Around the World in 90 Minutes
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 21-11-11 23:22

Smuk timelapse video fra ISS.
http://apod.nasa.gov/apod/astropix.html

Jan Rasmussen

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 21-11-11 23:56

"Jan Rasmussen" <invalid@invalid.com> skrev
> Smuk timelapse video fra ISS.

Jo, men kvalmt at se alle de byer. Vi er alt for mange på denne Jord! Der
skulle tages helt anderledes alvorligt fat i at få befolkningstallet til at
falde. I stedet lægges alle kræfter i at få rouletten til at snurre mere og
mere.

M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-11-11 00:08

Preben R. Sørensen skrev:

> Jo, men kvalmt at se alle de byer. Vi er alt for mange på denne Jord!

Men det er ikke dig der er tilovers, formoder jeg?

Har du noget videnskabeligt at bidrage med?

--
Bertel

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 22-11-11 01:43

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev

> Men det er ikke dig der er tilovers, formoder jeg?

Nu var det jo ikke et forslag til at nogen skulle aflives.

Nej, der er ingen videnskab i at se, at dette er løbet løbsk forlængst.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : KL

Dato : 22-11-11 12:02

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote in message

> Men det er ikke dig der er tilovers, formoder jeg?

After you, as they say. :)

http://www.youtube.com/watch?v=jyO0aJ3iCpc&NR=1
Ifølge dette 3 min klip så vil man se at der arbejdes intenst på sagen, men måske
lidt ad bagvejen, dvs ikke ad den vej de fleste formoder.

Bill Gates (citat): "Now if we do a really great job on new vaccines,
health-care, reproductive health services, we could lower that by perhaps 10-15
%."
Interessant at vacciner skal indgå som en såkaldt population reducerings
mekanisme.

Citatet i større context kan ses her: (også et 3 minutters klip)
http://www.youtube.com/watch?v=WUJMR3BUm2s&feature=related

Fra : kjaer

Dato : 22-11-11 21:16

KL wrote:
> [...]
> perhaps 10-15 %."
> Interessant at vacciner skal indgå som en såkaldt population

Forklaringen er måske den, at mange kloge mennesker har indset at sikre
samfundsforhold er det der reducerer fødsels-tallet. Hvis der god økonomi,
godt sundhedsvæsen og ingen trusler om revolution og krig, så behøver man
ikke at sikre sin alderdom ved at få en masse børn.

Fra : KL

Dato : 23-11-11 00:25

"kjaer" <sikkenoej@gmail.com> wrote in message

> [...]
> sundhedsvæsen og ingen trusler om revolution og krig, så behøver man ikke at
> sikre sin alderdom ved at få en masse børn.
Jeg tror det er påvist at det netop er de steder hvor der er stor usikkerhed om
fremtiden at børn bliver valgt fra mest.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-11-11 15:20

Den 23-11-2011 00:25, KL skrev:

> Jeg tror det er påvist at det netop er de steder hvor der er
> stor usikkerhed om fremtiden at børn bliver valgt fra mest.

Det er ikke rigtigt. Det er velstand
eller mangel på samme, der er afgørende
for fødselsoverskuddet. Globalt set
er fødselsoverskuddet dalende, netop
fordi velstanden globalt set er stigende.

Det samme mønster kan over tid ses på
såvel nationalt som regionalt plan.

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk