Brevpapir - Microsoft Outlook
Fra : CLAN
Vist : 1602 gange
100 point
Dato : 19-03-08 13:46

Hejsa
Hvor ligger filerne til brevpapirs-typerne i MS Outlook?
Hvordan kreere man selv sit brevpapir, således det også fungere (kan ses) hos mail modtageren?
I ønskes alle en rigtig god påske

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 110 point
Dato : 19-03-08 13:57

De ligger i "fælles filer" - "Microsoft shared" - "brevpapir".

Du kan lave dit eget brevpapir i gif-format og lægge det samme sted, hvorefter det kan hentes som de andre.

Fra : BjornJ

Dato : 19-03-08 14:14

Jeg følger spændt tråde for at se om der kommer en forklaring jeg kan forstå.

Bjørn

Fra : brokke44

Dato : 19-03-08 15:43

Hvad er det, du ikke forstår?

Programmer - fælles filer - Microsoft Shared - brevpapir.

Det er mapper på din PC.

Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 19-03-08 16:26

Jeg kan heller ikke finde nogen "mappe med fællesfiler" i Outlook, men hvis man går op i hjælp-funktionen og søger på brevpapir, får man denne forklaring:

"Angive standardbrevpapiret:
Denne procedure er kun tilgængelig, hvis du bruger HTML som meddelelsesformat.
1. Klik på Indstillinger i menuen Funktioner, og klik derefter på fanen Postformat.
2. Klik på HTML i boksen: Send i dette meddelelsesformat.
3. Klik på det ønskede brevpapir i boksen: Brug dette brevpapir som standard."

Men modtageren kan kun se det, hvis han bruger Outlook og har samme indstillinger.
Du kan jo også lave dit brev i Word og så sende det direkte ved at trykke på "mail-knappen" på værktøjslinien.

Fra : brokke44

Dato : 19-03-08 18:26

Prøv lige at læse hvad jeg skriver!

Brevpapiret ligger IKKE i outlook, men i de filer, som bl.a. outlook deler med andre microsoftprodukter. Deraf navnet Microsoft Shared - ikk'?

ALTSÅ - du starter helt ude i c-drevet derefter Programmer - fælles filer - Microsoft Shared - brevpapir.

OK???

Fra : Klaudi

Dato : 19-03-08 20:15

Nem'li sgu'
Sådan er stien på min:
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Brevpapir

Det er den så nok på de fleste pc'er hvis man da ik lige har installeret på en anden disk/patition.

mvh
klaudi

Fra : BjornJ

Dato : 19-03-08 21:38

Det der logik for nogen er uforståeligt for andre.
Jeg er andre!
Jeg vil prøve at følge klaudi

Bjørn

Fra : brokke44

Dato : 19-03-08 21:47

OK Bjørn - fint nok.

Men hvad er det lige Klaudi skriver, som jeg ikke har skrevet?

Fra : BjornJ

Dato : 19-03-08 22:08

Han skriver sikkert det samme, men på en anden måde. At det så er hans måde der skaber størst genkendelig hos mig er jo ikke din skyld.
kan det tænkes at spørgeren er taget på påskeferie og kommer hjem til række løsninger udtrykt på forskellig måde.

Bjørn

Fra : amandaKanDu

Dato : 20-03-08 10:49

Nu forlyder der ikke noget om hvilken Office version han har?
Jeg har samme problem i Office 2007 og stillede spørgsmålet herinde, se:

http://www.kandu.dk/Spg111300.aspx

uden at have fundet en løsning

Fra : CLAN

Dato : 20-03-08 11:18

Brokke44 den er go' nok, og det fungere fint, dog skal jeg også lave et HTML dokument, ellers kan Outlook (min 2003) ikke finde den, hvis det "kun" er som et GIF billede.
Stien er som nævnt: C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Brevpapir
Jeg vælger så i MS Outlook mit nye "brevpapir", når jeg vil benytte det via:
Menuen: Handling -> Ny postmeddelelse vha. -> Mere brevpapir...
her finder jeg så mit nye brevpapir.
Som en lille "reminder", så vil tryk på "Enter" tasten for linjeskift lave dobbelt linjeafstand, dette kan modvirkes ved samtidigt at holde "Shift" tasten nede.
Rigtig god påske til jer alle

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 20-03-08 11:20

Tak for svaret brokke44... selv om stien ikke var/er komplet i dit svar
Skulle være: C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Brevpapir
men jeg fangede den a'li'veller
Hygge... og go' påske

Fra : brokke44

Dato : 20-03-08 11:48

Selv tak - jeg gik - åbenbart med urette - ud fra, at den "korte version" var forståelig.

Det er klart, at du ikke kan finde brevpapiret, hvis din outlook er sat til alm. tekst.

Hvis du ønsker at bruge brevpapir SKAL det foregå i HTML-mode.

Det er herligt, at du selv har fundet en løsning.

Rigtig god påske (som heldigvis ikke bliver så slem vejrmæssigt som indikeret)

Du har følgende muligheder