Hvad sker der for IE?
Fra : Birger Sørensen

Dato : 24-11-11 10:04

Dette er ikke et link i IE8 og IE8 compatible..??

http://sdccms.dk/ordbog/index.php?men=Download
(Ordbogen ikke færdig - men bliver det inden mandag - så lad være med
at downloade endnu, hvis du er interesseret)

Linket virker fint i FF, Chrome, Opera og Safari..
Hvorfor ikke i IE?

Birger

http://skippersevent.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-11-11 10:15

Den 24/11/11 10.03, Birger Sørensen skrev:

> http://sdccms.dk/ordbog/index.php?men=Download
> (Ordbogen ikke færdig - men bliver det inden mandag - så lad være med at
> downloade endnu, hvis du er interesseret)

Inden du kører ud i 1.0, skal du lige have opdateret din indo med hvilke
betingelser der er for brugen. Er det public domain, må brugerne
manipulere koden og må ordbogen anvendes et et kommercielt site?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 24-11-11 11:35

On 24-11-2011 10:03, Birger Sørensen wrote:
> [...]
> downloade endnu, hvis du er interesseret)
>
> Linket virker fint i FF, Chrome, Opera og Safari..

Måske fordi IE forventer en <form> mår der er en button involveret:

<form><input type="button" value="Download"
onClick="window.location.href='...'"></form>

hvis du ikke har noget imod "window.location.href"

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://produceret-i.dk/ - Køb danske produkter

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 24-11-11 12:04

On 24-11-2011 11:35, Karl Erik Christensen wrote:

> [...]
>
> <form><input type="button" value="Download"
> onClick="window.location.href='...'"></form>
>
> hvis du ikke har noget imod "window.location.href"

Eller (da du jo går en lille omvej):

<form action="?men=DownForm" method="POST"><input type="button"
value="Download"</form>

Mulighederne er mange

Karl Erik.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 24-11-11 13:54

Følgende er skrevet af Karl Erik Christensen:

> [...]
>
> <form><input type="button" value="Download"
> onClick="window.location.href='...'"></form>
>
> hvis du ikke har noget imod "window.location.href"

Det er js uden fallback - brugere/besøgende med scripting disabled, kan
ikke bruge knappen.

Det er så lige gået op for mig, at en <button> er et form-element.
IMHO er det så redundant - den gør (i IE - og faktisk også iflg.
standarderne) det samme som <input> med type button, reset eller
submit) det samme.

<form action="URL" method="post"><div><input type="submit"
value="Download"></div></form>
Og så er der selvfølgelig bare at tilpasse css til at håndtere form,
hvor en form ikke er nødvendig...
Det er s'gu besværligt, for at lave et link med en knap...

Birger

http://skippersevent.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 24-11-11 14:41

On 24-11-2011 13:54, Birger Sørensen wrote:

> [...]
> hvor en form ikke er nødvendig...
> Det er s'gu besværligt, for at lave et link med en knap...

Jeg kan kun sige som Jan Gintberg (lettere omskrevet):

Når læreren skriver "Synes du?" på tavlen, så udtaler eleverne "Tøws
do?"

Karl Erik.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 24-11-11 14:45

Karl Erik Christensen frembragte:

> Jeg kan kun sige som Jan Gintberg (lettere omskrevet):
>
> Når læreren skriver "Synes du?" på tavlen, så udtaler eleverne "Tøws do?"
>
> Karl Erik.

Jow - at skulle lære ungerne at stave:
J E G siger A

eller Viggo sommers sætning:
Å æ ø u i æ å

Birger

http://skippersevent.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 24-11-11 14:51

On 24-11-2011 14:44, Birger Sørensen wrote:
> Å æ ø u i æ å

Jeg er også ude i åen - ja, hvad er der galt med det?

Karl Erik.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 24-11-11 14:54

Karl Erik Christensen sendte dette med sin computer:

> Jeg er også ude i åen - ja, hvad er der galt med det?
>
> Karl Erik.

Ikke andet, end et er usædvanligt med en hel sætning, uden een eneste
konsonant...

Birger

http://skippersevent.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 24-11-11 14:46

On 24-11-2011 14:41, Karl Erik Christensen wrote:
> <form action="URL" method="post"><div><input type="submit"
> value="Download"></div></form>

Hvorfor egentlig <div></div>?

Karl Erik.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 24-11-11 14:53

Karl Erik Christensen udtrykte præcist:

> Hvorfor egentlig <div></div>?
>
> Karl Erik.

Validerer ikke uden, svjh... (men har ikke prøvet. Vane B-))
Kunne bruge fieldset - men så skal man have legend med også, og
eftersom der ud over centreringen af knappen, ikke er noget visuelt, er
det nemmere med div.

Birger

http://skippersevent.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 24-11-11 15:03

On 24-11-2011 14:52, Birger Sørensen wrote:
> [...]
> Kunne bruge fieldset - men så skal man have legend med også, og eftersom
> der ud over centreringen af knappen, ikke er noget visuelt, er det

svjh behøves submit hverken fieldset, legend eller label, når den er alene.

Karl Erik.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 24-11-11 15:39

Følgende er skrevet af Karl Erik Christensen:

> svjh behøves submit hverken fieldset, legend eller label, når den er alene.
>
> Karl Erik.

Ser ud somom du har. W3C validerer den hvert fald fint uden div'en.

Birger

http://skippersevent.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 24-11-11 16:05

On 24-11-2011 15:39, Birger Sørensen wrote:

> Ser ud somom du har. W3C validerer den hvert fald fint uden div'en.
>
> Birger

Kunne du i øvrigt ikke klappe de 2 sider sammen til 1 - og så bruge:

if(!isset(form)) {
.......... }
else {
}

altså php

Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 24-11-11 16:21

On 24-11-2011 16:05, Karl Erik Christensen wrote:
> if(!isset(form)) {
> ......... }
> else {
> }

Helt nøjagtig:

if(!isset($_POST'submit')) {
.............. }
else {
.............. }

Karl Erik.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 24-11-11 16:23

Karl Erik Christensen tastede følgende:

> Kunne du i øvrigt ikke klappe de 2 sider sammen til 1 - og så bruge:

> [...]

Det ku' jeg måske godt. Eller give installationsvejledningen sin egen
side. Installationen er i øvrigt også beskrevet under "hvordan".
Men jeg vil godt have det skilt på denne måde.
Ellers springer folk teksten over, downloader - og hvad var det nu jeg
skulle? Det behøver de ikke formen til, og men kan hurtigt finde det
igen.
Siden med formen bruger i øvrigt SESSION variable til at udfylde sig
selv igen, hvis noget går galt, så det er ikke helt så enkelt som en
if..
Og går noget galt, vil man skulle scrolle ned til formen igen, fordi
fejl - eksisterende nick, invalid email, adresse etc. - vil reloade
siden.

Birger

http://skippersevent.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 25-11-11 09:24

Den 11/24/2011, skrev Birger Sørensen:
> Følgende er skrevet af Karl Erik Christensen:

> Ser ud somom du har. W3C validerer den hvert fald fint uden div'en.
>
> Birger

Så kom HTML-validatoren i en version der virker i FF8 - og den giver
valideringsfejl når der er <input> direkte i <form>
(Kombination W3C og Tidy)

Birger

http://skippersevent.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 25-11-11 10:28

On 25-11-2011 09:23, Birger Sørensen wrote:

> Så kom HTML-validatoren i en version der virker i FF8 - og den giver
> valideringsfejl når der er <input> direkte i <form>
> (Kombination W3C og Tidy)
>
> Birger

Ja, den forlanger sikkert f.eks. en <p> - det gjorde den gamle også:

Karl Erik.

Fra : Rune Jensen

Dato : 24-11-11 08:31

On 24 Nov., 01:03, Birger Sørensen <s...@bbsorensen.com> wrote:

> http://sdccms.dk/ordbog/index.php?men=Download
> (Ordbogen ikke færdig - men bliver det inden mandag - så lad være med
> at downloade endnu, hvis du er interesseret)

Er koden til fri afbenyttelse, eller er der restriktioner?

Nogle ville måske hellere lave en ASP-udgave... men JSen kan vel
genbruges.

Skriv lige dine forbehold om dette.

MVH
Rune Jensen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-11-11 06:39

Den 24/11/11 16.30, Rune Jensen skrev:

> Er koden til fri afbenyttelse, eller er der restriktioner?
>
> Nogle ville måske hellere lave en ASP-udgave... men JSen kan vel
> genbruges.
>
> Skriv lige dine forbehold om dette.

Det har jeg jo allerede spurgt om. Birger har sikkert noteret det på
to-do-listen, men kæmper åbenbart med nogle tekniske detaljer, så vi
venter ...
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : scootergrisen

Dato : 24-11-11 18:32

I stedet for at bruge :

Kan du bruge CSS og style dit link så kan du få det udseende du vil :

Fra : Birger Sørensen

Dato : 24-11-11 22:06

scootergrisen forklarede:
> I stedet for at bruge :

> Kan du bruge CSS og style dit link så kan du få det udseende du vil :

Jeg bruger CSS.
Og jeg vil gerne have at knappen ligner øvrige knapper, som brugt i
forme.
Selvfølgelig kan man begynde at designe sine egne - men jeg har andre
ting at bruge min tid til, lige i øjeblikket.

Kan man selv bestemme hvordan en almindelig submit knap ser ud?

Birger

http://skippersevent.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 25-11-11 00:28

On 24-11-2011 22:05, Birger Sørensen wrote:
> Kan man selv bestemme hvordan en almindelig submit knap ser ud?

Nå, scooter er vist faldet i søvn

Kort svar: JA.

Lidt længere svar: JA, f.eks. sådan her:

..sendknap {
   background: url(img/billede.png) no-repeat;
   cursor:pointer;
   width: 20px;
   height: 20px;
   border: none;
   padding: 0;
   margin: 0;
   vertical-align: middle; //Hvis det er nødvendigt
}

<input type="submit" class="sendknap" id="send" name="send" value="" />

Karl Erik.