Madevig, Odense Amt
Fra : Preben

Dato : 22-11-11 11:58

Jeg er stødt på et fødested, som hedder Madevig i Odense Amt, men jeg kan
ikke umiddelbart finde det. Er der nogen, der kan hjælpe?

--
mvh/Preben

Fra : Kay-Verner

Dato : 22-11-11 13:45

Har du evt link eller kilde hvor du har fundet det??

mvh

KV

Fra : Preben

Dato : 22-11-11 13:53

Den 22.11.2011 kl. 13:45 skrev Kay-Verner <beerlabels@mail.dk>:

> Har du evt link eller kilde hvor du har fundet det??

Fødested for
Else Marie Jørgensen (plejebarn)
FT 1880 Skovby, Veflinge, Odense, C6572

--
mvh/Preben

Fra : Kay-Verner

Dato : 22-11-11 14:00

Har du tjekket i FT om der er skrevet forkert i DDA?

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 22-11-11 14:05

"Preben" skrev:
>Jeg er stødt på et fødested, som hedder Madevig i Odense Amt, men jeg kan
>ikke umiddelbart finde det. Er der nogen, der kan hjælpe?

I følge stednavneudvalgets liste over autoriserede stednavne i Danmark er
der i dag ikke noget, der hedder Madevig, se
http://www.stednavneudvalget.ku.dk/

Kan det være Maderup i Særslev sogn?

Mvh
Svend-Erik

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 22-11-11 17:43

> I følge stednavneudvalgets liste over autoriserede stednavne i Danmark er
> der i dag ikke noget, der hedder Madevig, se
> [...]
En Else Marie Jørgensen er født i Maderup, Særslev sogn, Skovby herred.
Odense amt den 28. april 1847. Ref. Kb Særslev sogn 1840 - 1857 opslag 38,
nr. 116.

Mvh
Svend-Erik

Fra : Preben

Dato : 22-11-11 17:35

Den 22.11.2011 kl. 14:04 skrev Svend-Erik Lindberg <virker@ikke.invalid>:

> I følge stednavneudvalgets liste over autoriserede stednavne i Danmark er
> der i dag ikke noget, der hedder Madevig, se
> http://www.stednavneudvalget.ku.dk/
>
> Kan det være Maderup i Særslev sogn?

Muligvis, men jeg er ikke helt sikker. Hvis du gider, må du meget gerne
kigge her og give mig din vurdering:

FT 1880, Veflinge, Odense Amt, opslag 91
Else Marie Jørgensen, 33

--
mvh/Preben

Fra : Nielsen

Dato : 22-11-11 18:08

Mon ikke der skal stå Maderup alligevel ? -
se Særslev Kirkebog 1868-91 opslag nr. 178 - copulerede 1871.

Mvh. Bente.

Fra : Preben

Dato : 22-11-11 19:53

Den 22.11.2011 kl. 13:59 skrev Kay-Verner <beerlabels@mail.dk>:

> Har du tjekket i FT om der er skrevet forkert i DDA?

Der var tilsyneladende skrevet forkert.

--
mvh/Preben

Fra : Preben

Dato : 22-11-11 19:54

Den 22.11.2011 kl. 18:08 skrev Nielsen <bbnielsen@webspeed.dk>:

> Mon ikke der skal stå Maderup alligevel ? -
> se Særslev Kirkebog 1868-91 opslag nr. 178 - copulerede 1871.

Du har ret, tak for det.

--
mvh/Preben

Fra : Preben

Dato : 22-11-11 19:58

Den 22.11.2011 kl. 17:43 skrev Svend-Erik Lindberg <virker@ikke.invalid>:

> En Else Marie Jørgensen er født i Maderup, Særslev sogn, Skovby herred.
> Odense amt den 28. april 1847. Ref. Kb Særslev sogn 1840 - 1857 opslag
> 38,
> nr. 116.

Ja det må være hende. Tak for hjælpen.

--