SPOT Connect ny model
Fra : blueocean

Dato : 23-11-11 11:50

Spot har lanceret en ny model af deres kendte SPOT, som er til at
koble sammen med sin IPhone, Ipad, HTC telefon eller ander tablets der
understøtter Android og iOS fra Appel.
Jeg har haft fornøjelsen at afprøve et eksemplar af denne Spot.

Den virker som de andre SPOT produkter, den er koblede op mod
Globalsat sattelitterne og GPS, den kan sende en position til en
hjemmeside således at man kan tracke en sejltur på google maps,
ydermere kan den koble sig på en Smartphone og ad den vej kan man
sende en sms eller mail til en forudbestemt kontakt person / gruppe.
Således at man kan sende en rapport til sin familie om at alting er
godt ombord + en personlig hilsen. Ydermere har den som de andre Spot
en Nød melde knap. Hvis man aktivere den sendes der en nødmelding til
et overvågnings center og de får så en position fra GPS og information
om kontakt personer og den går videre med en melding til eks. SOK
eller en anden redningstation.

Den er dog ikke med i GMDSS systemet. Men den kan gøre det lidt
tryggere at man kan reddes. Den er ydermere vandtæt ned til 1 meter.

Et godt alternativ til mange andre tracker. Dog koster det et
abonnement til Globalsat. Den dækker det meste af jorden.

Se mere på Http://www.findmespot.com

Gert

Fra : blueocean

Dato : 23-11-11 14:52

On 23 Nov., 19:50, blueocean <gert.kj...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Et godt alternativ til mange andre tracker. Dog koster det et
> abonnement til Globalsat. Den dækker det meste af jorden.

Hey jeg glemte at beskrive dette.

Det kræver en Apps til din Smartphone eller iphone/ipad for at kunne
bruge dem sammen, den er gratis at hente og bruge.

SOS: Nødhjælp anmodning sendt sammen med din GPS-position til GEOS
hvert 5 min, indtil batterierne dør eller indtil annulleret GEOS
International Emergency Response Center advarer de relevante organer i
hele verden - for eksempel at kontakte 9-1-1 respondere i Nordamerika
og 1-1 - 2 respondere i Europa.

SÃ…DAN VIRKER DET:
Når den er aktiveret, vil SPOT erhverve nøjagtige koordinater fra
GPS-netværk, og sende denne placering sammen med en nød besked til
GEOS International Emergency Response Center hvert femte minut, indtil
afbestilling eller indtil batterierne er opbrugt. Emergency Response
Center meddeler relevante indsatspersonel baseret på din GPS-position
og personlige oplysninger - der kan omfatte lokale politi, kystvagten,
eller andre eftersøgnings-og redningshold - samt underrette din
nødsituation kontakter om modtagelsen af ​​et nødsignal.

VIGTIGT:
Selv hvis SPOT ikke kan finde sin placering fra GPS-netværket vil
den stadig forsøge at sende et nødsignal - uden nøjagtige placering -
til GEOS, som stadig vil give dit nødsignal og fortsætte med at sende
til dem som overvåger netværket.

9-1-1 NØDOPKALD DRIVES AF GEOS Search and Rescue

Fra : Flemming Torp

Dato : 23-11-11 16:40

On 23 Nov., 22:51, blueocean <gert.kj...@gmail.com> wrote:

> [...]
> til dem som overvåger netværket.
>
>  9-1-1 NØDOPKALD DRIVES AF GEOS Search and Rescue

Det er da en fascinerende nyhed for alle langturssejlere - og deres
pårørende!
Og endda til at betale ... ift. satellittelefoner f.eks. ...

mvh
Flemming Torp

Fra : blueocean

Dato : 24-11-11 03:38

On 24 Nov., 00:39, Flemming Torp <flemming...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Og endda til at betale ... ift. satellittelefoner f.eks. ...
>
> mvh
> Flemming Torp- Skjul tekst i anførselstegn -

Ja.... Dem jeg har afprøvet den på syntes at det virker fint, den
giver ud over en sms også en mail til samme person hvis det er
indskrevet i kontaktoplysningerne.

Man kan fra sin Smartphone eks. tage sin kontakliste (hvis opdateret)
og importere den til sin SPOT Connect, der syncronisere den så med ens
oplysniinger på ens admin siden hos SPOT. Sådan kan man tilføje nye
kontakt oplysninger til , så selv om man får nye venner undervejs kan
man opdatere listen uden at have adgang til internettet.

Jeg syntes det er genial måde at kunne sende info til sin familie og
venner på så er man ikke afhænhig af internettet. Prisen er heller
ikke afskrækkende. Og kan sagtens få plads i et hvert langturssejlers
budeget.

Gert

Fra : BoA

Dato : 24-11-11 12:01

Hmm - Træerne vokser ikke gratis ind i himlen !
Som med alt muligt andet er der både + og - og med Spot systemet er der
en række forhold som deres reklamer absolut ikke omtaler. På youtube kan
man se en række "reviews" og sammenligninger med andre GPSsystemer som
absolut bør tages med i overvejelserne. Prøv fx. at se "Spot vs PLB"
på > http://www.youtube.com/watch?v=fTUQOWhyYAs&feature=related

Med bedste hilsner
fra
BoA

Fra : blueocean

Dato : 24-11-11 04:39

On 24 Nov., 12:00, BoA <b...@FJERNESglaipnir.dk> wrote:
> [...]
> man se en række "reviews" og sammenligninger med andre GPSsystemer som
> absolut bør tages med i overvejelserne. Prøv fx. at se "Spot vs PLB"

Nu omtaler den pågælende video fra YouTupe jo ikke Spot Connect, der
er alså en forskel.Og så er en PLB jo en Personal Location Beacon, og
ikke en communications platform.
De omtalte er alle PLB´r og kan ikke samlignes med Spot Connect.

Se en youtube film om Connect modellen
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=5Ar1niSpGWQ

Fra : blueocean

Dato : 24-11-11 04:56

On 24 Nov., 12:38, blueocean <gert.kj...@gmail.com> wrote:

> [...]
> ikke en communications platform.
> De omtalte er alle PLB´r og kan ikke samlignes med Spot Connect.

Boa jeg vil give dig helt ret i at træerne vokser ikke ind i himlen,
næsten, og JA Spot er ikke fuldt dækkende på jorden, men kan dog dække
en stor del af den.

Jeg skal lige for en god ordens skyld gøre opmærksom på AT JEG IKKE
har nogen former for kommerciel interesse i hverken SPOT eller nogen
andre af tilsvarende produkter.

Jeg har bare ikke set noget der kommer SPOT Connect nærmere, men det
komme nok på et tidsspunkt.

Gert