Parallelinstallation af sammeprogram?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-11-11 15:44

Kan man installere to versioner af samme program på en Mac uden at de
smadrer hinanden?

Jeg overvejer at opgradere Quark Express fra v. 8 til 9, men vil gerne
have muligheden for at køre begge i en overgangsperiode.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-11-11 15:58

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> [...]
>
> Jeg overvejer at opgradere Quark Express fra v. 8 til 9, men vil gerne
> have muligheden for at køre begge i en overgangsperiode.

Det afhænger meget af programmet. Adobes CS pakker er så flinke at de
installere support biblioteker i versions specfikke mapper så de kan
ko-eksistere. Andre programmer vil overskrive den gamle versions support
filer.

Det ser ud til at Quark gør det "rigtige"

<http://forums.quark.com/t/7637.aspx>

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-11-11 16:10

Den 21/11/11 15.58, Thomas von Hassel skrev:

> [...]
> filer.

> Det ser ud til at Quark gør det "rigtige"

Fint, det ser godt ud. Men ...:

"The only thing you need to remember is that Mac OS X and Windows both
associate the file extension (or file type) with the last application
you installed, which means a double click on a document will open ALWAYS
the last installed program (which you can of course change yourself). So
double clicking a QXP will open QuarkXPress 7".

Jeg har vænnet mig til den "manglende" extension. Så længe OS X gør det
rigtige med filerne, er jeg ligeglad med hvad de hedder til bagnavn.

Nu er der så ded, at man jo ikke kan se hvad Quarks projektfiler hedder.
Hvis jeg vælger "Info" på en projektfil, får jeg ikke efternavnet
oplyst. Jeg ved eerrfor ikke om den hedder *.qxp. Hvordan finder man ud
af det?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-11-11 16:46

> [...]

> Hvis jeg vælger "Info" på en projektfil, får jeg ikke efternavnet
> oplyst. Jeg ved eerrfor ikke om den hedder *.qxp. Hvordan finder man ud

<http://dl.dropbox.com/u/693028/extensions.png>

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-11-11 16:53

Den 21/11/11 16.45, Thomas von Hassel skrev:

> <http://dl.dropbox.com/u/693028/extensions.png>

Jo jo, det stankelben har skam været sat hele tiden.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-11 18:01

Hej,

> Jo jo, det stankelben har skam været sat hele tiden.

Så er det jo bare fordi filen ikke har noget "efternavn", som du kalder
det. Det er helt normalt.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-11-11 18:16

Den 21/11/11 18.01, Jens Kristian Søgaard skrev:
> Hej,

> Så er det jo bare fordi filen ikke har noget "efternavn", som du kalder
> det. Det er helt normalt.

Efter at have læst dybere på lektien i det link Thomas gav, må jeg
konstatere at du har ret: Quark har, som default, ikke nogen extension.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen