/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
netværk
Fra : jbg
Vist : 392 gange
100 point
Dato : 11-01-03 15:27

Hej
Jeg deler min internetadgang med tre andre vha en switch, er det muligt at bruge denne til samtidigt at have lokalt netværk?
Eller hvilke andre muligheder har vi for at dele filer?
Tak!
MVH Jens

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-01-03 15:36

ja det er det ,brug guide til at sætte den rigtigt op under tilbehør-kommunication-netværksforbindelse-opret ny forbindel.der kommer en guide i skal følge,kopier den på disk indsætte den somme forbindelse type til de andre computer.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-01-03 15:36

ps det gælder for xp.

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 11-01-03 18:13

Hej Jens;

Når du har 3 computere koblet sammen via en switch har du som basis et lille lokalnetværk.
Jeg går udfra, at den Internet-forbindelse i deler f.eks. er TDC ADSL. Til dette har i en router, som har indbygget DHCP server. Det vil sige, at i automatsik får en IP adresse når i tænder jeres PC.

Det i så skal gøre er, at sørge for i har samme "Arbejdsgruppe" defineret på alle PCerne; f.eks. "VoresLan".
Når dette er på plads kan i hver især bestemme hvilke områder af jeres PC de andre skal have adgang til. Dette gøres via Deling under "Denne Computer". I kan sagtens dele flere områder på hver jeres PC, hvor et område f.eks, er "Read Only"; dvs. andre kun kan læse fra det - eller der både er Læse- og skriveadgang; hvilket gør andre ikke kan slette ting - og endelig kan man have ubegrænset adgang.

Vil I sikre jer yderligere mod fremmed adgang kan man på dels W2K og XP gøre det på afhængig af brugernavn og evt. password.

Efterfølgende kan I via Stifinder kan i finde den ressource i ønsker adgang til, og under Funktioner vælge opret netværksforbindelse. Dette gør at den "fremmed" ressource får tilknyttet et drev bogstav som var det en lokal enhed.
I kan samtidig vælge at jers PC automatisk skal gendanne forbindelse næste gang.

Lidt arbejde er der altså ved at sætte det op, men efterfølgende kører det helt af sig selv. God fornøjelse.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 11-01-03 21:32

ja, det kan man godt. du skal bare køre guiden til netværket og så køre det bare :)

hvis du køre XP så klikker du bare på Netværkssteder > Opret et netværksted > Kør guiden