar
Fra : PrivateDK

Dato : 25-02-07 16:56

Tak for svaret miritdk.
Jeg bruger din med kontrolpanelet. Han er normalt Mac bruger og vi skal jo ikke gøre det for svært for ham. ;-P

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-07 20:56

arghh kunne du ikke have sat det i rigtig kategori med mac så - men håber det hjælper - du har i hvertfald noget at kigge på