/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
billing kør-selv-ferie?
Fra : loef
Vist : 533 gange
200 point
Dato : 21-02-07 10:49

Vi er en familie på 2 vokse og 2 børn som søger en billig form for sommerferie.
Vi har invisteret i en bil som kører 30 km. på en liter diesel, og tænker på, at køre en lille tur i sommerferien. Vi gider ikke at skulle køre til Italien, Frankrig eller lign. men måske en tur til Polen, Slovakiet, Tyskland eller et andet land som kan nås på en dags kørsel.

Er der nogen som har tips til et rigtigt godt sted (....og gerne billigt)?
Vi sætter pris på, at der er mulighed for at bade - enten i en sø eller i en pool

Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-02-07 10:57

Prøv dette link, og se om det var en ide. http://www.boligbytte.com/ (covboy)

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-02-07 10:58
Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-02-07 11:00

Og hvis i er lidt usikre, ville det måske hjælpe at kontakte personerne på denne side : http://www.dalby-mikkelsen.dk/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-02-07 11:01

Tjekkiet - Prag er et billigt sted, hvor i også kan være fremme på ca 8-10 timer. Prøv at søge på google der er flere muligheder for overnatningssteder

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 21-02-07 17:13

Ja Polen er et RIGTIG godt valg

Vi har været i Polen mange gange og senest sidste år, hvor vi boede på pensionat. Vi har også prøvet både camping og "bed and breakfast".

Pensionatet kostede for 3 voksne og 2 store børn 2600,- (2 lejligheder) med morgenmad i 7 døgn.

Camping kostede på den plads vi lå i seks døgn 240,- kr for 2 voksne og 2 børn. Det var ikke den vilde luksuscampingplads, men der var bad med varmt vand og el ved hver enkelt plads.
Der findes selvfølgelig også mere luksiøse pladser, men det er stadig KANON billigt.

Vi har hovedsalig været i det sydvestlige Polen omkring Jelenia Góra og boede oppe i bjergene i en lille by (5000 indbyg.) Sklarska Porepa (skisportssted om vinteren) Herfra er der kun 160 km til Prag i Tjekkiet ...lige tilpas til en heldagstur...eller 2 dage med en overnatning i Prag...som er lige så billigt som i Polen.

Spørg evt. om flere oplysninger hvis dette lyder interessant.

Mvh
Palle Jensen