Konkurs, rekonstruktion og manglende løn
Fra : Tio

Dato : 22-11-11 01:51

Hej,
Min søn har været ansat i et firma, som pludselig sendte alle
medarbejdere hjem og ikke udbetalte løn. Fagforeningen er på sagen,
men ikke særlig gode til at svare på vores spørgsmål, så derfor håber
jeg på lidt hjælp her:

Ifølge fagforeningen er der én person som forsøger at redde firmaet.
Firmaet har skiftet navn og adresse (hedder nu blot CVR-nr APS). Jeg
har googlet personen som tilsyneladende nu er direktør i firmaet, og
han er åbenbart berygtet for lignende sager (har en adresse i
England), og SKAT har tidligere været efter ham.

Mit spørgsmål er derfor hvor lang tid kan dette stå på, inden der kan
indgives en konkursbegæring og de tidligere medarbejder kan få deres
manglende løn via lønmodtagernes garantifond? Kan der går år eller....?
Jeg kan ikke finde nogle oplysninger på CVR-nummeret i Statstidende og
aner ikke hvor vi kan blive klogere, når nu fagforeningen ikke ved
noget.

For en almindelig borger kan det være svært at forstå at firmaet
fortsat eksisterer, når der skyldes løn, pension og feriepenge (og
sikkert en masse andet).

Med venlig hilsen
Tine

Fra : Henning

Dato : 22-11-11 11:26

>Mit spørgsmål er derfor hvor lang tid kan dette stå på, inden der kan
>indgives en konkursbegæring og de tidligere medarbejder kan få deres

Du kan selv indgive konkursbegæring
http://www.atp.dk/wps/wcm/connect/atp/atp.dk/privat/sik/lg/For_fagforeninger_advokater_mfl/Hvornaar_kan_LG_hjaelpe

Fra : Lars Eriksen

Dato : 22-11-11 15:26

Den 22-11-2011 09:50, Tio skrev:
> Hej,
> Min søn har været ansat i et firma, som pludselig sendte alle
> medarbejdere hjem og ikke udbetalte løn.

blev de fyret ?

altså har de fået en håndgribelig fyrings seddel ?

prøv at se her :
http://www.atp.dk/wps/wcm/connect/atp/atp.dk/privat/sik/lg

det tager godt nok lang tid om at gå igennem men de kommer.

Mv
Lars.