defekt volume?
Fra : Carsten

Dato : 25-10-01 08:25

Hej Gruppe.

En harddisk med det volume vores registreringsdatabase ligger på mistede
strømmen, mens serveren var tændt (defekt ledning). Nu kan netware (5.0)
godt se det aktuelle volume, men kan ikke mounte det. Når jeg prøver køres
vrepair.nlm og efterfølgende fortælles at:
Mirror copies of the volume directory don't match.

Er der en af jer, der ved hvad man kan gøre ved det?

Jeg var ikke på arbejde i går og derfor blev der ikke lavet backup af
gårsdagens arbejde (puha... mine kolleger flår mig...)

Venlig hilsen

Carsten Dalegaard

Danmarks Grafiske Museum

www.mediemuseum.dk

Fra : Erik Klausen

Dato : 25-10-01 10:07

Carsten wrote:

> [...]
> vrepair.nlm og efterfølgende fortælles at:
> Mirror copies of the volume directory don't match.

Prøv at fjerne andre devices, f.eks. CD-ROM drev, fra serveren.
Check konfigurationen på dine IDE- og SCSI-controllere.

> Jeg var ikke på arbejde i går og derfor blev der ikke lavet backup af
> gårsdagens arbejde (puha... mine kolleger flår mig...)

Hvis de ikke vil miste deres data, så må de lade være med at snuble i
ledningerne!

mvh.
Erik Klausen

Fra : Carsten

Dato : 25-10-01 10:51

"Erik Klausen" <Ekl@psykiatri.aaa.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at fjerne andre devices, f.eks. CD-ROM drev, fra serveren.
> Check konfigurationen på dine IDE- og SCSI-controllere.

Det ser ud til at være i orden og serveren kører fint bortset fra at den
ikke vil mounte det aktuelle volume, som er på egen disk.
Den prøver at reparere og andet sker ikke. Findes der evt. et
tredjepartsprogram, der kan reparere sådan noget. Jeg ku' forestille mig, at
der er en eller anden tabel (fat), der er gået kuk i, da en kollega var lige
ved at gemme data, da strømmen til disken gik.

> Hvis de ikke vil miste deres data, så må de lade være med at snuble i
> ledningerne!

Det var nu en ledning inde i serveren - det er no'en rimelig store
medarbejdere jeg har

Carsten

Fra : erik klausen

Dato : 25-10-01 22:36

Carsten wrote:

> [...]
> der er en eller anden tabel (fat), der er gået kuk i, da en kollega var lige
> ved at gemme data, da strømmen til disken gik.

Der er ganske få tips på Novells Knowledgebase om din fejlmelding, og
jeg citerede et af dem. Det lyder ganske vist underligt, men det er hvad
der står. I det aktuelle tilfælde, der blev citeret i de pågældende TID,
fjernede man et CDROM-drev der var koblet til et lydkort.

> Det var nu en ledning inde i serveren - det er no'en rimelig store
> medarbejdere jeg har

Men det er selvfølgelig deres skyld alligevel.
Som den texanske politimand sagde, da han fandt en neger skudt, kørt
over og parteret: "Det var dog det mest bestialske selvmord, jeg har
set!"

mvh.
Erik Klausen

Fra : Carsten

Dato : 26-10-01 08:46

Kaptajn Nemo har løst problemet!!
Jeg hentede en prøveversion af Captain Nemo, et program, der kan læse
net-ware volumes i en win-pc. Disken ud af serveren, ind i
arbejdsstationen - og , voila, kunne den læses. Tilbage i serveren igen
virkede den som den plejer. Sjovt, ikke. Dog 80$ fattigere .

MVH
Carsten

"erik klausen" <"sp101"@hjemmebedst.denmark (that's .dk)> skrev i en
meddelelse news:3bd88663$0$209$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Erik Klausen

Dato : 26-10-01 10:28

Carsten wrote:

> [...]
> arbejdsstationen - og , voila, kunne den læses. Tilbage i serveren igen
> virkede den som den plejer. Sjovt, ikke. Dog 80$ fattigere .

Han er da en guttermand! Hvor finder man ham?

mvh.
Erik Klausen

Fra : Carsten

Dato : 26-10-01 10:59

> Han er da en guttermand! Hvor finder man ham?

http://www.runtime.org/

Carsten