/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel: Kun synlig ved værdi...
Fra : kb1987
Vist : 968 gange
97 point
Dato : 06-02-07 21:19

Hej...
Sidder lige og laver en skabelon til en faktura i excel. Jeg har en funktion som hedder:

Pris * Stk. = Ny pris

Men i cellen med den nye pris vises nu: 0,00 (som jo egentlig er okay...)
Men jeg vil gerne fjerne dette 0,00 så det ikke vises medmindre der er en anden værdi end de nul...
I øjeblikket har jeg 30 linjer hvor der står 0,00 i højre side, men på kun 2 linjer her jeg brug for at den viser beløbet...

Hvordan gør jeg cellerne/tallene usynlige når der står 0,00 ???

- og de skal jo selvfølgelig blive synlige igen så snart værdien ændrer sig...!

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 06-02-07 21:22

Hvis((Pris * Stk = Ny pris)>0;Pris * Stk;"") skulle kunne gøre det

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 06-02-07 21:23

RETTELSE : -> Hvis((Pris * Stk)>0;Pris * Stk;"") <- skulle kunne gøre det

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-02-07 21:23

Du kan bruge en HVIS for, der tester på, at hvis resultatet er 0, så skriver den " " - altså et mellemrum, som ikke ses.

HVIS(pris*stk.=0;" ";pris*stk.)

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 06-02-07 21:29

Tjah, jeg må jo nok give Bille1948 ret i at det er bedre at teste for om prisen er 0 kr, min formel vil ikke udskrive negative beløb - - det er vel egentlig også sjældent at priser er negative

Accepteret svar
Fra : zakia1964

Modtaget 97 point
Dato : 07-02-07 08:21

Klik på Funktioner i menulinjen og vælg Indstillinger. På fanebladet Vis skal du under vinduesindstillinger fjerne fluebenet i nulværdier. Herefter vil nuller ikke blive vist.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 07-02-07 16:42

Zakia1964 -> hvad er der nu i vejen med lidt besvær ??
Din løsning er jo faktisk oplagt, udover at hvis man har en listning af f.eks lagerstatus, så vil et nul heller ikke vises der....

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 07-02-07 17:09

Ja det har du da egentlig så ganske ret i Niederhof. Så min løsning er ikke god til lagerstatur. Men til en faktura er den fin når nulværdier skal være usynlige.

Godkendelse af svar
Fra : kb1987

Dato : 07-02-07 18:56

Tak for svaret zakia1964.

Kommentar
Fra : alfabeta

Dato : 29-05-07 11:58

Hej kb1987

Med alt respekt virker Neiderhof's formel ikke for mig.

Prøv i stedet dette:
I den celle hvor du "ganger" pris med stk-antal for at kende ny pris, skulle du hellere formater
cellen. Op i værktøjslinien, under formater, klikker du på betinget formatering.
Under "betinget 1" skal det hedde sig sådan: Celleværdien er, lig med, 0 (nul)
Klik herefter på "formater", og vælg så skrift-farven hvid. Når det er gjort klikker du OK hele
vejen ud og vupti så er "ny pris" kun synlig hvis stk-antallet er større end 0 (nul).

Lykkes det ikke, vend straks tilbage.

Held og lykke
Alfabeta

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 29-05-07 17:43

alfabeta -> du skal naturligvis indsætte celle-betegnelserne i formlen...

Kommentar
Fra : alfabeta

Dato : 30-05-07 07:22

Hej Niederhof

Har kigget lidt på din formel igen, og nu virker den jeg må nok have lavet en tastefejl...sorry

Alfabeta