/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Hjælp
Fra : Bowie112
Vist : 426 gange
200 point
Dato : 06-02-07 13:44

Hey jeg har det der TDC over kapeltv internet.. Så fik vi trådløst internet og det duede helt fint indtil at vi fik sat kode på, nu kan jeg ikke logge på via bærbaren, men kun på vores stationære computer... Når jeg prøver at logge på med bærbaren står der ingen forbindelse... og er rimelig sikker på at koden er korrekt... Er der nogle der kan hjælpe med dette problem??

På forhånd tak... :)

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-02-07 14:07

Ja, det kan TDC...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-02-07 14:36

http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=P56004&_nfls=false

tror også du skal ringe til tdc hvis ovennævnte ikke hjælper dig

hvilken router bruger du ???

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 06-02-07 15:46

Hvis der er signal til den bærbare enhed, kan du jo have glemt at tænde for den trådløse enhed på den bærbare....sædvanligvis en funktionstaste og så en af F tasterne...

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 06-02-07 22:56

TDC Webspeed supporterer kun det trådløse netværk, hvis router samt netkort er købt hos TDC. Muligvis forsøger de ligesom TDC-privat at hjælpe, hvis et trådløst netkort styres af WinXP eller WinVista. Hvis der er tale om en ikke-supporteret router eller enetkort, ligger supporten hos producenten, ved fabriksindbyggede netkort dog PC-producenten.

Hvis du kører WinXP og XP styrer netværket, gætter jeg på, at fejlen ligger i forkerte oplysninger på netkortet.

Dem retter du sådan:
Start>Kontrolpanel>(Netværks-oginternetforbindelser>)Netværksforbindelser

Højreklik på Trådløs Netværksforbindelse>Egenskaber>Fanen Trådløst Netværk.

Fjern profilen under Foretrukne Netværk.

Tryk på Vis Trådløse Netværk, der er tilgængelige. Marker din router og opret forbindelse. Så kommer XP og beder om krypteringsnøglen.

Hvis du har krypteret routeren med WPA-PSK, har du selv valgt krypteringsnøglen (passphrase). En WEP-krypteringsnøgle består af en række bogstaver og talt, der kan være lavet på basis af en passphrase, du selv har valgt. Hvis ellers krypteringsnøglen er korrekt og signalet er OK, burde PC'en trække en lokal IP og kunne komme på nettet ligesom den kablede stationære computer...

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 06-02-07 22:57

bogstaver og talt = bogstaver og tal