4.10 timesync problem
Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 25-10-01 11:14

På en 4.10 server console skriver jeg:
set timesync time adjustment=+00:04:42

Response:
Unable to set TIMESYNC Time Adjustment to +00:04:42

Hvad er galt ??

Mvh
Lars P. Magnussen
Magnatek aps

Fra : Christian Bering

Dato : 25-10-01 17:15

On Thu, 25 Oct 2001 12:14:08 +0200, "Lars P. Magnussen"
<lpm@magnatek.dk> wrote:

>På en 4.10 server console skriver jeg:
>set timesync time adjustment=+00:04:42

>Hvad er galt ??

Jeg mener, du skal bruge . i mellem værdierne i stedet for :

/Christian

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 25-10-01 20:04

> Jeg mener, du skal bruge . i mellem værdierne i stedet for :

Det har jeg overvejet, sådan står tiden jo på konsollen efter TIME
kommandoen.
Men både Novells On Line Doc, samt en bog jeg har om 4.10 viser kolon.

Måske prøver jeg.
Sidst jeg stillede tiden med SET TIME direkte fik jeg lavet en masse ravage
ved at bruge forkerte skilletegn !

Mvh
Lars P. Magnussen

Fra : erik klausen

Dato : 25-10-01 22:30

"Lars P. Magnussen" wrote:

> Det har jeg overvejet, sådan står tiden jo på konsollen efter TIME
> kommandoen.
> Men både Novells On Line Doc, samt en bog jeg har om 4.10 viser kolon.

Christian har ret. Dine bøger er ikke tilpasset danske forhold

> Måske prøver jeg.
> Sidst jeg stillede tiden med SET TIME direkte fik jeg lavet en masse ravage
> ved at bruge forkerte skilletegn !

Sidst jeg stillede tiden med SET TIME direkte fik jeg lavet en masse
ravage ved at skrive SET TIME 10.03.30. Det stillede datoen til 3.
oktober 2030!

mvh.
Erik Klausen

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 26-10-01 13:23

> [...]
>
> Sidst jeg stillede tiden med SET TIME direkte fik jeg lavet en masse
> ravage ved at skrive SET TIME 10.03.30. Det stillede datoen til 3.

Ja, noget i den stil fik jeg også lavet for et stykke tid siden.
Det kunne jeg huske noget om, så derfor startede jeg denne gang med
Adjustment kommandoen.
Jeg havde selvfølgelig ikke sidst fået noteret ned hvad den rigtige kommando
syntaks skal være

Det virkede iøvrigt med punktum i Adjustment kommandoen.

Mvh
Lars P. Magnussen

Fra : Klaus

Dato : 26-10-01 13:39

"Lars P. Magnussen" wrote:

> [...]
> syntaks skal være
>
> Det virkede iøvrigt med punktum i Adjustment kommandoen.

Det virker også med kolon i SET TIME kommandoen (jeg har også tidligere
prøvet med punktum - øv!)

/klaus