Opgradering af rovdyret
Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-11-11 10:12

Jeg har 10.6.8, men kan aldrig huske hvilket rovdyrenavn det har.

Jeg besluttede (som sædvanligt) at afvente til de værste lus var fjernet
og det har jeg ladet mig fortælle at de er nu.

Jeg har derfor ikke skænket opgradering en tanke og kan slet ikke huske
hvordan det er man gør. Henter/køber man bare en upgrade i AppStore og
installerer som ethvert andet program?

Og så var der vist noget med, at hvis man har en ny Mac, kunne man få
det til særpris, men det tilbud er måske slut nu?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 22-11-11 11:14

On Tue, 22 Nov 2011 10:12:24 +0100, <Kurt Hansen> wrote:
> [...]
>
> Og så var der vist noget med, at hvis man har en ny Mac, kunne man få
> det til særpris, men det tilbud er måske slut nu?

Mac App Store. Rundt 200 kroner. Så det er særpris for alle (ettersom
Apple sannsynligvis synes det er best at alle oppgraderer så fort som
mulig).

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Kurt Brixen

Dato : 22-11-11 12:03

On 2011-11-22 09:12:24 +0000, Kurt Hansen said:

> [...]
>
> Og så var der vist noget med, at hvis man har en ny Mac, kunne man få
> det til særpris, men det tilbud er måske slut nu?

Men pas på, hvis du producerer på Mac'en. Rosetta forsvinder, og hvis
du har programmer der behøver Rosetta, dur de ikke mere.

Du kan se det i Æblemenuer - Om denne Mac - Flere oplysninger - Så får
du Oplysninger om system.
I menuen i venstre side vælger du Software / Programmer - der står type
ved alle programmerne. Alle hvor der står PowerPC virker ikke i Lion.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-11-11 12:20

Den 22/11/11 12.03, Kurt Brixen skrev:

> [...]
> I menuen i venstre side vælger du Software / Programmer - der står type
> ved alle programmerne. Alle hvor der står PowerPC virker ikke i Lion.

Yes, der er et enkelt købt program der stor PowerPC ved, så nu har jeg
skrevet til dom om hvornår de kommer med en opdatering. Rosetta bruger
jeg ikke.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-11-11 12:33

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Yes, der er et enkelt købt program der stor PowerPC ved, så nu har jeg
> skrevet til dom om hvornår de kommer med en opdatering. Rosetta bruger
> jeg ikke.

Når du kører et PPC program på en Intel maskine så _er_ det Rosetta ..

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-11-11 12:49

Den 23/11/11 12.33, Thomas von Hassel skrev:

> Når du kører et PPC program på en Intel maskine så _er_ det Rosetta ..

Nå, jeg troede at Rosetta var Dansk/Polsk - Polsk/Dansk o.a. Oh well,
det kan man bare se. Rosetta, huh? Æret være hendes minde.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-11 15:17

Hej,

> Nå, jeg troede at Rosetta var Dansk/Polsk - Polsk/Dansk o.a. Oh well,
> det kan man bare se. Rosetta, huh? Æret være hendes minde.

Rosetta er ikke i den forbindelse et navn på en kvinde - det er en by.
Der henvises til den berømte Rosetta-sten.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-11-11 12:23

Den 22/11/11 10.12, Kurt Hansen skrev:
> [...]
>
> Og så var der vist noget med, at hvis man har en ny Mac, kunne man få
> det til særpris, men det tilbud er måske slut nu?

Jeg kunne finde på at opgradere alene for at få muligheden for at resize
vinduer mere fleksibelt end i 10.6, men husker ikke hvad der ellers var
af forbedringer i selve OS'et. Alt det der med synkronisering mellem
iPod og vandingsanlægget i drivhuset, Cloud o.s.v. har jeg ingen brug
for og det er det der fortælles vidt og bredt om på de sider jeg har
kunnet google mig frem til.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-11-11 19:19

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> NÃ¥, jeg troede at Rosetta var Dansk/Polsk - Polsk/Dansk o.a. Oh well,
> det kan man bare se. Rosetta, huh? Æret være hendes minde.

Rosetta er et oversættermodul som gjorde at PowerPC programmer kunne
afvikles på en anden processor. Det var i praksis usynligt bortset fra
de kørte noget langsommere end samme program til Intel.