/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Nyt bundkort!
Fra : rasmushightower
Vist : 372 gange
100 point
Dato : 07-02-07 00:48

Hejsa, jeg skal til at opgradere min comp, men har desværre ikke en formue at gøre godt med.
Jeg ved ikke vanvittigt meget om specs og hvad man skal være opmærksom på.
Det jeg søger råd om er køb af Bundkort og processor.
Det skal bruges til spil, og til mediacenter, med hovedvægt på spil.

Jeg vil meget gerne have foreslag til hvad det kunne være.

Skal man (når man ser på spil), satse på amd, eller intel?
- Er der forskel i pris/kvalitet, mao. Hvor får man mest for pengene?
Hvor meget bedre er dualcore teknologien?

Bundkortet skal naturligvis understøtte processoren, men også være klar på et godt grafikkort osv.

Er der nogen der kan hjælpe mig??

På forhånd tak
Rasmushightower

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 07-02-07 01:10

Hej rasmushightower

1. Du snakker op penge. derfor er det dumt at købe noget der lige er kommet på markedet.
Jeg bruger selv en bundkort fra Asus som er super til gaming og du kan se den her:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=167996
Den har noget der hedder SLI. Det vil sige at du kan bruge en eller to grafikkort. Jeg bruger stadig en, for jeg har samme penge problem som dig. men når jeg så får penge igen køber jeg så et mere og får den til at arbejde sammen med den jeg bruger nu. det vil sige at du kan sætte dine spil til at køre i det vildeste og flotteste opløsninger uden are din computer hoster over det :)
En langsom invistering som ikke bliver for gammel.
Da jeg købte min computer styrede AMD athlon 64. men det kan være ændret siden.
Kommer der en her ind som bruger INTEL vil han nok være klar til at tage diskutionen. men right det kan diskuteres.
Som du kan se i linket så har den fået super gode anmeldelser. det ses ved at trykke på de 5 stjerner. så kan du læse hvad de mener.
Vil anbefale dig at bruge www.edbpriser.dk nr1 når du skal købe computer.
Jeg er super glad for dette bundkoet. det kører super stabilt og jeg kan belaste det meget mere.
Håber dette hjalp dig bare lidt.

Venlig Hilsen

Douink

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 29-03-07 22:05

for at tage dine spørgsmål fra en ende
1. ja du skal satse på intel når det gælder spil de er langt foran AMD i øjeblikket.
2. nej egentlig ikke men begge fabrikanter er kommet med nogle store prisnedsættelser inder for det sidste halve års tid,og jeg vil sige der hvor du får mest for pengene er ved at købe en intel conroe cpu.
3. ja det siger jo sig selv at når du har 2 kerner går tingene noget stærkere,HVIS de programmer du bruger understøtter DUAL CORE,men det er der flere og flere programmer der gør så ja det er fremtiden,intel har forøvrigt lige sendt en Q6700 cpu på gaden den har 4 kerner.
så jeg forslår denne kombination.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=223069
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=216711