/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
penicillin på arbejde?
Fra : mudshade
Vist : 3602 gange
100 point
Dato : 23-02-07 15:24

hej.

Tænkte på om hvis man nu får penicillin mod lungebetændelse, må man så gå på arbejde hvis mna føler sig sådan lidt okay? det skal lige siges at jeg er smed såe.

Mudshade

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 23-02-07 15:32

tjahhhh det er jo egentlig op til dig selv - eller firmapolitik

der render sikkert mange rundt på de forskellige arbejdspladser lige pt med lungebetændelse - om det så er ok eller ej - hmmm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-02-07 15:35

Citat
Smitte: Lungebetændelse smitter igennem luften ved host, nys og spyt. Lungebetændelse der skyldes virus er mere smitsom end lungebetændelse, der skyldes bakterier.

ovenstående kunne så være en rigtig god grund til IKKE at gå på arbejde og udsætte andre for smitten

Kommentar
Fra : mudshade

Dato : 23-02-07 15:39

ja okay det kan jeg godt se. tænkte bare om der var nogle regler omkring det men det er der måske ikke?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-02-07 15:41

nogle arbejdspladser her jo direkte regler om ikke at møde op - det må du vist selv vide / undersøge

Kommentar
Fra : mudshade

Dato : 23-02-07 15:45

ja vil jeg da gøre :) takker.

Godkendelse af svar
Fra : mudshade

Dato : 23-02-07 15:45

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-02-07 15:46

velbekomme og god bedring

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 26-02-07 09:28

Hej mudshade

Nu har jeg haft lungebetændelse 2 gange i mit liv - begge gange med en feber på op over 41, og begge gange måtte blive hjemme i 4 uger fra arbejde, i min verden er lige lungebetændelse dødsens farlig, for der kan komme en del følgesyddomme, hvoraf nogle i luftvejene kan blive kroniske, så mit råd er, hvis du har dit helbred kært - BLIV HJEMME til du er helt rask, usel mammon må ikke byttes med et - på sigt - dårligere helbred.

Hilsen vedikkealt