Live rollespil til konference
Fra : Jeanette Kristiansen~

Dato : 22-08-01 19:12

Hej NG

Jeg står og skal lave en konference, som jeg gerne vil indrette som et
rollespil. Det bliver afholdt på Fyn.

Jeg ville i den forbindelse høre, om nogen herinde kendte nogen, der kan
hjælpe mig med at lave sådan noget og hvad det evt. koster ?

Mvh

Jeanette E. K Kenworth
Faglig sekretær, DSU

Fra : Morten Lund

Dato : 23-08-01 00:09

Hej Jeanette!

kan du fortælle lidt mere om hvad du har i tankerne?

umiddelbart ville mit forslag være Ask Agger
(http://home3.inet.tele.dk/askagger/) Han og Asta laver en del i den stil,
men de kan godt være lidt uoverkommelige for dem der har et lille budget.

Prøv evt. at kigge efter fynske foreninger på www.sleipner.dk

trut!
Morten
(Krikkit Gamblers i Århus)

Fra : Jeanette Kristiansen~

Dato : 23-08-01 15:09

Hej Igen

Jamen, jeg kan da godt lige prøve at fortælle lidt om, hvad jeg har tænkt
over.

Konferencen afholdes weekenden d. 12-14 oktober på Uddannelsescentret i
Odense.

Det er et såkaldt ungdomsuddannelsestræf, som vi i DSU (Danmarks
Socialdemokratiske Ungdom) afholder for tredje år i træk. De sidste træf
har været meget traditionelle, og ikke de store publikumsmagneter.
Derfor vil jeg prøve, at lave det helt anderledes. Jeg har selv prøvet
live rollespil et par gange, og synes det er utroligt sjovt og spændende.
Deltagerne vil være unge mlm. 16-20, og jeg håber, der kommer ca. 100.

Min idé er noget i denne retning:
"Jorden er gået under. I 100 unge, er de eneste, der overlevede angrebet
fra rummet. Endelig tør I bevæge jer ud fra beskyttelsesrummet, og finder
en verden, der udover jer, er mennesketom og ødelagt. Det er nu jeres
opgave, at sætte den nye verdensorden".

Idéen er, at de unge på en sjov og anderledes måde, skal lære noget om
demokrati og politik - og få en fed social oplevelse med i tasken. Jeg
forestiller mig, at selve spil-delen foregår hele lørdagen.

Mht. økonomi, så har jeg nærmest ingen Det, jeg kan tilbyde er rejse,
materialer og forplejning i weekenden.

Mvh

Jeanette E. K Kenworth
Faglig sekretær, DSU
36 13 03 48

"OPS - DSU - we are posse !"
- Al Agami, Nyk.F

Fra : Kjeld Johansen

Dato : 25-08-01 14:47

> [...]
> Min idé er noget i denne retning:
> Mht. økonomi, så har jeg nærmest ingen Det, jeg kan tilbyde er
> rejse, materialer og forplejning i weekenden.

Jeg netop hjemme fra en 5 dags konference / sommerskole afholdt af
Landbohøjskolen. Vi var 3 arrangører, 5 gæsteprofessorer og 23 Ph.D.
studerende. Det blev delvist kørt som et rollespil, omhandlende
bekæmpelsen af en ny dyresygdom. Det var en sjov or lærerig oplevelse
for alle involveret.
Jeg er blevet betalt for de knapt 200 timers arbejde jeg har lagt i
arrangementet.

Med 100 delagere, som ikke blot er der for sjovt, men gerne skal have et
fagligt udbytte, vil jeg anbefale en ledelsegruppe på ca. 20 personer.
Da der ligger et stort arbejde i at lave et sådan arrangement, vil jeg
forvente at du vil få svært ved at samle nogle kvalificeret folk, hvis
du ikke kan tilbyde betaling.

Der til vil jeg mene at lidt over et måneds forberedelse er alt for lidt
til et arrangement af denne størrelse.

Kjeld.