Parterapi?
Fra : InTooDeep

Dato : 07-10-01 21:17

Hvordan kommer man videre når beslutningen er taget om at gå i parterapi? Er
der nogen gode råd om hvordan man finder en god parterapeut og hvad man skal
passe på i forløbet? (Den del af det må ikke OGSÅ gå i lort!)

Mvh.
"På Dybt Vand"

Fra : Gaardsøe Design

Dato : 09-10-01 03:53

Hejsa
Det er vigtigt i finder en person I begge stoler på, og så lytte til
hinanden.

Det er det bedste råd jeg kan give.
bor I på sjælland...kender jeg en meget dygtig par-terapeut og hun(Ellen)
kan kontaktes på deres hjemmeside. www.back-sommerlund.dk

Håber I kan bruge dette og held og lykke fremover

Hilsen
Charlotte

Fra : Gaardsøe Design

Dato : 09-10-01 04:02

Hejsa igen..
Forkert adresse her er den rigtige...
www.bach-sommerlud.dk

Knuz og mange varme tanker

Charlotte

Fra : Lis

Dato : 09-10-01 13:37

3.die gang er lykkens gang *SS*
www.bach-sommelund.dk
*knus*
Lis

"Gaardsøe Design" <charlotte@gaardsoedesign.dk> wrote in
message news:9ptpcf$n1v$1@sunsite.dk...

Fra : Lis

Dato : 09-10-01 13:40

Shitt osse ...
http://www.bach-sommerlund.dk/

Fra : Klaus Seidenfaden

Dato : 09-10-01 10:53

InTooDeep skrev i meddelelsen
>der nogen gode råd om hvordan man finder en god parterapeut og hvad man
skal

Her er en adresse mere (på Langeland, men kontakt dem evt. angående
kontakter andre steder i landet): www.imago.dk

Citat fra hjemmesiden:

Imago relationsterapi - En ny måde at forstå og arbejde med
parkonflikter

Imago relationsterapi er udviklet af psykologen Harville Hendrix, U.S.A.
[...]
Imago henviser til det ubevidste “billede” af de træk og den adfærd som
lå i de primære omsorgspersoner. Når vi indgår i parforhold med vores
“Imago-match” - som er en person som følelsesmæssigt minder om vores
omsorgsperson(er) - så vil vores ubevidste skabe vores barndoms
dynamikker i et forsøg på at hele de væsentligste “sår” vi bærer rundt
på.
Processen i Imago relationsterapi benytter denne kontekst for at ændre
parforhold til et “terapeutisk” møde og derved give energi til hver
partners psykologiske selv-udvikling.
Imago relationsterapi benytter sig af en lang række terapeutiske
procedurer for at lære par, og individuelle som ønsker en intim
relation, at få øje på deres forsvar mod intimitet og at forstå de
ubevidste kræfter som påvirker partnervalg og som medvirker til
mangelfulde forhold.
Et mål for terapien er også at få øje på de frustrationer der har
baggrund i idealiserede forestillinger om ens partner og dermed se sin
partner mere realistisk. [...]
Det grundlæggende er en dialog i tre dele som får par til at bryde
gennem den defensive og symbiotiske relation og som understøtter
differentiering og lidenskab. Terapien ender med at blive
overflødiggjort efterhånden som begge partnere bliver gode til at rumme
den andens
udviklingsproces. [...] <citat slut>

Held og lykke...

-- Klaus.

Fra : Gaardsøe Design

Dato : 09-10-01 14:12

Hejsa alle
Ja,,jeg er åbenbart træt om morgenen..
Tak lis
for at du var vågen,,,
og vil lige kommentere at selvom jeg er klodset med adresser,, så er hun som
sagt meget dygtig.

Knus og held og lykke

Charlotte