Auto SMS til UK fra iPhone 4/4S
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-11-11 20:49

Jeg opdagede i dag (måske som den sidste af denne verdens iPhone
brugere) at min telefon har sendt SMS'er til et UK-nummer (+44
7786205094) som en del af aktiveringsprocessen. Jeg mindes også at jeg
fik en besked at den ville gøre det, i forbindelse med opdateringen til
iOS 5... eller var det ved opsætningen af min 4S, og at min teleudbyder
muligvis ville taksere mig for det. Jeg mindes dog ikke, at der stod at
det var et udenlandsk nummer.

Har googlet emnet og kan se at der er mange forskellige meninger om
hvorfor og hvor ofte iPhone kan finde på at smide disse hemmelige og
dyre sms'er afsted. Så meget tvivl er der om det, at bl.a. Telia, som
heller ikke kan finde ud af, hvad der er op og ned i denne sag, derfor
har valgt ikke at taksere deres iPhone-kunder for sms til pågældende
nummer:

http://telia.dk/iphone/funktioner/facetime

Oplever I andre også at jeres iPhone skyder sms'er af til United
Kingdom, og kan I se nogen systematik i det?

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 21-11-11 21:49

spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) writes:

> Oplever I andre også at jeres iPhone skyder sms'er af til United
> Kingdom, og kan I se nogen systematik i det?

Har lige skiftet teleselskab og det første iPhonen gjorde med det nye
simkort var at fyre sådan en sms-af. Den står også til 0 kroner i
oversigten.