ftp server
Fra : Johnni Rindom

Dato : 18-10-01 11:03

jeg har været ved at lege lidt med novell's egen ftp server og det går da
også rimeligt godt når jeg nu selv skal sige det. men jeg har lidt problemer
med lange filnavne. serveren kører med long namespace normalt, men det
virker som om at ftp serveren enten ikke forstår dette eller ihvertfald
glemmer det. er der nogen der ved hvad det er jeg gør galt.

Fra : Aage Brund Nielsen

Dato : 18-10-01 17:41

Jeg har på et tidspunkt forsket lidt i det på vores server (Netware 5.0). Vi
har også long namespace aktiveret, men kan ikke få FTP-serveren til at
acceptere mere end ca. 9-10 tegn. Underligt nok accepterer den lidt mere end
8 tegn, men ikke fx 20 tegn. Så jeg er også interesseret i at høre
løsningen, hvis den findes.

Aage B. Nielsen

Fra : Kasper M. Ibsen

Dato : 18-10-01 22:46

Har I prøvet med NFS namespacet ???

/Kasper

Fra : Aage Brund Nielsen

Dato : 19-10-01 21:57

Ja, vi bruger NFS namespace.

Jeg gjorde et nyt forsøg i dag. Jeg bruger normalt WS_FTP programmet, og det
går fint med i hvert fald op til 13 tegn. Når jeg derimod bruger Internet
Explorer 5.5 til FTP overførsel, er der ingen problemer. Så accepteres endog
meget lange filnavne. Så tilsyneladende er det ikke serveren, der er
problemet, men derimod det FTP program, man bruger. Eller hvad tror I?

Aage B. Nielsen

Fra : Aage Brund Nielsen

Dato : 19-10-01 22:07

Nå, ved nærmere efterprøvning viser det sig, at WS_FTP ikke accepterer
mellemrumstegn i filnavnet. Hvis jeg bruger underscore i stedet for
mellemrum, er der ingen problemer. Når jeg bruger Internet Explorer,
accepteres begge dele.

Aage B. Nielsen

Fra : Aage Brund Nielsen

Dato : 20-10-01 17:43

Lige for at gøre forvirringen total: Jeg troede, at jeg havde NFS som
namespace, men ved nærmere eftersyn er det LONG. Så jeg er nået til den
konklusion, at med LONG namespace aktiveret, fungerer det med Internet
Explorer. Med WS_FTP kan man ikke bruge mellemrum i filnavnet.