Stafetten: Revyviser
Fra : Kert Rats

Dato : 23-11-11 08:16

Åge havde i den sidste stafet fat i monologer og dialoger. Et godt emne,
synes jeg, men måske ikke så musikpræget. Nuvel, jeg fører stafetten videre
med emnet revyviser - og skulle der snige sig en enkelt revymonolog ind, så
gør det ikke noget.

Jeg lægger ud med Preben Uglebjergs topklassiker "Gyngerne og Karrusellen",
der stammer fra Tivoli Varieteen 1967.
Lyt med på http://www.youtube.com/watch?v=M-D3YJnHgKw

En anden revyvise i topklasse er "Vi er alle i samme båd" - både den gamle
version med Helge Kjærulff-Schmidt og den nye version med Ulf Pilgaard,
sidstnævnte fra Cirkusrevyen 2006. Navnlig 2006-versionen er fænomenal med
sin elegante tekst og Ulf Pilgaards mesterlige fremførelse.
Se og lyt med på http://www.youtube.com/watch?v=FqH34-yLLME

Kom frisk med bud på revyviser. Der er nok at tage af.
Jeg stopper stafetten, når vi passerer 100 indlæg - ok, måske lidt forinden

Venligste stafet-hilsner fra

Kert Rats

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-11-11 08:33

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

> Kom frisk med bud på revyviser. Der er nok at tage af.
> Jeg stopper stafetten, når vi passerer 100 indlæg - ok, måske lidt
> forinden

Skal vi ikke lade som om den noprske statsminister Jens Stoltenbergs 1.
maj-tale er en revy-tale.
Jens Stoltenbergs fuldemands-tale er rigtig sjov. Han roder frygteligt rundt
i det. Hahaha. Og så siger han at han kommer
fra Afrika. hahaha.
http://www.youtube.com/watch?v=wt55p8RHvTE&feature=related

Her er der lavet fis og sjov med hans tale. Man har ændret lidt på hans
tale,
så han lyder endnu mere fuld, end han egentlig var. Så bliver den endnu
sjovere.
http://www.youtube.com/watch?v=QVjUU3JO9zw&feature=related

Hilsen Åge

Fra : N/A

Dato : 23-11-11 10:54

Fra : N/A

Dato : 23-11-11 10:54

Fra : N/A

Dato : 23-11-11 10:54

Fra : N/A

Dato : 23-11-11 10:54

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-11 10:54

meddelelse news:4eccc18f$0$284$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Men den er rigtigt sjov, uanset hvad i siger i pop-ligaen.

Der er ingen pop-liga Åge. Der er kun 2 ligaer herinde: Musikligaen som
omfatter næsten alle, og så schlagerligaen som omfatter dig.
Du er den eneste der definerer din musiksmag så snævert, uden vilje til at
lære nyt og andet.

Fra : Henning Jensen

Dato : 23-11-11 18:22

On 23-11-2011 08:15, Kert Rats wrote:
> [...]
> med emnet revyviser - og skulle der snige sig en enkelt revymonolog ind, så

Christian Brochorst og Erling Dalsborg med en sang om det evindelige
problem, "Vi mangler valuta".

Det er fra en af 'Ny Ravnsborg Revyerne' omkring 1950.
'Ny Ravnsborg' var et lille forlystelsessted på Vesterbro, der lå i en
nu forsvunden gade, mellem Enghavevej og Vester Fælledvej. Næsten hvor
det nuværende "Vega" er blevet skabt.

Dette nummer er fra en af disse revyer omkring året 1950. Brochorst var
fast medvirkede i nogle år, fra ca. 1948 og frem.
http://youtu.be/0y2S11hfsl0

Henning

Fra : Jan Kronsell

Dato : 23-11-11 22:50

"Kert Rats" skrev i meddelelsen

[...]

Der var tidligere ret mange revyviser på tuben, men de fleste af dem er
forsvundet igen - desværre, men her er da et par stykker:

Så byder jeg ind med

Carl Fisher: På Øresunds blå
http://www.youtube.com/watch?v=UY3iT-WItcA

Marguerite Viby: Jazzballet (eller Den jazzende husmor, som den oprindeligt
hed)
http://www.youtube.com/watch?v=AiIRBupZnA0

Grethe Sønck:_ Medicin med det samme
http://www.youtube.com/watch?v=fpqeYBtV_ws