/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
kontanthjælp og arbejde
Fra : Maloou
Vist : 769 gange
40 point
Dato : 18-02-07 14:29

Hej
Jeg er på kontanthjælp og min kæreste arbejde fuldtids. jeg har en dreng fra tidligere forhold. men je vil hører om der var nogen der ved om de trækker i min kontanthjælp når nu min kæreste/samboende arbejder. Eller er det først når man er gift når man er forpligtet til at forsørge?

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 18-02-07 14:39

Bor I sammen (officielt) eller tænker på at gøre det?

Jeg er ikke sikker med kontanthjælpen, men mener, at I skal være gift, før noget modregnes.

Men hvis I først nu skal til at flytte sammen, så mister du ikke bare evt. boligsikring (rimelig nok med 2 indtægter), men også det forhøjede børntilskud (eller hvad det nu hedder).

Så helt "gratis" er det ikke.

Omvendt du'r det heller ikke, at han flytter ind med adresse et andet sted. Så risikerer du dyneløfteri og ender med at blive straffet for socialt bedrageri. Og det spøger systemet ikke med.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-07 14:40

Citat
om der var nogen der ved om de trækker i min kontanthjælp når nu min kæreste/samboende arbejder

Nej de trækker ikke.....

Medmindre du får specielle tillæg til husleje osv...

Kommentar
Fra : Maloou

Dato : 18-02-07 14:51

Jamen vi bor sammen men min kæreste har lige fået arbejde i stedet for su som han var under men vi har hverken søgt boligsikring eller nogettilskud til børnehave så det eneste jeg får fra kommunen er min kontanthjælp. så jeg skulle bare hører om jeg mistede noget af min kontanthjælp nu hvor han har fuldtids arbejde. vi er ikk gift. men bor sammen.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 18-02-07 14:58

Jeg vil mene at de trækker det halve af huslejen el og andre faste udgifter da din kæreste skal betale halvdelen af det og du selv kun har halvdelen af de udgifter.

Det er ikke til at råde videre, når vi ikke ved hvor længe i har boet sammen eller hvor længe du har været på kontanthjælp.

Hvis i skal til at flytte sammen, bortfalder dine tilskud som enlig forsørger og din evt. boligsikring og tilskud til institution bliver reduceret (hvor meget afhænger af husstandsindkomsten)

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 18-02-07 15:07

De trækker ikke noget som helst....

Kontanthjælp har ikke noget med dine udgifter at gøre.....

Derfor mit medmindre....

Alm kontanthjælp uden extratilskud bliver der IKKE trukket i om så din samboende er millionær....

Godkendelse af svar
Fra : Maloou

Dato : 18-02-07 15:53

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-07 15:55

Selv tak

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 18-02-07 16:05

Gensidig forsørgelsespligt træder først i kraft hvis i gifter jer. Det får altså ingen betydning for din kontanthjælp

VH