/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Brænde en dvd
Fra : Daxxa
Vist : 1919 gange
50 point
Dato : 11-02-07 17:55

Hejsa, hvordan kan jeg brænde en af min dvd'er som er kopisikret?? Skal på ferie så vil helst ikk lige have den originale med?? Man må da godt brænde sine egne dvd'er ??

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-02-07 18:02

Brug den her. Den kan måske nuppe sikringen http://www.klitetools.com/comments.php?catid=41&id=4420

Du må godt kopiere dine egne DVD`er til eget brug, men du må ikke fjerne kopisikringen. Jeg ville ikke have noget problem med at gøre det. Men det så mig .

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 11-02-07 18:03

Hah :D

Vil nemlig helst ikk lige have den originale med mig ;)

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 11-02-07 18:05

Skal jeg bare hente programmet??

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 11-02-07 18:07

Har hentet det, og taget disken i ?? Hva såå

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-02-07 18:07

Det vil nok være en god start . Du skal så bruge programmet til at kopiere DVD`en ind på harddisken. Hvordan det virker ved jeg ikke. Har ikke prøvet det.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 11-02-07 18:08

Hmm, okay. tror du jeg skal vælge Clone?? Der er en del at vælge imellem

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 11-02-07 18:13
Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 11-02-07 18:13
Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-02-07 18:15

Tjaeh, jeg valgte Full Disc, og klikkede Start, og nu kopierer den. Det er nok sådan det skal gøres.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-02-07 18:19

Clone ser ud til at være hvis du har to DVD`er, og vil kopiere direkte imellem dem.

Der ser også ud til at være en brænder i. Write Disc vil jeg mene du kan bruge til at brænde den ned med.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 11-02-07 18:20

Hej stl_s!

Undrer mig om det er den normale måde at hjælpe på, at foreslå brugen af et program som du ikke selv har prøvet? Måske er det blot mig der er lidt tung i det og helst vil have både seler og livrem.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-02-07 18:26

Otnob, principielt har du ret. Men ofte er der jo mange programmer man kan foreslå, og man kan jo ikke afprøve dem alle selv.

Tilfældigvis opdagede jeg, at jeg faktisk havde programmet installeret, men aldrig brugt det, og hentede så nyeste version.

Når det drejer sig om sikkerhedsprogrammer, afprøver jeg altid selv programmerne inden jeg anbefaler dem.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 11-02-07 18:27

Hmm

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-02-07 18:29

Citat
Hmm

???

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 11-02-07 18:29

Tror jeg har fået noget snavs ned, nu jeg har downloadet det, kunne ik skrive herinde før, når jeg trykkede ssend lukkede den siden ned, har lige deaktiveret et tilføjelses program, der hed Lineaudio.dll?? Og så kan jeg igen

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 11-02-07 18:33

Og så at spybot scannede noget igennem der hed Smitfraud?? Er det ikk en trojan eller såen noget??

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 11-02-07 18:34

Hej stl_s !

Det er OK synes jeg, men så bør det måske lige nævnes i forbindelse med linket

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 11-02-07 18:40

Halloooo??

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-02-07 18:53

Daxxa, jeg har også lige hentet den, og jeg har ikke fået noget snavs med. Jeg skal da gerne tjekke en log, men en ting ad gangen. Har du fået startet kopieringen ?

Otnob, du har ret, jeg burde have nævnt at jeg ikke selv havde prøvet programmet (plejer jeg vist også at gøre )

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-02-07 18:58

Der er altid en fare ved at hente programmer som udfører noget "ulovligt".

Det er ulovligt at omgå en sikkerhedskopiering, selvom det er til sig selv.
Da man jo afspiller den selv samme CD som ligger hjemme i skuffen/boksen, kan jeg
ikke forstå det ulovlige.

Clone (nøjagtig kopi) kan være det du skal bruge, slvom du har et drev.
Den vil så lægge ned på harddisken og selv hive cloningen frem ved brænding.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 11-02-07 19:00

Okay men skal lige spise

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 11-02-07 19:04

Ja og kopiringen er færdig

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-02-07 19:08

e.c Der ikke snavs i det program.

Clone er som jeg siger, direkte kopiering fra DVD til DVD (Jeg har programmet installeret Ful Disc virker. Det er så bare at brænde Video TS mappen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-02-07 19:32

Citat
Der er altid en fare ved at hente programmer som udfører noget "ulovligt".

Jeg hverken mener/ tror/ tænker/ stiller ?/eller påstår noget om din henvisning Stl_s .
Den tanke ville aldrig falde mig ind.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 11-02-07 19:44

Det virker sq Stl_s ;D

Så skal jeg så bare finde ud af at brande det

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-02-07 19:52

Har du en brænder, og hvilken ?

e.c Helt ok

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 11-02-07 19:54

Hvor kan jeg se hvad for en brænder det er??

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 11-02-07 19:57

Pioneer DVD-RW DVR-k16Ra

Skulle hvis være det,

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 11-02-07 20:21

Hvordan brænder jeg så den ned??

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-02-07 20:59

Kommer Windows ikke op og tilbyder noget brændersoftware når du lægger en tom DVD i ? Nero f,eks ?

Hvis du ikke har brændersoftware, kan du bruge den her, som er gratis http://www.topshareware.com/AVS-Disc-Creator-FREE-download-41112.htm

Når du har startet programmet, så vent lidt på at den finder dit drev. Ude til venstre klikker du dig frem til filmens Video TS mappe. Marker den, klik ADD, så den lægger sig inde i midten. Klik BURN, så skulle det køre.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 11-02-07 21:01

Puhh, den fylder 6 Gb ?? Har ikk lige en cd med det på?? HAr kun med 4.7

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-02-07 22:22

Tjaeh, så må du have en større skive, eller bruge DVDShrink som troldendesdhb linker til http://www.mrbass.org/dvdshrink/ Med den kan du fjerne evt ekstra materiale og andre sprog osv, indtil du kommer ned i en passende størrelse.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 12-02-07 08:26

Hmm, det kan man da os med den du sendte til mig, skal man ikk så bare bruge main menu istedet?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 12-02-07 08:42

faktisk længe siden DVD shrink blev nævnt

Sikke meget tid du kunne have sparret LOL

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 12-02-07 08:53

Heeh, jah såen går det jo :P HAr trodsalt ferie til næste mandag ;D

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 12-02-07 10:00

Daxxa, jeg ved det ikke. Jeg tror du har fået hentet købeversionen, og den kan måske.

DVD Shrink kan ikke fjerne alle copy beskyttelser, så DVDFab var under alle omstændigheder nødvendig

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 12-02-07 10:27

Ved s ikk, men jeg er nu ved at prøve at kopire en der hedder Silent hill, så må vi se om det virker

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 12-02-07 12:44

Så har jeg fået brandt en og den virker

Men der er bar en mærkelig lyd når jeg afspiller den, såen en tik tik tik tik lyd hele tiden :P

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 50 point
Dato : 12-02-07 16:53

Jeg ved ikke med tik tik lyden. Ikke alle DVD afspillere er lige gode til at afspille hjemmebrændte DVD`er. Måske en ide at prøve en anden brænder. Du kan få Ashampoos virkelig gode brænder gratis her, ser jeg lige http://www.vnunet.com/vnunet/downloads/2143157/ashampoo-burning-studio Husk at sige nej til deres upgrade tilbud, og deres nyhedsbreve, hvis du ikke vil have dem.

Jeg vil iøvrigt anbefale at du bruger DVD-RW skiver, som du kan slette og genindspille på. For ærgeligt at spilde en skive, på en dårlig brænding.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 12-02-07 16:58

Jah bruger også såen en Maxell DVD+RW skive

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 12-02-07 17:03

Hvordan sletter jeg det på den Dvd-Rw??

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 12-02-07 17:09

Hej stl_s !

Er imponeret over din tålmodighed og hjælpsomhed som også er af værdi for andre end Daxxa som tilsyneladende bruger en mobil til sine indlæg.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 12-02-07 17:11

Mener du Otnob??

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 12-02-07 19:23

nej ikke Otnap, men Botnak

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 12-02-07 19:24

Godkendelse af svar
Fra : Daxxa

Dato : 12-02-07 19:41

Tak for svaret stl_s.