Skal nypudset væg være tør, før
Fra : Leif Neland

Dato : 22-11-11 08:45

Skal en nypudset væg være tør/hærdet, før den kalkes? Den har stået et
par dage, men der kan stadig ses forskel på denm, og det, der har stået
længe.

Der kan jo åndes igennem kalk.

Leif

Fra : Benny Andersen

Dato : 22-11-11 12:02

Leif Neland wrote:
> Skal en nypudset væg være tør/hærdet, før den kalkes? Den har stået et
> par dage, men der kan stadig ses forskel på denm, og det, der har stået
> [...]
Det har jeg hørt - og en producent kloger den tilsvarende her:

http://www.kalk.dk/?ref=service&subref=34&undersub=25&last

Fra : Leif Neland

Dato : 22-11-11 12:43

Den 22-11-2011 12:01, Benny Andersen skrev:

> Det har jeg hørt - og en producent kloger den tilsvarende her:
>
> http://www.kalk.dk/?ref=service&subref=34&undersub=25&last

I den tekst står der:

Før der kalkes, skal pudsen være karbonatiseret i overfladen. Dette
tager mindst 3 til 4 uger, og viser sig ved at mørtlen er tørret op og
fremstår helt hvid.

Så jeg må have tålmodighed.

Leif