/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Alarmlyd fra computer.
Fra : OnkelJoachim
Vist : 450 gange
50 point
Dato : 19-02-07 14:09

Når jeg starter min computer begynder der en alarmlyd (som en ambulance) lyder som om den kommer fra bundkortet. Alle blæsere kører.

hva kan det være. hvordan kommer jeg af med den.

mit bundkort er et abit ic7 - max3

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 19-02-07 14:17

Hvis din pc ellers kan fungere vil jeg anbefale at systemgendanne din pc til før det begyndte. Det kunne være en mulighed.

Kommentar
Fra : Peterfilstrup

Dato : 19-02-07 14:50

Hej OnkelJoachim!.
Det vil ikke hjælpe med en systemgendannelse. Den lyd der kommer "ambulancehornet" fortæller at din virusbeskyttelse i BIOS er slået til. Ændres filerne blot den mindste smule med antivirusbeskyttelsen slået til vil den hver gang du starter komme med den lyd. Jeg vil foreslå du genstarter maskinen og derefter holder DEL nede, så kommer du ind i BIOS. Derinde er der et menupunkt, der plejer at hedde i retning af"Advance BIOS Settings" eller lignende. Derinde kan du slå virusbeskyttelsen fra, så kommer den lyd ikke mere. Der er ingen brug for at have den virus beskyttelse slået til, hvis du har et godt antivirusprogram på maskinen. Det er efterhånden meget længe siden der har været Bootsektorvirus i ømløb. Håber dette hjælper dig.
m.v.h
peterfilstrup

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-02-07 16:26

Prøv at lægge mærke til om blæseren på processoren kører.

Er både blæser og køleripper på kølepladen ?

Hvis kølepladen er klipset på vil det være en god ide at give noget kølepasta så varmen nemmere overføres til kølepladen

btw - brandbil/ambulancelyden kommer ofte hvis din pc er meget varm - oftest fordi den ikke er holdt ren - støv og andet kan få en pc til at gå ned med et brag

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-02-07 19:40

et lille ps - netop den lyd kommer når der er problemer med processor - bundkort og tastatur

Kommentar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 19-02-07 21:20

I min BIOS valgte jeg at slå alarm fra ved OTES-Fan, det viste sig at løse problemet, men hvad er dette for en blæser? og er det alvorligt at den ikke opfager nogle informationer mht rpm, det gjorde den nemlig ikke.

Annuller spørgsmålet
Fra : OnkelJoachim

Dato : 31-03-07 19:39

Fandt selv løsningen. OTES-fan kunne ikke læses i Biosen. Men efter en god rengøring