/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
arbejde i Japan
Fra : taata
Vist : 4385 gange
50 point
Dato : 13-02-07 15:07

Jeg vil gerne flytte og abejder i Japan, er der nogen some ved hvordan man skal gør?? søger visa
er der nogen some har abejdet i japan

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 13-02-07 15:18

Ved jo ikke lige, hvor gammel du er. Men denne indfaldsvinkel kunne være en mulighed http://www.agriventure.dk/

Kommentar
Fra : taata

Dato : 13-02-07 19:50

Mange tak for svar, men jeg er 33år og har familie

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-02-07 19:52

Tjah.. Det kommer jo nok meget an på hvad du har tænkt dig at arbejde me,d og hvad din familie skal foretage sig

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 50 point
Dato : 13-02-07 21:41
Godkendelse af svar
Fra : taata

Dato : 14-02-07 23:51

Tak for svaret Balcanard.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 15-02-07 09:21

Velbekomme - held & lykke med dit forehavende !

Kommentar
Fra : lineaaenjensen

Dato : 17-02-07 11:30

hej taata

jeg har stået i det samme problem som dig, med at finde et sted hvor nogen viste lidt om arbejde i udlandet.
inde på www.kilroy.dk er det noget der hedder working holiday og der kan du så selv vælge land.
de hjælper med at finde arbejde til dig, og du tjener penge til at rejse vidre rundt i landet.
jeg er selv ved at få lavet et progam over hvad jeg skal hvis jeg tager til australien. meget spændende at skulle arbejde på en farm og så når du har tjent nok penge så rejs vidre og se landet.
jeg kan forstå du har familie, er det ikke svært at efterlade dem imens??? jeg spørger kun fordi jeg efterlader min kæreste gennem 7 år her hjemme, men han kan ikke komme med da han er ved at opstarte eget firma. det bliver da svært for ham at skulle passe hus og det hele her hjemme mens jeg er væk, men inden jeg mædte min kæreste havde jeg fået arbejde i australien gemmen min moster der bor i Perth, men aflyste pga jeg fandt en dejlig kæreste, men trangen sidder i mig endnu, om at oplever lidt mere end Danmark.....
håber du kunne bruge noget af det jeg skrev, vil gerne hører hvad du gør????
mange hilsner Line Jensen

Kommentar
Fra : taata

Dato : 22-02-07 17:21

Hej Line Jensen
Mine store ønske er at rejse rundt og arbejder i udeland. jeg er mor til 4 (2 piger og 2 drenge)
Jeg vil gerne tager dem med hvis jeg skal rejse, men min mand gider ikke at rejse så vi kan ikke være enig.
men trangen sidder i mig endnu, om at oplever lidt mere end Danmark og jeg kunne godt tænke mig at tager til Japan, australien, canada ,usa e.t.c. Man skal vide meget mere før man rejse og jeg tror man skal også have nogle kontakter i det land man vil gerne rejse i. Det bliver nok svært til din kæreste, hvor længe har du tænkte dig at være væk?? og hvor tager du henne?? undskyld jeg spørger Line hvor gammel er du???
Jeg er også meget intresseret at høre meget mere om din rejse.
Tak for den side du send jeg kigger lide på det.
Glæder mig at høre fra dig i gen.
Knus Taata

Kommentar
Fra : TheCatWoman

Dato : 30-03-07 19:51

Hej til både Line & Taata

Jeg vil bare lige sige, at jeg kan godt følge jer begge 2 mht. udrejse-længsel og så vil jeg fortælle min historie....

Jeg tog springet og efterlod en skøn kæreste, dejligt hus, bil og vov-hund hjemme i Danmark...jeg kunne mærke at jeg trængte til at prøve kræfter med noget jeg gerne ville -Jeg tog til USA for at besøge familie derovre samt arbejde og var væk i ca. 1 år!

Min kæreste og familie var helt forstående for min situation og bakkede mig 100% op i min beslutning....og jeg var lykkelig og alt gik perfekt og heldigvis er internet og det hele opfundet, så det er rimelig nemt at holde kontakten ved lige!

Men jeg må ærligt indrømme at man kommer hurtigt til at savne et knus, kram og kys fra dem man elsker....og det var jo altså også problemet fra hjemmefronten. Det var nemlig også det min kæreste manglede, så han måtte tilsidst indrømme overfor ham selv og mig...i et "long-distance phonecall" at han havde fundet en anden kæreste. Det var hårdt...meget hårdt!

Så jeg vil bare sige til jer at I skal tænke jer godt om inden I efterlader jeres kære for at rejse på opdagelse....for da jeg kom hjem skulle jeg finde en lejlighed, pakke alle mine ting og flytte fra alt det jeg troede at jeg skulle hjem og nyde!

Men i bagklogskabens lys og nu er der gået et par år......Så ville jeg alligevel ikke ha´ byttet min rejse væk for det jeg tabte dengang. Jeg har fået en ny sød kæreste og vi venter barn til sensommeren....og jeg har masser af gode minder fra USA og holder stadig kontakten vedlige med dem og jeg er sikker på/jeg ved at når vores barn blir lidt ældre får hele familien større glæde af at jeg tog min beslutning om at rejse istedet for at være blevet hjemme (for at tilfredsstille min daværende kæreste) -det ku´jo ha´ gået i stykker alligevel!

Det var min historie.......I må lave jeres egen, Held og Lykke herfra

Jeg vil da gerne høre om hvad I gør, når I beslutter jer, for det er altid spændende med forskellige historier og tanker.

TheCatWoman

Kommentar
Fra : lineaaenjensen

Dato : 31-03-07 08:11

Hej Line Jensen
Mine store ønske er at rejse rundt og arbejder i udeland. jeg er mor til 4 (2 piger og 2 drenge)
Jeg vil gerne tager dem med hvis jeg skal rejse, men min mand gider ikke at rejse så vi kan ikke være enig.
men trangen sidder i mig endnu, om at oplever lidt mere end Danmark og jeg kunne godt tænke mig at tager til Japan, australien, canada ,usa e.t.c. Man skal vide meget mere før man rejse og jeg tror man skal også have nogle kontakter i det land man vil gerne rejse i. Det bliver nok svært til din kæreste, hvor længe har du tænkte dig at være væk?? og hvor tager du henne?? undskyld jeg spørger Line hvor gammel er du???
Jeg er også meget intresseret at høre meget mere om din rejse.
Tak for den side du send jeg kigger lide på det.
Glæder mig at høre fra dig i gen.
Knus Taata

hej taata

jeg har tænkt mig at rejse til australien som også først var planlagt, og min moster er som altid behjælpelig med at jeg kan bo hos hende og hun hjælper mig med arbejde, og hvis ellers der er problemer. jeg har valgt australien for jeg var der for mange år siden, jeg var 15, og den dag jeg rejste hjem lovede jeg mig selv en dag at komme igen og opleve noget mere af det smukke land, som også er rimelig nemt at begå sig i. det bliver svært at folade sin kæreste her hjemme, men oså som han sige han føælger hans drøm om at starte firma og jeg skal følge min eller bliver livet for surt, man vil nok senere hen bearbejde ham for man ikke oplevede det i sin tid og så kommer det til at gå rent ud sagt af helvede til (sorry) jeg er 24 år, jeg ved godt jeg kan nå det endnu men jeg vil gerne det her inden jeg får børn, og så senere skal vi så sammen ud og opleve verden, han kan jo heller ikke tage afsted her midt i det hele.... men jeg ved selv det bliver svært at være væk fra hinanden så længe, men man skal tage chancen og opleve det man vil.
jeg håber for dig du kommer afsted, det er en oplevelse man ikke skal lade gå fra sig, du kan jo tage afsted i 3, 6, 9, 12 måneder det vælger man selv.... skriv hvis du ønsker at høre mere. jeg vil gerne vide hvad du bestemmer dig for....
mange hilsner line

Kommentar
Fra : TheCatWoman

Dato : 31-03-07 16:54

Hej Line

-Det lyder som om du har taget din beslutning om at rejse...Stærk gjort! -Hvornår planlægger du at rejse og hvor længe og hvad skal du arbejde med?

Du skal også tænke på at du stadig er ung...også når du kommer hjem -så jeg vil igen sige at jeg synes det er stærkt gjort at du har taget beslutningen om at efterlade kæreste og lign.

Håber ikke det går dig som i mit tilfælde (jeg har skrevet et indlæg længere oppe med min historie)....og håber du har haft det med i dine overvejelser...at du evt. kommer hjem til en ex-kæreste!

Jeg vil bare ønske dig en rigtig go´tur!

Hilsen TheCatWoman

Kommentar
Fra : lineaaenjensen

Dato : 03-04-07 10:13

Hej Line

-Det lyder som om du har taget din beslutning om at rejse...Stærk gjort! -Hvornår planlægger du at rejse og hvor længe og hvad skal du arbejde med?

Du skal også tænke på at du stadig er ung...også når du kommer hjem -så jeg vil igen sige at jeg synes det er stærkt gjort at du har taget beslutningen om at efterlade kæreste og lign.

Håber ikke det går dig som i mit tilfælde (jeg har skrevet et indlæg længere oppe med min historie)....og håber du har haft det med i dine overvejelser...at du evt. kommer hjem til en ex-kæreste!

Jeg vil bare ønske dig en rigtig go´tur!

Hilsen TheCatWoman

hej thecatwomen

jeg har læst dit indslag, jeg synes det er stærkt gjort at du også tog afsted, og også som du siger du vil aldrig bytte din rejse væk, for det du tabte den gang...
jeg har lige her til morgen snakket med min moster, og hun har fundet 2 forskellige jobs til mig, det ene er på en farm og det andet er i hjemmeplejen der nede. hun´er så nu ved at finde ud af om jeg kan tage et par måneder hvert sted..
jeg ved godt det er svært at efterlade min kæreste her hjemme, men han forstår mig, og vi har aftalt at han kommer ned og besøger mig i hans ferier. jeg regner måske kun med at tage et halvt år først, fo vi har snakket frem og tilbage om senere at tage der ned sammen og rejse rundt og arbejde og tjene penge til muligvis at komme vidre rundt i landet...jeg har ikke helt endnu besluttet mig for hvornår jeg tager afsted, det kommer også helt and på mit arbejde der nede.. men jag har tænkt og tænkt over hvad jeg vil, og jeg elsker min kæreste over alt på jorden men jeg skal også følge mit hjerte...... og så håbe at vores forhold holder..
hilsen line

Kommentar
Fra : TheCatWoman

Dato : 06-04-07 17:18

Hej Line....igen, igen...

Det er blevet helt hyggeligt at små-sludre med dig!

Det er utroligt, når jeg læser det du skriver....det er fuldstændig min historie om igen, for jeg kan nøjagtig genkende dine tanker og følelser, som var det mine! Alle de overvejelser osv.

Og jeg vil sige dig at det er virkelig skønt at ha´ familie omkring sig når man rejser....du har en moster, som kender livet dernede og som kan forberede og vejlede dig. Det var en onkel og tante jeg besøgte i USA, og de var en stor hjælp for mig.....

Lyder fint at din moster allerede har arrangeret et par jobs, så kommer der jo også lidt penge i lommen. Rejsen alene koster jo også! -og da især når du skriver at din kæreste vil besøge dig i hans ferier.....kan måske ikk helt forstå at han ikke smutter med, når du kun har bestemt dig for et halvt år -det ville være en oplevelse for livet!

Pøj, pøj med de videre planlæggelser og vi skrives sikkert ved (nu er det faktisk blevet lidt sjovt at holde øje med om der sker noget nyt her på siden...ha..ha....)

Go´ Påske, TheCatWoman

Kommentar
Fra : lineaaenjensen

Dato : 07-04-07 13:02

Hej Line....igen, igen...

Det er blevet helt hyggeligt at små-sludre med dig!

Det er utroligt, når jeg læser det du skriver....det er fuldstændig min historie om igen, for jeg kan nøjagtig genkende dine tanker og følelser, som var det mine! Alle de overvejelser osv.

Og jeg vil sige dig at det er virkelig skønt at ha´ familie omkring sig når man rejser....du har en moster, som kender livet dernede og som kan forberede og vejlede dig. Det var en onkel og tante jeg besøgte i USA, og de var en stor hjælp for mig.....

Lyder fint at din moster allerede har arrangeret et par jobs, så kommer der jo også lidt penge i lommen. Rejsen alene koster jo også! -og da især når du skriver at din kæreste vil besøge dig i hans ferier.....kan måske ikk helt forstå at han ikke smutter med, når du kun har bestemt dig for et halvt år -det ville være en oplevelse for livet!

Pøj, pøj med de videre planlæggelser og vi skrives sikkert ved (nu er det faktisk blevet lidt sjovt at holde øje med om der sker noget nyt her på siden...ha..ha....)

Go´ Påske, TheCatWoman

hej thecatwoman

jeg har fakrisk også tænkt på vi ligner hinanden ret meget angående tanker og føgelser. hvor gammel er du om jeg må spørge?? det er faktisk blevet meget hyggeligt at tjekke ud om der er nogen det har skrevet.. du skriver at du ikke kan forstå at min kæreste ikke smutter med, men jhan har jo også sit firma at tænke på, men men vi har snakket meget om det og det lydet til han kommer ned til mig i de sidste par måneder hvor vi så kan tjekke noget af landet ud sammen...

god påske
Line aaen jensen

Kommentar
Fra : TheCatWoman

Dato : 10-04-07 18:36

Hej Line

Lige en lille hilsen herfra.... Jeg er 31 år og jeg rejste da jeg var 27 år! Da var jeg blevet færdig med min uddannelse som kontorassistent og havde arbejde, som jeg så også sagde farvel til. Men de var heldigvis søde og ville gerne tilbyde mig arbejde da jeg kom hjem, så der er jeg nu -og som sagt så går jeg rundt med en lille guld-klump i maven....glæder mig!

Hvad med dig...du var 24 år, ikk? Hvad arbejder du med i dag her i Danmark? (du skrev at du måske havde 2 jobs i Australien, på en farm og i hjemmeplejen)

Hvornår tænker du at tage afsted.....husk nu at klimaet er meget anderledes dernede, men det ved din moster jo alt om!

Vi skrives ved, hilsen TheCatWoman

Kommentar
Fra : TheCatWoman

Dato : 18-05-07 19:39

Hej igen, igen.....

Er der nogen af jer tilbage i Danmark? Eller er I rejst ud på opdagelse -enten Taata eller Line?

I havde jo begge store planer og drømme -Er det blevet til noget!

Ha...ha.....ha...Ja, hvis ikke jeg får svar må jeg jo tolke det på den måde at I er rejst!

Hilsen TheCatWoman