/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
lave en boot-cd
Fra : jjbry
Vist : 912 gange
100 point
Dato : 21-02-07 16:43

I juli 2005 i bladet PC-world var der forklaret hvordan man kunne lave en boot-cd , men også med diverse drivere til ens nyere hardware der efterfølgende er kommet til efter XP-home.
Man skulle selvfølgelig ha' XP'en, derudover et brænderprogram f.x. Nero, og til sidst programmet IsoBuster til at finde den usynlige opstartsfil på XP-cd'en. Alt haves så bare igang.
Man skulle kopiere sin xp over på harddisken i mappen, som de kaldte c:\xpdk\l386. SÅ OPSTÅR FØRSTE PROBLEM, når jeg kommer til kolon så meddeles det at de og de tegn ikke kan bruges i et mappe navn. Dernæst så skal man åbne winnt.sif filen i omtalte mappe med notesblok.
Men jeg kan ikke finde winnt.sif , ikke engang når jeg søger på hele maskineriet.
Hvad gør jeg galt, og er der andre måder man evt. kan gøre ovenstående på.

Håber på hjælp.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-02-07 17:02

c:\xpdk\l386
Du skal i C: (roden af din comp) lave en mappe der hedder xpcd og i den mappe lave en mappe der hedder i386
Når du har gjort det står der måske oppe i adresselinien c:\xpdk\l386
Og det er der du skal kopiere den hen.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-02-07 17:15

Det er et stykke tid siden at det var 2005.
Jeg har XP-MCE som diverse pogrammer ser som en XP-Pro.
Den fylder 4 CD'er.
Kan PC-world's fremgangsmåde findes , et sted på nettet ?
Sidst at jeg lavede en bootcd var det med win-ME.
Det foregik med en bootdiskette og cd'en til Win-ME.

Kik på
http://www.ultimatebootcd.com

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-07 17:45
Kommentar
Fra : 75653

Dato : 21-02-07 19:39

Vi er over i noget der ligener en unattended installation af windows XP.

Der findes en del programmer der kan hjælpe dig.

Kig her http://unattended.msfn.org/unattended.xp/
eller her http://www.vitaligraf.de/en/index.htm
eller her http://www.nliteos.com/
Lige så kan det svare sig at tage et kig her http://www.autoitscript.com/autoit3/

Det er rimligt simpelt at lave en unattended installetion, ved hjælp af oven nævnte.

/Rex

Kommentar
Fra : jjbry

Dato : 21-02-07 20:15

Hej

Og tak til alle, især til e.c. for at ordne mit rod med mappen.

Samt til 75653
Den her, http://unattended.msfn.org/unattended.xp/ , er lige præcis det som stod i PC-world
men hvorfor kan jeg ikke finde winnt.sif filen, hvor finder jeg den??

Accepteret svar
Fra : 75653

Modtaget 100 point
Dato : 21-02-07 20:49

Det er fordi at den som standart ikke ligger i i386 mappen, det er en fil der bliver oprettet af, feks. nliteos, eller microsoft's eget program der findes i mappen c:\Windows XP SP2\SUPPORT\TOOLS\DEPLOY.CAB > Setupmgr.exe.
Det er det der kaldes en "svar" fil.

Jeg vil tilråde at benytte nliteos, da det er det program der har flest funktioner, samt er nemmest at gå til.

/Rex

Godkendelse af svar
Fra : jjbry

Dato : 21-02-07 21:17

Tak for svaret 75653.

Og lige så mange tak til alle andre.

Det kunne se ud som man skulle blive hjemme imorgen,
så får jeg lidt ekstra tid til at rode med det her.