/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Auro Glass effekten i Vista
Fra : hvidtiger
Vist : 599 gange
100 point
Dato : 22-02-07 16:36

Jeg har Windows Vista Ultimate på min bærbar og den køre godt og det hele. Men jeg læste at man kunne sætte Glass effekten til så det er 3D osv osv.. Har også læst hvordan man sætter den til og der stod at jeg skulle højreklikke på skrivebordet og gå ind under personlige indstillinger og derefter vinduesfarve og udseende hvor man skulle vælge Windows glass eller hvad det nu hedder. Problemet er så, at det kan jeg ikke vælge da det slet ikke står der. Den står på Windows Basic og så er der nogle andre man kan vælge, men de er ikke så gode.. Men kan slet ikke vælge den Glass... Det jeg ville spørge om er hvorfor jeg ikke kan få den 3D effekt (Auro Glass) på min vista?

Mvh Hvidtiger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-07 16:49

Det er nok fordi der ikke er 3D kort i maskinen

eller du mangler skærmdriver

http://www.lockergnome.com/nexus/windows/2007/02/13/enable-aero-glass-in-vista/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-07 16:53
Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-07 16:54
Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 22-02-07 16:58

Jeg prøvede at installere den på min ældre computer hvor der er et grafikkort i som er 3D kompatibel, men der var der stadig ingen funktion der hed det der!... Så aner ikke hvorfor. Det link har jeg nemlig selv været inde på og der står i bund og grund det jeg har prøvet.. ..

Mvh Hvidtiger

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 22-02-07 17:06

Hmm har kigget på alle links og den står der skulle åbenbar stå Windows Auro. Men det gør der bare ikke i min vista. Kan se at den burde stå der selvom dit kort ikke understøtter det! Så funktionen burde stå der uanset hvad. Der står alle de andre kan jeg se lige pånær den jeg vil have som er Windows Aero...

Mvh Hvidtiger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-07 17:23

Er det et eller andet du har downloadet ??????

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 22-02-07 17:46

Det er ikke det der 3D flip du tænker på hvor du trykker på Windows tasten+Tab for at få mapperne i 3D.

Det gælder altså kun de mapper og vinduer du har åben.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 22-02-07 17:57
Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 22-02-07 18:05

Og alle gode gange 3..

For at skifte til windows Aero skal du højrekligge på skrivebordet og vælge personlige indstillinger. Derefter vælger du Windows farve og udseende. Og derinde trykker du så på åben klassisk visning. nu skulle du have muligheden for at vælge windows Aero og gøre brug af dit 3D

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-02-07 19:22

Her er nogle af de krav for at bruge aero
Citat
What hardware is recommended to run Windows Aero?
1-GHz 32-bit (x86) or 64-bit (x64) processor

1 gigabyte (GB) of random access memory (RAM)

128-MB graphics card

Aero also requires a DirectX 9 class graphics processor that supports a Windows Display Driver Model Driver, Pixel Shader 2.0 in hardware, and 32 bits per pixel.

For best results, you might also want to follow these graphics processor recommendations:

64 megabytes (MB) of graphics memory to support a single monitor with a resolution that is less than 1,310,720 pixels (for example, a 17–inch flat panel LCD monitor that has a 1280 × 1024 resolution)

128 MB of graphics memory to support a single monitor with a resolution from 1,310,720 to 2,304,000 pixels (for example, a 21.1–inch flat panel LCD monitor that has up to a 1600 × 1200 resolution)

256 MB of graphics memory to support a single monitor with a resolution greater than 2,304,000 pixels (for example, a 30–inch wide-screen flat panel LCD monitor that has up to a 2560 × 1600 resolution)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-02-07 00:37
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-02-07 00:38

Sorry copycat jeg sover lige nu

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 23-02-07 10:21

Jeg har lige læst den artikkel og link fra tedd og der står at jeg skal klikke på kontrolpanel og derfter på tilpas farver.. Men kan ikke finder det ikon hvor der står tilpas farver.. Og ja jeg har klikket på klassisk visning osv... Hvordan ser ikonet ud? Jeg har været inde hvor man kan vælge de forskellige tilstande hvis det er det der menes i dette tilfælde. Men underligt nok er der ikke noget der hedder windows klassisk, hvis det er den de mener jeg skal vælge før keh kan vælge Aero.. Der er kun Basic som jeg har nu, standart og så 4 andre som bla hedder hvid og sort...

Downloadet!?... Øhh nej det er det ikke!... Det er et jeg hat lånt af en jeg kender da jeg muligvis vil købe en version, men gerne lige vil prøve den først før jeg køber det.. ..

Mvh Hvidtiger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-07 10:55

Den går IKKE.....

Så er det jo ikke så sært du får fejl.....

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 23-02-07 11:06

Oki!.... Skal den da aktiveres først før man får den mulighed for og slå Aero til? For det er jo den eneste ting jeg ikke kan så vidt jeg kan se.. ... Jeg har da været inde og downloade opdateringer også...

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-07 11:12

Sansynligvis.....

Og bliver den ikke aktiveret "dør" den stille og roligt.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-02-07 14:51

Min Vista kan installeres og aktiveres på 10 stk comp....................release candidate 1

Og jeg kommer ikke til at købe den. Man er rent til grin og totalt låst fast til Micosoft nåde og for godtbefindende med hensyn til programmer.

Visse vasse vista..........

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-02-07 15:10
Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 23-02-07 19:50

Vista skal ikke aktiveres for at køre Aero..
Vista Basic har ikke denne mulighed med Aero..

Køre du ikke med Basic skal mine alle gode gange 3 svar virke.. Der kommer en liste frem når man trykker på Vis klassisk hvor der på min står følgende tilstande: Windows Aero, vista basic, standard, klassisk, PLUS en del der har med kopntrast at gøre.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 23-02-07 19:57

Oki!.. Problemet er, at der ikke står klassisk inde i min. Det er det som er lidt underligt. Men I skal alle have 1000 tak for jeres svar. Jeg prøver lige at installere det igen og ser hvad der der.. Jeg har kørt vista testen igennem som man kan downloade på microsoft hvor den undersøger om din computer kan køre vista. Skærmkortet understøtter det åbenbart, men den anbefaler dog at jeg udvider rammen til 1Gb istedet for de 512mb.. Men skal den have 1gb for og køre Aero eller er det bare det anbefalede ?

Mvh Hvidtiger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-07 19:59

Testen har da vist dig hvilken version din komputer kan klare .......

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 23-02-07 20:19

nemlig og der skriver den at efter den har undersøgt min maskine ser det ud som om, at Windows Vista Ultimate er den bedste for mig. Dog anbefaler den 1gb ram for maksimal ydelse af Aero osv osv.. Så den burde jo kunne køre med 512mb ram men som den skriver køre den bedst med 1gb.. Sådan forstå jeg det...

Mvh Hvidtiger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-07 20:36

Nu er der jo ingen grund til at bygge hele komputeren om bare for at få en effekt....

Så bare håb på det er nok....

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 23-02-07 20:46

Det lyder voldsomt... Men det svare bare til det at skifte udseende i WinXP..

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 23-02-07 20:56

Jeg syntes bare at det er sjovt den skriver at Vista Ultimate er den rigtige for mig. Det er jo den som har det hele, og det undre mig egentlig lidt at den skriver det. Hmm gad vide om den skriver det til alle!?.. Griner.. For min pc er sku efterhånden en gammel dreng!.. Pentium 3, 1000mhz...

Copycat: Hvad lyder voldsomt?

Refi: Uha nej det vil jeg heller ikke!.. Trænger snart til en ny computer, meeeeen.... Mon ikke at jeg kan få lidt mere presset ud af denne her lidt endnu..

Mvh Hvidtiger

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 23-02-07 21:14

Det kan lyde voldsomt den måde vi prøver at skære tingene ud.. Men når alt kommer til alt så er det jo bare en lille detalje ændring..

Hvad mener du med at "den skriver windows ultimate er den rigtige for mig" ??

Hvilket af følgende systemer har du:

Vista Basic
Premium
Ultimate

Hvis du som du skriver har lånt den og køre med en demo (30 Dage) Kan jeg ikke forstå at du har valgt basic installationen da du har mulighed for at vælge ultimate???

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 23-02-07 21:37

Testen skriver hvilken version den syntes min computer skal/kan køre med efter den har scannet min computer igennem. Den mener at jeg godt kan køre Vista Ultimate, men anbefalede at jeg fik mere ram i. ..

Jeg har valgt Ultimate hvilket også står der når windows starter op. Det er derfor det er underligt at jeg så ikke kan vælge den funktion.

Mvh Hvidtiger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-07 21:44

For at vende det hele på hovedet bør du droppe Vista....

Den er slet ikke god nok endnu - og en masse af dine programmer virker ikke bagefter....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-02-07 14:16

Apropo ikke god nok............du har ret Refi - min elskede Drive Image 2002 virker ikke til Vista.