MS Windows
briani 27239
Partition slettet ved et uheld - redningsp~
Fra : Erik Greve

Dato : 23-11-11 20:33

Mit D: drev er ved et uheld blevet slettet.
Det er ikke brugt efteruheldet.
Kan I anbefale et program, der kan genoprette de slettede data ?
Stor tak på forhånd.

Venlig hilsen
Erik Greve

Fra : Max

Dato : 23-11-11 20:48

Hej Erik

> Kan I anbefale et program, der kan genoprette de slettede data ?

http://www.partition-tool.com/partition-recovery-wizard/

Max

Fra : Rado

Dato : 23-11-11 23:48

On Wed, 23 Nov 2011 20:33:04 +0100, "Erik Greve" <eg@erikgreve.dk>
wrote:

>Mit D: drev er ved et uheld blevet slettet.
>Det er ikke brugt efteruheldet.
>Kan I anbefale et program, der kan genoprette de slettede data ?

Jeg har med held genoprettet slettede partitioner med TestDisk:

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Tommy

Dato : 24-11-11 09:36

Den 23-11-2011 20:33, Erik Greve skrev:
> Mit D: drev er ved et uheld blevet slettet.
> Det er ikke brugt efteruheldet.
> Kan I anbefale et program, der kan genoprette de slettede data ?
> [...]

Jeg anvender Get Data Back som er fremragende, men det er ikke freeware.
I demoversionen kan du tjekke hvad den reelt kan gendanne før du køber
licensen. http://www.runtime.org/data-recovery-software.htm

Uanset hvad du vælger at prøve med, så husk endelig at fortælle
programmet at det skal placere de gendannede filer på en anden partition
/ disk.

Fra : Rado

Dato : 24-11-11 21:26

On Thu, 24 Nov 2011 09:36:15 +0100, Tommy <fjern_tdhansen@stofanet.dk>
wrote:

>Uanset hvad du vælger at prøve med, så husk endelig at fortælle
>programmet at det skal placere de gendannede filer på en anden partition
>/ disk.

Ved slettet partition er det normalt ikke nødvendigt at "gendanne
filer", da de ikke er berørt (medmindre noget har skrevet til disken
efter sletning af partitionen). Det er de informationer der definerede
den slettede partition der gendannes, så systemet igen kan se den.

Med TestDisk f.ex. tager det normalt under et sekund.