/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DVD kan ikke finde pc
Fra : gamle61
Vist : 522 gange
300 point
Dato : 20-02-07 22:24

min dvd kan ikke finde pc'en og modsat - har xp home og en medfølgende dvd brænder (færdig indkøbt , medarbejder pc) brænder har virket upåklgelig siden maj , men ikke mere
når jeg sætter en cd el dvd i og lukker skuffen blinker lampen 5-6 gange og så sker der ikke mere , har været inde i enhedshåndtering og kigge efter gule ?? , var ingen , derinde trykkede jeg på egenskaber for dvd drev og der står at enheden er i orden - prøvede at opdatere drivere , fik besked om at jeg havde den bedste løsning - fik en lys ide, gendannede fra et fixpunkt igår - ingenting skete - kørte filundersøgelse , stadig intet - prøvede at køre windows fejlsøgning selv om de skrev at enheden var i orden , stadig intet
er nu kommet på den tanke at der skulle være en fysisk fejl på dvd'en, men hvorfor skriver windows at den er ok når den ikke er det
forstår ikke at min dvd holder op mmed at du, bare fodi jeg satte den på pause mens jeg hentede en dryp kaffe , men står på herrens mark , kan i mon hjælpe - m.v.h. gamle61

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-07 22:27

Hvis det kun er EEN DVDskive det sker med - er det skiven der er fejl på......

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-02-07 22:30
Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 20-02-07 22:31

sorry - glemte at skrive - har afprøvet 3 dvd og 3 cd - både hjemmebrændte og købte - m.v.h. gamle61

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 20-02-07 22:35

angående no 49 viser den fejl , min viser at enheden virker korrekt , den gør det bare ikke - m.v.h. gamle61

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-02-07 22:38

har du prøvet at fjerne det i enhedshåndteringen og så genstarte ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-07 22:41

Tja....

Så lugter det lidt af at den er snavset....

Køb en renseCD (ca. en 50er) - det kan muligvis gøre det.....

Det bedste er selvfølgelig at rense den med en vatpind, men det kræver du ved HVAD det er du skal rense....

Hvis det - som jeg formoder - blot er skidt - vil den jo netop vise at alt er ok - det er det bare ikke....

Ryges der ved maskinen er det næsten med sikkerhed snavs...

En renseCD skal bruges med jævne mellemrum - men det står altsammen i det program der følger med....

Kan købes i de fleste supermarkeder....

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-02-07 22:50

er det diske brændt med den aktuelle brænder som giver problemer ?
har selv haft problemet med en gammel brænder, som lige pludselig kom med meddelelsen "er ikke et gyldigt win32 program" når jeg satte en cd/dvd i. Hvis jeg så satte disken i mit cd/dvd-læserdrev (ikke brænder) var der ingen problemer.
Skifte brænderen ud, hvorefter det hele virkede igen.

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 20-02-07 22:53

sådan en henter jeg og bruger i morgen , og så må vi jo tage det derfra - for det hcma skriver med at afinstallere har jeg aldrig prøvet så det tør jeg vist ikke - kan bare ikke forstå at den skulle være beskidt , har jo kun sidet og røget i 4-5 timer om dagen i 9 mdr. - er det så også ved tiden at jeg skal til at kigge på cpu køleren - m.v.h. gamle61

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 20-02-07 23:00

hcma - er både købte og brændte - putter dem i og lampen blinker nogle gange og så sker der ikke mere - m.v.h. gamle61

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-07 23:02

Citat
har jo kun sidet og røget i 4-5 timer om dagen i 9 mdr

Løsningen er vist fundet....

Pas på med at kigge ind i maskinen - du får et chock

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-07 23:05

Da maskinen ikke kun blæser den varme luft UD men også suger "frisk" luft (det var vist et forkert udtryk ) IND - tja - gæt resultatet

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 20-02-07 23:11

nu får i foreløbig tak for hjælpen i aften - vil prøve med deet rensebånd i morgen og så få fat i min svigersøn (han er lidt fingernem)og se om jeg kan lokke ham til en hovedrengøring - m....v.h. og sov godt , gamle61

Kommentar
Fra : refi