Simpelt men iørefaldende (?)
Fra : Michel Sanomi

Dato : 23-11-11 03:25

Hej,

Dette er en perle i mine ører. En simpel melodi og en simpel
instrumentering. Men man kan bare ikke have en vinterdepression med
den slags musik...

The Klaxons: "Clap Clap Sound" - http://www.youtube.com/watch?v=gqR9yj6DTmc

I øvrigt tilsat lidt dans, da videoen vist er fra noget dansehalløj.

Hvad synes I? Er den forfærdelig?

Mange hilsner
Michel

PS! Jeg glæder mig allerede til at finde kasserne med vist 100 jule-
cd'er frem, når vi når 1. december. Radio Alfa og Radio Soft er
allerede tyvstartet med julemusikken. De kan høres på netradio.

Fra : Kert Rats

Dato : 23-11-11 11:46

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
[...]

***********

Jævnt hen kedelig melodi og instrumentering.

Næh, må jeg så bede om The Ketchup Song. Dén er der fut i.
http://www.youtube.com/watch?v=RFzyYYZsxGc

Jeg bliver altid så glad i låget, når jeg hører den melodi.
Videoen er også munter - og godt produceret.

Venligst

Kert Rats

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-11-11 13:08

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

> Næh, må jeg så bede om The Ketchup Song. Dén er der fut i.
> http://www.youtube.com/watch?v=RFzyYYZsxGc

Den kan da gå an, men den er ret kedelig,synes jeg.

Hilsen Åge

Fra : Michel Sanomi

Dato : 23-11-11 03:52

> Næh, må jeg så bede om The Ketchup Song. Dén er der fut i.http://www.youtube.com/watch?v=RFzyYYZsxGc
>
> Jeg bliver altid så glad i låget, når jeg hører den melodi.
> Videoen er også munter - og godt produceret.

Helt enig!

Og nu vi er i gang med den glade musik:

Kaoma: "Lambada" - http://www.youtube.com/watch?v=i8mz9uOvFQA

Så glemmer man næsten, at temperaturen ikke er den højeste,,,

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-11-11 13:16

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

Kaoma: "Lambada" - http://www.youtube.com/watch?v=i8mz9uOvFQA

Så glemmer man næsten, at temperaturen ikke er den højeste,,,

Den er ret god, men her er noget meget bedre, når det nu drejer sig om musik
med noget "godaw" i:

Nu siger det "GODAW" så det kan høres.
"GODAW" med store bogstaver: http://www.youtube.com/watch?v=yu54fHII5UA

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-11 12:37

> [...]

>The Klaxons: "Clap Clap Sound" - http://www.youtube.com/watch?v=gqR9yj6DTmc
>
>I øvrigt tilsat lidt dans, da videoen vist er fra noget dansehalløj.

Ja!
Det lyder som noget børn sidder og leget med på klaveret, uden at have lært
at spille. Kun 3 akkorder: tonika, dominant og subdominant, og "melodien"
ligger indenfor tonerne i durakkorden, endda i rækkefølge de fleste gange.
Det er ikke musik i mine ører, det er at stemme instrumenter.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-11-11 13:27

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Det lyder som noget børn sidder og leget med på klaveret, uden at have
> lært at spille.

Lad os i den forbindelse give Linå den her. Rigtig livlig musik, der siger
HØJT "godaw" http://www.youtube.com/watch?v=WpLd49u_l-o

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-11 13:41

meddelelse news:4ecce69c$0$295$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Lad os i den forbindelse give Linå den her. Rigtig livlig musik, der siger
> HØJT "godaw" http://www.youtube.com/watch?v=WpLd49u_l-o

Åge, hvad er der med dig og alle de møgunger?
Se hellere noget Kaj & Andrea :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-11-11 13:07

[...]

Nej, jeg synes det er dejlig musik, noget rigtigt livligt nem med "godaw"
i.

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 23-11-11 22:06

Hej Michel

> Hvad synes I? Er den forfærdelig?

Ja, helt bestemt noget skrammel.

Max

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-11-11 22:19

Michel Sanomi <fantasi@webspeed.dk> wrote:

> Hvad synes I? Er den forfærdelig?

ja ... det må tæskes væk:

<http://www.youtube.com/watch?v=DoRMzGR7ZDA>

/thomas

Fra : N/A

Dato : 24-11-11 20:02

Fra : N/A

Dato : 24-11-11 20:02

Fra : N/A

Dato : 24-11-11 20:02

Fra : N/A

Dato : 24-11-11 20:02

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-11-11 20:02

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4ece9202$0$281$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jamen jeg skrev musikforståelse Åge, så hvorfor klikkede du?

Nårh ja. Jeg burde have vist at det var et Linåsk synenym for
skærebrænderlarm. Det glemte jeg. Ups!

Hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-11-11 20:03

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-stÂr-herpost.tele.dk> wrote:

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Nårh ja. Jeg burde have vist at det var et Linåsk synenym for
> skærebrænderlarm. Det glemte jeg. Ups!

<http://www.youtube.com/watch?v=KTiQ75HY0DA>

/thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-11-11 20:30

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> <http://www.youtube.com/watch?v=KTiQ75HY0DA>
>
> /thomas

Argh! - Ja, noget i den retning

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-11 20:25

meddelelse news:4ece94a9$0$292$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nårh ja. Jeg burde have vist at det var et Linåsk synenym for
> skærebrænderlarm. Det glemte jeg. Ups!

Nej, det er et ganske alment anerkendt system, som jeg har erhvervet mig på
diverse musikdkoler gennem mange års uddannelse :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-11-11 20:32

> [...]
>
> Nej, det er et ganske alment anerkendt system, som jeg har erhvervet mig
> på diverse musikdkoler gennem mange års uddannelse :)

"Musikskoler"? - Den slags på linkene hører da under smedeforbundet.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-11 21:52

meddelelse news:4ece9bc9$0$305$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Musikskoler"? - Den slags på linkene hører da under smedeforbundet.

I og med du ikke har været på nogen af dem, må du siges at tale uden hverken
fornuft eller erfaring

Fra : Kert Rats

Dato : 25-11-11 01:35

meddelelse news:4ece94a9$0$292$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Nårh ja. Jeg burde have vist at det var et Linåsk synenym for
> skærebrænderlarm. Det glemte jeg. Ups!

Skærebrænderlarm - godt udtryk! Jeg selv betegner musik, der i mine ører
lyder larmende fælt, som rædselsfuld spektakelmusik. Men nu har jeg fået
endnu en betegnelse. Tak for det.
En anden af mine betegnelser er "Det lyder som en løbsk jetjager/ en
brunstig jetjager".

Har du flere betegnelser for musik i skærebrænderklassen?

Venligst

Kert Rats