/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
At save photo galleri...
Fra : Clausvell
Vist : 469 gange
20 point
Dato : 05-02-07 13:29

Jeg mener at kan huske at der i info meddelsen til handlingen at gemme et photo galleri står at jeg skal åbne en web baseret front page side og gemme photo galleri siden til den.

men jeg synes at jeg har prøvet det hele, uden held...

Kan nogen hjælpe mig så jeg kan komme videre med min hjemmeside

Vh Claus

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-02-07 13:36

De fotogallerier der er indbygget i FrontPage skal udgives til en server der understøtter FrontPage extensions og det er måske det du tænker på.

Når man har indsat fotogalleriet på en side sammen med de ønskede fotos gemmer man og udgiver via FrontPage til en server med FP ext.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-02-07 13:40

Husk også at have et websted på din egen computer. Og udgiv derfra, så der er styr på henvisningerne.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-02-07 13:41

Jeg kommer lidt i tvivl om Fotogalleri er en af de ting der kræver FP ext, men i alle tilfælde skal du udgive via FP for at få det til at virke.
Dette er fra hjælp i FP 2002:
Citat
Oprette et fotogalleri
Placer indsætningspunktet på det sted, hvor du vil tilføje et fotogalleri.
Du kan også klikke på Ny side for at oprette en tom side.

Klik på Webkomponent i menuen Indsæt.
Klik på Fotogalleri i venstre rude.
Vælg den type layout, du vil bruge, i højre rude.
Der vises en beskrivelse af det valgte layout nedenunder.

Klik på Udfør.
Dialogboksen Egenskaber for fotogalleri åbnes automatisk.

Klik på Tilføj for at indsætte et grafikobjekt i fotogalleriet.
Bemærk! Du kan tilføje lige så mange grafikobjekter ad gangen, som du vil.
Vælg en af følgende fremgangsmåder:

Billeder fra filer

Find og marker det grafikobjekt, du vil bruge, og klik på åbn.

Billeder fra en scanner eller et kamera

Vælg den enhed, du vil bruge til at tilføje et grafikelement, på listen.

Vælg den ønskede opløsning, afhængigt af, hvilken enhed du har valgt.

Marker Indsæt eller Brugerdefineret indsættelse, afhængigt af, hvilken enhed du har valgt.

Følg vejledningen for den angivne enhed.

Marker navnet på et grafikobjekt, og klik på Flyt op eller Flyt ned, hvis du vil ændre den rækkefølge, fotografierne eller grafikobjekterne skal vises i i fotogalleriet.

Benyt en eller flere af følgende fremgangsmåder:
Ændre grafikobjektets miniaturestørrelse

Angiv miniaturens bredde og højde i boksene Bredde og Højde under Miniaturestørrelse.

Bemærk! Miniaturerne oprettes automatisk.

Tilføje en billedtekst eller beskrivelse under grafikobjektet

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-02-07 13:44

Det er korrekt som e.c skriver, at du skal have oprettet et websted på din PC for at kunne anvende det.
Det vil sige at man skal oprette et websted via guiden:
Citat
Oprette et Websted
En del af indholdet under dette emne gælder muligvis ikke for alle sprog.

Peg på Ny i menuen Filer, og klik derefter på Side eller Websted.
Klik på Webstedskabeloner under Ny ud fra skabelon i opgaveruden Ny side eller nyt Websted.
Klik på den Webstedskabelon, du vil bruge.
Skriv det nye Websteds URL-adresse i boksen Angiv adressen på det nye Websted, eller klik på Gennemse for at oprette et nyt sted på harddisken, netværket eller Internettet.