Mangel på rollespil!!!
Fra : Martin Knudsen

Dato : 10-09-01 14:37

Hej...
Jeg kommer fra en lille provinsby på Fyn kaldet Nyborg. Det er en
*rar* lille by, men desværre er der ikke meget officiel rollespil i
Nyborg. Og for folk som mig selv der elsker rollespil er det en skam.
Hvis man er heldig kan man få skrabet 2 folk sammen til en
lørdagsmaraton, og de 2 folk er halvhjertede spillere, som tænker mere
på regler end på egentlig rollespil.
Hvis deres character ikke lige når at stige et level(i D&D), har det
været en "dårlig aften". Det er irriterende, for det er jo i essensen
ikke det rollespil går ud på!!!
Er der ikke nogle større landsdækkende organisationer for rollespil?
Ellers burde der i hvert fald laves en!!! Så ville "fortabte spillere"
som mig selv i det mindste have en fair mulighed for at spille
seriøst.

Fra : Wrathchild

Dato : 10-09-01 19:37

Besøg evt. www.sleipner.dk - det kan være du kan finde noget der.

--
Wrath
-----------------------

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 10-09-01 20:26

mpk_@hotmail.com (Martin Knudsen) wrote in message news:<c8eaaf8e.0109100537.68e4729f@posting.google.com>...
> Hej...
<Snip>
> [...]
> Ellers burde der i hvert fald laves en!!! Så ville "fortabte spillere"
> som mig selv i det mindste have en fair mulighed for at spille

Sleipner er jo blevet nævnt, men af mere lokale foreninger kan nævnes
FBO i Odense: http://home19.inet.tele.dk/fbo/

MVH
Lars

Fra : Martin Knudsen

Dato : 11-09-01 11:37

l-hansen@post4.tele.dk (Lars Wagner Hansen) wrote in message news:<7a6714d9.0109101126.5de3faa2@posting.google.com>...
> <Snip>
>
> Sleipner er jo blevet nævnt, men af mere lokale foreninger kan nævnes
> [...]

Ahaaaaa så jeg er ikke alene :) altid rart at høre !!!
a der burde være noget stort, så der kunne blive holdt nogle
ordentlige cons mm. det kunne da være for fedt :))
Men det kræver desværre bare at nogen gider gøre al arbejdet !!!

Fra : Ronnie Machstad Beng~

Dato : 15-09-01 22:05

> Hej...
> Jeg kommer fra en lille provinsby på Fyn kaldet Nyborg. Det er en
> *rar* lille by, men desværre er der ikke meget officiel rollespil i
> Nyborg.

Den by kender jeg faktisk jeg er selv vokset op i den, og rigtigt der er
ikke rigtigt noget rollespil, der var dog for fire år siden rollespil i
ungdomsskolen ved en lærer som hedder Kristian Skotte, det var faktisk fedt,
jeg ved ikke om det køre mere, da jeg er flyttet til esbjerg
kender du en som hedder Morten something, han bor nede omkring havnen 20 til
25 år gammel, og var igang med at starte en rollespils klub, da jeg
flyttede.

> [...]
> Hvis deres character ikke lige når at stige et level(i D&D), har det
> været en "dårlig aften". Det er irriterende, for det er jo i essensen

Det har du helt ret i, det er så meget sjovere at bruge tid på at spille sin
charactor, end at spørge for at være den som slår først og derved får flest
xp

> [...]
> Ellers burde der i hvert fald laves en!!! Så ville "fortabte spillere"
> som mig selv i det mindste have en fair mulighed for at spille

så går jeg ud fra at du ikke kender til Sleipner? det er nemlig en
landorganisation for rollespil i danmark. du kan finde mere om det her :
http://www.sleipner.dk/

nu ved jeg ikke hvor ofte du kommer til Odense, men hvis du kender Comix i
odense så er der også gode muligheder for at finde andre rollespillere der,
som også går ind for ROLLEspil og ikke hack'n'slash

håber det kunne være til hjælp

lad høre fra dig om hvordan det går i søgningen på seriøst rollespil

---
- Ronnie Machstad Bengtsen
- tlf : 26 74 15 37
- uin : 10161392