Hjælp: Novell 5.1 og HP NetServer E 800
Fra : L. Hansen

Dato : 03-10-01 10:06

Hej

NetServeren kører Novell NetWare 5.1 og fungerer fint med den eksisterende
HD (Quantum).

Jeg skal nu have installeret en ekstra HD (HP) og en TapeStreamer (DAT 8i /
HP) i NetServer E 800,
men det går fuldstændig i kludder ...
Alle ovennævnte er naturligvis SCSI-enheder. Den ekstra HD skal IKKE bruges
til RAID eller duplex,
men blot fungere som ekstra plads.

Hverken leverandøren, Novell eller HP vil hjælpe.
(Jo - leverandøren til 1100,- kr + moms pr. time)
Det er efter min mening meget kritisabelt, men den dialog må jeg vende
tilbage til.
Nu står jeg med problemet alene og skal have det løst.

Problemet:

1. Når jeg tilslutter HD (HP) så forsvinder HD (Quantum) og den vil så
naturligvis ikke boote.
2. TapeStreameren kan ikke ses når begge HD er tilsluttet.

Jumpersettings på Harddiskene sættes til hhv. Device 0 og 1
(Men det er som om de undertrykkes af SCSI-BIOS'en eller noget andet ???)

TapeStreameren er pr. default sat til Device 3, men dukker ikke op i
SCSI-BIOS'en ???

Jeg har gennemgået manualerne og støder på et begreb som SCSI Channel A og
B.
Hvor det anbefales at køre HDD på Channel A og TapeStreameren på Channel B.

Er der en kær sjæl der har tid og lyst til at kontakte mig, mens jeg står
med Serveren åben.
Eller det er måske muligt med en skriftlig anvisning.

På forhånd tak.
Med venlig hilsen

Mvh, L. Hansen
webmaster@dancar.dk

Tlf. 21 91 12 27

Fra : Erik Klausen

Dato : 03-10-01 13:20

"L. Hansen" wrote:

> 1. Når jeg tilslutter HD (HP) så forsvinder HD (Quantum) og den vil så
> naturligvis ikke boote.
> 2. TapeStreameren kan ikke ses når begge HD er tilsluttet.

Har du styr på terminering af SCSI-bussen?

Du skal terminere den sidste enhed på kablet, og du skal endvidere sikre, at
den sidste enhed terminerer alle ledere. For eksempel, hvis controlleren og den
første disk kører Ultra-wide, og den anden disk kører "gammel" SCSI-bredde, så
har du ingen terminering på halvdelen af dataforbindelserne.

mvh.
Erik Klausen

Fra : L. Hansen

Dato : 04-10-01 18:24

Det er da nok der problemet skal løses.
Tak - jeg kigger på det hurtigst muligt.

Mvh, L. Hansen
webmaster@dancar.dk