Folkeregisteradresse, for at få søn i den ~
Fra : Klaus Kragelund

Dato : 21-11-11 15:17

Vi har vores søn i børnehave, som er tilknyttet et given distrikt.
Samme distrikt har skole, som vi gerne vil have ham indskreven í. Men,
har nu fået at vide han skal gå i et andet område ifht skole.

Der er frit skolevalg, men i praksis ikke, hvis der ikke er plads

Vi overvejer at flytte min søns og kones folkeregisteradresse for at
få ham i den rigtige skole, og så flytte tilbage igen efter 1 år.

Hvad vil det betyde for os, evt. ifht vi har fælles hus, fælles
forældremyndighed, etc?

mvh

Klaus

Fra : cbp33@hotmail.com

Dato : 22-11-11 01:00

Den 21-11-2011 23:17, Klaus Kragelund skrev:
> [...]
> få ham i den rigtige skole, og så flytte tilbage igen efter 1 år.
>
> Hvad vil det betyde for os, evt. ifht vi har fælles hus, fælles

Utroligt meget besvær, - og mon der bliver mere plads på skolen af det?

Undskyld, jeg kan ikke vurdere de juridiske konsekvenser, ud over at det er
social bedrageri at sige at man bor et andet sted end hvor man gør, men
tror nu ikke der er de store problemer i det, så længe man ikke
forlanger forhøjede
børnepenge for enlige...

Men i kan jo skrive barnet ind i en privatskole, og se om situationen er
ændret om et år eller to?

Eller rent faktisk vælge at flytte...

Man gør vel hvad der er nødvendigt for sine børn, - og tager
konsekvenserne?

Det må godt nok være en dårlig skole, i har lokalt. Tingbjerg? Vollsmose?

/Claus