NW4.11 og Deletede filer
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 06-11-01 12:41

Hej

Vi har en Novell NetWare 4.11 server som selvfølgelig gemmer alle slettede
filer.
Dette gør den i 14 dage.

VI har bare behov for at gemme dem i f.eks. 31 dage !

Kan man ikke sætte det et eller andet sted ?

--
Med venlig hilsen / Best Regards
Michael Vilhelmsen

Fra : Erik Klausen

Dato : 06-11-01 14:05

Michael Vilhelmsen wrote:

> [...]
> Dette gør den i 14 dage.
>
> VI har bare behov for at gemme dem i f.eks. 31 dage !
>
> Kan man ikke sætte det et eller andet sted ?

Nej.
Filerne bliver først slettede, når diskpladsen skal bruges til en ny fil. Så
hvis dine filer bliver slettede efter 14 dage, så er der ikke så meget at gøre
ved det, bortset fra at udvide diskpladsen.

I øvrigt er det vel ikke korrekt at slette en fil man kan få brug for? Du bør
retteligt flytte dem til et andet directory. Hvis jeg skulle lave
konsulentarbejde på din server kunne jeg godt finde på at purge disken før jeg
gjorde noget andet.

Hvis du har daglig backup på bånd kan du satse på denne mulighed i stedet for
halv-slettede filer.

mvh.
Erik Klausen

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 06-11-01 14:22

Jeg vil give dig ret i det mht. slettede filer.

VI har bare et par kunder, som har installeret noget software pakker, som de
klumrer rundt med.

Eftersom vi supportere dem, og ofte har behiv for at hente slettede filer,
vil vi gerne have tidsrummet sat op.

Men ellers tak.

Michael

Fra : erik klausen

Dato : 06-11-01 19:36

Michael Vilhelmsen wrote:
> [...]
> klumrer rundt med.
>
> Eftersom vi supportere dem, og ofte har behiv for at hente slettede filer,

Det er da ikke noget problem. I fakturerer da på timebasis, ikke?

mvh.
Erik Klausen

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 07-11-01 08:09

Jo, men tid er andet end penge

Michael

--

"erik klausen" <"sp101"@hjemmebedst.denmark (that's .dk)> skrev i en
meddelelse news:3be82ebb$0$730$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 06-11-01 17:33

On Tue, 6 Nov 2001 12:40:41 +0100, "Michael Vilhelmsen"
<ccc37780.NoSpam@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>Dette gør den i 14 dage.
>
>VI har bare behov for at gemme dem i f.eks. 31 dage !
>
>Kan man ikke sætte det et eller andet sted ?

Jeg synte at kunne huske noget med en SET-kommando, men nu kan jeg
selvfølgelig ikke finde den... Prøv at skrive SET og se om du kan
finde den i oversigten...

/Dan MOrtensen

Fra : erik klausen

Dato : 06-11-01 19:39

Dan MOrtensen wrote:
> Jeg synte at kunne huske noget med en SET-kommando, men nu kan jeg
> selvfølgelig ikke finde den... Prøv at skrive SET og se om du kan
> finde den i oversigten...

SET Minimum File Delete Wait Time = xxx.

Det duer bare ikke. Maximum 7 dage. Men hvis man kunne sætte parameteren
op til 31 dage ville det medføre at disken løber fuld.

mvh.
Erik Klausen