Når du kører en sammensværgelses-kampagne ~
Fra : Wrathchild

Dato : 07-09-01 21:23

.... hvad baserer du den så på? Hvad for nogen elementer tager du med? Det
overnaturlige? Magi? Teknologi? De Fremmede? Er det X-files? Dark Matter?
Illuminati? Cabal?

Hvad er det i det hele taget for nogen spil, der er i gang rundt omkring?
Fortæl mig at det hele ikke er D&D 3rd på the Flanaess ...

Wrath
--
" Nej, jeg har aldrig set nogen, der var så dårlige til at puste æg ! "

Fra : Morten Lund

Dato : 07-09-01 23:46

Det kommer heeelt an på....

Nu kan jeg jo af gode grunde ikke gå i detaljer med den kampagne jeg smider
i hovedet på min stakkels gruppe (indsæt diabolsk latter her); men en anden
kampagne jeg lavede byggede på en 'sober' gennemgang af Ufo-myterne, og især
Sigma-projekterne, som basis for en konspirationskabale omkring FEMA (Et
meget lille og obskurt agency, der tilsyneladende har en hulens masse magt i
undtagelsestilstande...); og så DARPA og JET propulsion Lab i Passadena....

Håber det svarer på dit spørgsmål

Check six!

Du har lige dræbt et rockband... FEDT! det har jeg altid ønsket mig!

/morten

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-09-01 04:27

On Sat, 8 Sep 2001 00:45:55 +0200, "Morten Lund" <none@your.business>
wrote:

> [...]
>undtagelsestilstande...); og så DARPA og JET propulsion Lab i Passadena....

Alt efter om man skal køre en længerevarende kampagne eller ej, kan
man måske i nogle tilfælde i højere grad "freake ud". X-Files havde en
overgang, hvor "alt var tilladt" - dvs. der var ikke noget, der var
for mystisk til at blive blandet med, og alle disse bizarre ting
(hypotetisk set mange typer rumvæsener uafhængigt af hinanden,
åndelige kræfter, voodoo, almindelig religion, underjordiske væsener,
etc.) eksisterede i samme univers.

Selvfølgelig kan et rumskib godt lande, mens et par folk forsøger at
lave et statskup i Bolivia, men min pointe er, at man om ikke andet
for spillerne bør forsøge at være nogenlunde afklaret med en form for
rød tråd. Det kan pludselig føles som spild af tid at undersøge om en
person har modtaget bestikkelse, hvis man tidligere i en kampagne har
oplevet rumvæsener, etc.

En af de emner, jeg selv er facineret af, er når der ikke er nogen
forklaring, som kontrast til at "den vildeste konspirationsteori
vinder". Med andre ord kunne der være foregået alt muligt andet
omkring JFK, men det virkelig bare var en "lone gunman", der skød ham,
uden relevans til nogen konspiration overhovedet. Derimod kunne det fx
have forpurret noget for konspirationen (som JFK måske selv var med
i).

--
- Peter Brodersen