Tydning af kirkebog
Fra : Preben

Dato : 21-11-11 19:33

Kan nogen hjælpe med tydning af kirkebog, Nørre Broby, Sallinge,
Svendborg, 1844-1864, opslag 44,
Maren Kirstine Nielsen.
Jeg læser fødselsdagen til 9. september 1851 og dåb til 19. september. Er
det korrekt?
Hvad er forældres navne og fødested? Ellers andre interessante oplysninger?
Det begynder at være svært for mig at læse teksten, så jeg håber, nogle
her kan hjælpe

--
mvh/Preben

Fra : Preben

Dato : 21-11-11 19:38

Den 21.11.2011 kl. 19:32 skrev Preben <pranSLETDETTE@privat.dk>:

> [...]
> oplysninger?
> Det begynder at være svært for mig at læse teksten, så jeg håber, nogle

Det skulle være 1852.
--
mvh/Preben

Fra : Arne Nielsen

Dato : 21-11-11 19:57

Den 21-11-2011 19:37, Preben skrev:

> Det skulle være 1852.

Den 9de Septbr.
Maren Kirstine Nielsen
Døbt i Kirken d. 19de Septbr.
Slegfredmoder Catrine Johannesdatter i Nørrebrobye. Til Barnefader
udlagt Tjenestekarl Niels Madsen paa Bramstrup.
Huusmand Mads Jensens Hustru, Huusmand Hans Jensens Hustru, Huusmændene
Niels Rasmussen, Anders Nielsen og Peder Rasmussen, alle af Nørrebroby.

Venlig hilsen
Arne

--
Fjern 0 i adresse ved direkte svar

Fra : Preben

Dato : 21-11-11 20:24

Den 21.11.2011 kl. 19:56 skrev Arne Nielsen <arnen@post03.tele.dk>:

> [...]
> Huusmand Mads Jensens Hustru, Huusmand Hans Jensens Hustru, Huusmændene
> Niels Rasmussen, Anders Nielsen og Peder Rasmussen, alle af Nørrebroby.

Tusinde tak Arne.

--
mvh/Preben