Windows 2000 og Novell
Fra : ~*~ Mivi ~*~

Dato : 26-09-01 10:27

Hej

Jeg har i den sidste måned forsøgt at få vores Windows 2000 workstations til
at virke optimalt sammen med Novell NetWare Client version 4.8.
Men uden held.

I løbet af en ganske almindelig dag, mister jeg forbindelsen til vores NT
servere her i huset.

Jeg har prøvet følgende for at løse problemet:

- Opdatere alle drivere til ALT hardware på maskinen.
- Skifte hardware (netkort, netkabel, switch m.m.).
- Låst hastigheden på både netkort, switch og server til f.eks. 100 Mbit
full duplex.

Alt ovenstående løser ikke mit problem.

Af de 3 maskiner vi har som kører Windows 2000, kører 2 engelsk og 1 dansk.
De har alle SP2 installeret.

Det eneste, som alle maskiner benytter, som er identisk er:
- Norton AntiVirus Enterpriser version (7.50.846).
- MS Office 2000
- Interbase Client

Vi benytter vores maskiner vidt forskelligt.
Jeg sidder f.eks. og udvikler programmer i Delphi 5.
De andre benytter deres til kontorprogrammer, internet m.m.
Vi benytter desuden nogle af vores egne programmer. For så at kontrollere
har jeg fået en af maskinerne til IKKE at benytter vores egne programmer,
men det løste ikke problemet.

Nu har jeg i snart 1 måned forsøgt at lokalisere mit problem, men har ikke
haft succes endnu.

Jeg er snart nået så langt, at jeg overvejer, at droppe Novell TOTALT.

Selvom det skulle lykkedes at lokalisere problemet, er jeg imponeret over,
hvor meget kraft NW Clienten tager fra en maskine !

Er der slet ingen der har nogle fantastisk gode idéer til, hvad jeg kan gøre
?

Michael

Fra : Erik Klausen

Dato : 26-09-01 11:59

~*~ Mivi ~*~ wrote:

> [...]
> haft succes endnu.
>
> Jeg er snart nået så langt, at jeg overvejer, at droppe Novell TOTALT.

Jomen, de andre maskiner kører jo? Det kunne jo være at problemet fortsætter med
et andet netværk.

Et par muligheder:

http://www.ithowto.com/novell/clientspeed.htm
news://support-forums.novell.com, især novell.support.os.client.winnt-2k. Der er
flere tråde der handler om win2k med client 4.8.

Har du adgang til en netværks-sniffer kan du prøve at kigge på trafikken. Det
kan give et hint om hvad arbejdstationen er i gang med, når den hænger sig.

mvh. Erik Klausen

Fra : ~*~ Mivi ~*~

Dato : 26-09-01 12:09

Nej, de 2 andre w2k maskiner har samme fejl !

Alle andre OS (Windows 9x/ME) vrker perfekt !
Jeg har desværre ingen sniffer.

Og jeg har prøvet det der ithowto.......

Michael

Fra : Kristoffer Møller

Dato : 27-09-01 07:34

> Er der slet ingen der har nogle fantastisk gode idéer til, hvad jeg kan
> gøre ?
>
> Michael

Har du prøvet med SP3 + post-SP3 patches til klienten ?

Hvad med 4.81 Beta ?

Desuden går der rygter om en SP4 på Companion cd'en til Zen 3.2.

mvh
Kristoffer

Fra : ~*~ Mivi ~*~

Dato : 27-09-01 08:15

Hvor finder jeg NW 4.81 beta ?

Michael

Fra : Kristoffer Møller

Dato : 27-09-01 08:41

"~*~ Mivi ~*~" <mivi@occdata.dk> wrote in

> Hvor finder jeg NW 4.81 beta ?
>
> Michael

Findes her :

http://support.novell.com/cgi-bin/search/searchtid.cgi?/2959711.htm

Ca. 50 MB. De skriver den er til Netware 6, men jeg bruger den i øjeblikket
mod NW5/5.1. Har dog ikke prøvet den på W2K. Men det er da værd at prøve.

Ang. SP4 indeholder den kun zen patches, så den kan du godt glemme igen.

mvh
Kristoffer

Fra : ~*~ Mivi ~*~

Dato : 27-09-01 08:51

Tak for det.

Jeg prøver denne BETA client.

Fra : Kristoffer Møller

Dato : 27-09-01 08:53

> Tak for det.
>
> Jeg prøver denne BETA client.

Ok. Hvad med det tip Craig giver dig i Novells client forum ?

mvh
Kristoffer

Fra : ~*~ Mivi ~*~

Dato : 27-09-01 10:02

Hej

Jeg har sat hans råd i værk på en af de 3 maskiner.

På min egen kører jeg nu NW client 4.81

Jeg poster indlæg, hvis noget giver effekt.

Tak for hjælpen.

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 03-10-01 12:02

Det ser ud til at NW Client 4.81 BETA har afhjulpet mit problem.

Michael